2010. május 6., csütörtök

A neve: 'Késztény'

Anyu soha nem akart mobiltelefont használni, mert nem akarta megtanulni. Indok és kifogás volt bőven: Idős kora, de leginkább a " csak, mert" volt az indok.
Az én dolgom nagyon megnehezítette az ellenállása, pláne, mikor kórházban volt, de egyébként is. Nincs testvérem, nincs rokon. 75 évesen akármi történhet.
Tehát, döntöttem!Veszek neki egyet, és kész!:-)))
A nyuszi tojt neki egy olyat, amit kifejezetten az időseknek fejlesztettek ki. Nagy számok, a végletekig leegyszerűsített kezelés. Beletetettem 'Családbarát kedvezményt', hogy ingyen telefonálhassunk előfizetést ( ami lebeszélhető) és a kedvezmény kis díját leszámítva.
Mit mondjak, volt ennél már sikeresebb ajándékom is. :-)
Tudomásul vette, és félretette. Tudtam, hogy jön a kórházba menetel.Előtte nap elmagyaráztam a tényleg rendkívül egyszerű használatát. Még PIN kódot sem kértem bele. Kockázat, de egyszerűsíti a használatot.
És láss csodát! Anyu szereti. Első nap mikor hazajöttem tőle cseng a telefon. Mintha a világ legtermésztesebb dolga lenne, azóta úgy használja.Az első hívása végén közölte velem, hogy mégsem kell kidobni, mert tudja használni.:-) Megdícsértem, hogy milyen ügyes, és most büszke is.
Van a telefonnak neve is: "Késztény". Mert hogy kész tények elé állítottam vele, mikor megkapta. Nem fogadtam el kifogást.
Néha így kell...:-))))))

7 megjegyzés:

  1. Hmmm... Igen, amikor az édesanyádról írsz, mindig az én édesapám jut eszembe. Először anyukám ment el, és a Papa 3 évig egyedül élt még. Itt laktunk vele egy épületben, de külön. Vele is kellett néha trükköket bevetni, hogy akarja a jót, azt, ami megkönnyíti a mindennapjainkat. De sokat is lehetne erről beszélgetni! Mindenesetre szerintem nagyon jól sikerült megoldanod ezt az igenis fontos problémát.

    VálaszTörlés
  2. Igen az idős szülők amíg tehetik ellátják magukat az otthonukban, az én 73 éves anyukám is 'öcsém' halála után súlyos cukorbeteg lett, de mindezek ellenére folyton serénykedik a kertben és olykor elfelejt enni 'cukorbetegeknél' ez kötelező. Mivel a vezetékes telefonon nem érem el -mert a kertben van- folyamatosan aggódom. Nagyon jó ötletnek találom a mobilt az idősek számára különösen. Tettem fel zöld-árnyalatú képeket blogomba. Nézz be hozzám!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet volt a késztény! Anyukádnak gratulálok! Én is készténnyel kezdtem és ma már itt tartok! Késztény lett az internet is ,fiam amerikába költözése miatt. Hát ez van és így nagyon jó!

    VálaszTörlés
  4. Az idősebbek nehezen barátkoznak meg a techika újabb, sőt valójában már akár régebbinek is mondható vívmányaival.
    Meg is értem őket. "Csak úgy" nem is fognak hozzá a tanuláshoz. Kell olyan helyzet, mikor rádöbbenhetnek, hogy bizony sok közülük nagy segítség is lehet számukra. Ha még ekkor is jön az ellenállás részükről, és indok igazán nincs is, akkor jön a "késztény". :-)
    Később már igazán ők sem tudják mitől is féltek annyira.
    Amúgy a dícsérve nevelés itt is bejön.
    Én is izgultam már magam agyon mikor nem vette fel a telefont Anyu. Tudtam, hogy otthon van.
    Kiderült, hogy a telefonank volt valami baja. Én hallottam, hogy kicseng, de Anyunál nem szólalt meg.
    Trappoltam át hozzá megnézni mi történt. Ha meg nem tudtam odamenni, szétaggódtam magam.
    Amúgy meg a mobiltelefon előnye az, ami a hátránya.
    Az ember bárhol elérhető!:-)))

    VálaszTörlés
  5. Évikém! Örülök a "Késztény"-nek, hogy Édesanyadat sikerült rávenni a telefonra, Neked a türelmedhez, hogy kivártad a "sajnos kellő pillanatot", amikor valóban mindkettőtöknek jól jön. Tudod "mi idősebbek" először idegenkedünk az ujtól, aztán ugy megszeretjük, mert érezzük, hogy nem vagyunk egyedül, én is igy voltam az internettel.Jobbulást kivánok sok szeretettel Édesanyádnak.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, tegnap már sétáltunk is a folyosón 2 nappal a műtét után.Csöveket is kiszedték belőle.Nagyon elégedettek nővérek, orvosok vele. Én is!
    Lassan mindent ehet a nehezek kivételével.
    Mindjárt rendelt is egy szendvicset a büféből.:-) Már indultam is érte.
    Fegyelmezett, nem hagyja el magát. Mindig is ilyen volt. Betegségben különösen. Én is ezt örököltem tőle, és nem bánom.

    VálaszTörlés
  7. Internet használata még hátra van.Nálam szereti Anyu használni, de nekem kell a billentyűzetet nyomogatni.Neki nincs számítógépe.
    Egyelőre itt tartunk...:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu