2010. május 12., szerda

Repceföldek szép emléke





Repce tengere
Kis templomot rejt messze
Arra indulok.

É.

Ez a tavasz olyanra sikeredett, hogy a sárga, méheknek kínálkozó repceföldeket csak autóból láttam, és még ki sem szálltunk, hogy egyet sétáljunk a közelükben.
Zaklatottabb ez a tavasz, elfoglaltabb vagyok, mégis tudatosan törekszem, hogy ne múljon el ez az évszak úgy, hogy ne legyen részem a virágokban, az illatokban. Félek, hogy nélkülük nagyon elfáradnék, nehezebben viselném a mostani terheket.

13 megjegyzés:

  1. Az idei évben én pont fordítva vagyok. Utam sokszor keresztezték aranyló, napragyogást idéző repceföldek. Néha megálltunk, magunkba szívtuk az émelyítően édes illatot, majd futottunk megint tovább.
    Érdekes virág a repce, mert távolabbról mutatja meg igazán magát.
    Mosolyt csal az arra járó vándor arcára.

    VálaszTörlés
  2. Köszi az ötletet, remélem, nem lesz nagyon zord idő október közepe táján, s el tudok menni ezen az úton - bár addigra kicsit sem lesz oly szép a látvány, mint tavasszal, amikor a hullámzóan sárga a határ.

    VálaszTörlés
  3. Csodás képek, Éva! És a haiku is tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Tegnap voltam én is repcenézőben. Nagyon csodálatos volt és az illat?? Kábító! Télen sokszor felidézem a sárga tengert és szinte érzem az illatot is! Szépek a képek!

    VálaszTörlés
  5. A repcének mijéből készül a napraforgó olaj?

    VálaszTörlés
  6. Boróka, idén nem jött össze. Jövőre nem hagyom ki.Nem volt nálad fényképezőgép, hogy megmutatnád nekünk a repcét, amit láttatok?

    VálaszTörlés
  7. Stali, összel sem rossz arra mászkálni, leginkébb kukorica- és répaföldek között.Schattendorf előtt balra lefordulva még az utolsó magyar falut Ágfalvát is útba lehet ejteni.

    VálaszTörlés
  8. Terike, ezek szerint neked is összejött. Úgy látszik idén én vagyok a repcéből kimaradós. Úgy kell nekem, ha nem tettem érte semmit( eddig).Bár még nincs vége a szezonnak. Most más csak azért is...:-)

    VálaszTörlés
  9. Sofia, a haiku amire irodalmilag talán még képes vagyok.:-)

    VálaszTörlés
  10. Húúú Kósza, te aztán nagyon csalafinta kérdést tettél fel itt nekem.:-) A repce mijéből lesz a napraforgó olaj?
    Szerintem a forgójából, hacsak nem fáj neki éppen.Mert ha szegénynek azt sajtolgatják, nyomorgatják éppen akkor, amikor fáj neki, nem lehet egy repce leányálom.
    Továbbadom a kérdést!
    Hátha másnak van ötlete.Kósza is biztosan nagyon díjazná.:-)
    Kósza, te is gondolkoztál már azóta biztosan rajta!:-)

    VálaszTörlés
  11. Én csak kérdésekben vagyok jó(?), a válaszokat mástól várom. :)

    VálaszTörlés
  12. Gyanítom, hogy a napraforgóolaj napraforgóból sajtolandó.
    Ahogyan az az olivából sem repceolaj lesz.
    (De miből lesz a babaolaj?)

    VálaszTörlés
  13. Juj, Stali, ez már horror!:-)
    Szerintem válasz a gyártó cégnél van.:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu