2010. február 7., vasárnap

Rainer Maria Rilke: Levelek egy fiatal költőhöz

Ön olyan fiatal még, a kezdet kezdetén áll... és szeretném megkérni, szívből megkérni, kedves Uram: legyen türelemmel szívének minden megoldatlan kérdése iránt, s próbálja meg magukat a kérdéseket megszívlelni, mint zárt szobákat, vagy mint valamilyen sosem hallott nyelven írt könyveket. Ne kutakodjék most olyan válaszok után, melyeket senki meg nem adhat Önnek: még nem kelnének életre ezek a válaszok. Most arról van szó: éljen át mindent. Élje át a kérdéseket. Akkor majd talán, lassanként, egy szép napon élete beletorkollik a válaszba, szinte észrevétlenül. Lehet, hogy Ön magában hordja - az élet különösen tiszta és boldog adományaként - a formálás és alakítás képességeit; nevelje rá magát erre - de fogadja nagy bizalommal mindazt, amit megtapasztal; s ha benső akaratának sugallatára vagy bármiféle szükséghelyzet következményeként tolul föl ez a tapasztalat, vegye a hátára, és semmit ne gyűlöljön, semmit.


(fordította: Báthori Csaba)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ezt az idézetet. Majdnem feltettem valamelyik nap. A fenti fotód fantasztikus!!

    VálaszTörlés
  2. Sok éve ismerem az idézetet. Időről időre előveszem, olvasgatom, én is szeretem.
    Miért nem tetted fel végül nálad valamelyik nap?
    A kép anyu napsütötte konyhájában készült valamikor karácsony táján.Öröltem, mikor megláttam a falon a gyertya árnyékát. Jó fotótéma volt.

    VálaszTörlés
  3. Már nem tudom, de előbb-utóbb feltettem volna. Szeretem én is a fény minden formáját fotózni. Kell vennem egy fotóállványt, már hiányzik:)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu