2010. április 30., péntek

Rozmaring


Régi kolostorok díszítője és fűszernövénye, tanyák búboskemencéjére szórva a levegő illatosítója. Végigkíséri életünket, ízesíti ételeinket, használják jellegzetes kámforosan keserű füstjét esküvőkön, temetéseken, csillapítója fájdalmunknak, fürdővizünk régóta használt illatosítója.
Az apró rozmaringvirág a tisztaság jelképe, a növény maga az emlékezés és a szerelem varázsszere. A középkorban szerelmi bájitalt készítettek belőle, a rossz álmokat tartotta távol. Legalábbis a boszorkányok erre használták.
Figyelem, úgy tartják, ha a kiszemelt ifjú hölgyet rozmaringgal érintenek, akkor szerelembe esik. Gondolom, fordítva is igaz. Vagyis remélem!:-)

Bővítem az erkélyemen a ’kertem’. 2 azaz kettő fűszernövény van ott egyelőre. :-)
A bazsalikom mellé megvettem a rozmaringot is.
Én főleg húsételeim ízesítésére használom.
De felfigyeltem egy-két egyéb hasznos információra is, mikor olvasgattam a rozmaringról!:-) Párat leírtam, de tudom, hogy a felsorolásom nem teljes.

2 megjegyzés:

  1. A nyáron jártam Majk-on Oroszlány mellett, a némaságot fogadott szerzetesek kolostor kertjében. Érdemes idén is ellátogatni- gyógynövény kiállítás. Valami különleges atmoszférája van a helynek, a régi tárgyaknak, és Dr. Babulka Péter gyógynövény- kiállításának. http://www.tarnics.hu.
    http://www.etnofarmakologia.hu

    VálaszTörlés
  2. Martha! Majkon még nem voltam, de tudom, hogy tetszene. Volt ismerősöm, aki mesélt róla, képeket is láttam.
    Köszönöm a linket és az információt.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu