2010. március 30., kedd

Szabó Lőrinc: A szem örömei




Szerettem a szép, sima köveket,
nyulak szőrét, a selymes füveket,
jó anyagot, fűzgally fehér húsát,
melyről úgy lejön a bőr, katicák
piros hátát, fekete pettyeit,
elnézni, a halak hogy kergetik
egymást a vízben, hogy játszik a nap
az Ipoly tükrén s a tükre alatt,
fecskefű vérét, kutyatej tejét,
nagy napraforgók oroszlánfejét,
a zizegő szalmavirágokat,
a szomorú és szelíd lányokat,
aranyzöld gyíkok lüktető hasát,
gőz fátylait, felhők habtorlaszát,
a lepkéket, s nagyon a pókokat
s csöves vagy napernyős hálóikat,
s legjobban azokat a perceket,
amikor nem tudtam, hogy mit teszek.

6 megjegyzés:

  1. át, meglepődtem. De mire jó a blogroll az ismerősöknél. :-) Szóval nagyon örülök, hogy megtaláltam immár versesebb (tehát nekem még kedvesebb) blogodat.

    VálaszTörlés
  2. Szia Perenne! Nem reklámoztam különösebben, hogy hol van ez a blogom.
    Ezt a helyet elég nyugodt helynek érzem.Most ez kell nekem. Biztos voltam benne, hogy úgyis megtalál az, aki akar.Szándékosan vagy véletlenül, de idetalál...
    Íme, lassan meg is valósul!

    VálaszTörlés
  3. Éva, csodálatos a fenti fotód! Gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, Sofia.
    Igyekeztem szép képeket csinálni, de a helyzet az, hogy szép helyen jártunk, és az idő is alkalmas volt fotózásra. Így aztán összejött minden.

    VálaszTörlés
  5. de jó újra rálelni erre a versre, annyira kerestem, köszönöm

    VálaszTörlés
  6. De jó, hogy én is adhattam neked.Mindig olyan jó linkeket hozol nekem.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu