2011. június 14., kedd

Napjaim

Telnek a napok.
Amint sejettem a konyhafelújítással kapcsolatos az előre tervezett időpontok borulnak. Elég ha egy borul, és a dominóelv életbe lép. Gyors döntés, rugalmasság, türelem gyakorlása viszont megvalósítható. Tudtam, hogy nagyszerű tréning lesz az önismeretre és a fejlesztésre. Nem igazán kívánom most a tréninget, de nem kérdezi ezt tőlem senki. Benne vagyok a sűrűjében.
Más!
Márai filmen és könyvben.Tegnap életének utolsó szakaszáról megnéztem a filmet az M1-en, a fotelom mellett ott vannak a könyvei. Többet is olvasok egyszerre. Mélyülök, épülök. Így érzem. Különösen fogékony, nyitott időszakomban vagyok.
Hogyan lehet az egyre ürülő hűtőszekrényből fantáziával, a maradékok felhasználásával ebédet csinálni? :-)
Hűtőszekrényt a régi konyhabútorral együtt elviszik ugyanis, ott már tartalékokat halmozni nem lehet. Hétfő délután nem várt vendégek is ígérkeznek. Az a bizonyos fantázia még inkább kell. Még egy nem várt vendéglátást is meg kell oldani ürülő hűtőszekrénnyel, az ünnep miatt zárva lévő boltokkal.
Mondom M-nak, mikor sok minden tetőzik bennem, hogy gyorsan menjünk el egy közeli faluba sétálni. Ahol van kutyugatás, ahol az idős nénik kinn ülnek a padon, beszélgetnek, és hosszan néznek az idegen után. Ahol legalább látszólag nyugalom honol.
Ebben a faluban nyugdíjba ment kollégával találkoztam. Reméltem, hogy így lesz ( tudtam, hogy ott lakik), de valami egészen véletlennek köszönhetően meg is valósult, ami csak tervként átvillant érkezéskor az agyamon.
Véletlen? A templom körüli rózsákat jött locsolni, váltottunk pár szót a dohos öregszagot, gyertya- és tömjénfüst emlékét árasztó templom mellett. Van abban valami szép, hogy éppen itt találkoztunk.
Talán ezért nem véletlen a véletlen.
Nem régen meghalt kislány édesanyja elgyötört hangon telefonált  reggel munkahelyemre. Megbeszéljük, hogy délután eljönnének a kollégiumba kipakolni a szekrényét, elvinni az itt lévő holmijait. Csak sejteni tudom milyen lehet majd megérinteniük a személyes tárgyakat.
Aggódunk olyan apró dolgok miatt, melyek miatt talán nem kellene, sajnáljuk is magunkat miatta ( "tragédiaként" éljük meg, legalábbis ezt a  kifejezést használjuk), telnek a napok, van benne jó, rossz, de az igazi tragédia máshol van.
Tudatosul bennem...

2 megjegyzés:

  1. Megint tanultam Tőled ! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Alterego, együtt tanulnunk, mert nehéz tanítani azt, amiben én is tanítváy vagyok.Nem tudom én tanítani soha az életnek ilyen dolgait, csak megélem, leírom, és bizonyára valaki felfigyel rá.
    Valahol itt a lényeg.
    A magam nem is nagy horderejű bajaiban elmélyedek,önnön fontosságához képest túlnövesztem őket. Aztán elszégyellem magam, ha igazi tragédiával szembesülök.
    Mert tényleg minden relatív.Ezt is tudjuk, miért ne tudnánk, közhelyként forog fenn a mondat,de időnként hajlamosak vagyunk elfelejteni.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu