2010. március 9., kedd

Arról, hogy sokat kell sétálni


"A séta az élet legemberibb életütemét fejezi ki. Aki sétál, nem akar eljutni sehová, mert ha célzattal és úti céllal ered útnak, már nem sétál, csak közlekedik. A sétáló útközben, minden pillanatban, megérkezett a séta céljához, mely soha nem egy ház vagy fatörzs, vagy szép kilátás, csak éppen ez a levegős és közvetlen érintkezés a világgal.
Egy ember, aki lassan elvegyül a tájjal, része lesz egy erdőnek vagy mezőnek, ütemesen átadja magát a természet nagy díszletei között az örök valóságnak, az időtlen világi térnek, minden pillanatban úgy érzi, hazatért séta közben. A séta a teljes magány. Egy szobában könyvek és tárgyak vannak körülötted, melyek életed feladataira és kötelességeire figyelmeztetnek, a munkára vagy a hivatásra. Aki sétál, megszabadult munkájától, egyedül van a világgal, lelkét és testét átadja az ősi elemeknek. Gondold meg, hogy a földön jársz és csillagok alatt sétálhatsz. Nagyszerű dolog ez. "

(Márai Sándor: Füves könyv)

4 megjegyzés:

  1. A kép egy szombati sétán készült...

    VálaszTörlés
  2. Szégyen ide, szégyen oda, nem-igen szoktam, pontosabban, nem szoktam Márait olvasni. Lehet, hogy eztán fogok?! Szép gondolatok! Evvel, csak azonosulni tudok! Szép napot: Laci
    (próbáltam beszúrni a megjegyzésbe HTML kódot, de nem fogagta el a szemtelenje)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm. A délelőttöm hihetetlen sűrű volt, zajos, és tömény, úgyhogy ez a pillanatnyi felüdülés jól esett. Lehet, hogy ezután én is több Márait olvasok?
    -Lacibetyár után szabadon -
    Legyen a délutánunk nyugalmasabb, kicsit, csak kicsit csendesebb. (és itt nem a zajra gondolok.)

    VálaszTörlés
  4. Engem biztosan megdícsérne Márai:) Újabban annyira céltalanul sétálok, hogy még a fényképezőgépet is itthon felejtem:)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu