2011. június 9., csütörtök

Zimonyi Zita: Sok eső


Sok eső locsogó, sok eső fecsegő,

Tipegő-topogó, csepergő csörtető;

Szemerkél szaporán, sok eső óceán,
lehullik lassacskán, vizes lesz a világ.
Sok eső hírvivő, gőgösen gördülő,
Köpködő-fröcskölő igyekvő fürösztő,
Perdülő-forduló roskadó rendbontó,
Kippenő-koppanó oldalgó naplopó.
Az eső, ha szitál, felhőket hurcibál,
Muzsikát hulldogál, gyöngyöket hajigál,
Az eső kuncsorgó, kesergő mennydörgő,
Tócsákat csináló kölcsönző vízöntő.
Sok eső, sok eső csókomat csattogó,
Sok eső, sok eső könnyemet zokogó,
Emeld fel arcodat magasba-holnapba,
Az eső egemet földedre hullatja.



Tegnap este lefekvés előtt megjött a kopogó, surrogó altatóm.Kinéztem az ablakon. A lámpák sárga fényében esőcseppek hullottak a már fénylő útra.
Hang és látvány éppen jó volt altatónak.



Aranyló fényről jut eszembe. Ovális fényképtartóra vágyam. Hogy miért éppen erre, nem tudom. Talán azért, mert nincs ilyen, csak szögletes, és szeretem a régi kereteket.
Bolhapiacon találtam egyet. Van ám azon minden: angyalok, virágok.:-) Nem is igazán régi, de nem tudtam otthagyni. 


10 megjegyzés:

  1. nekem is tetszik a keret de Én biztos antikfehéret csinálnék belölle:)

    VálaszTörlés
  2. Ha szabad kérni, ne essen már ilyen
    sok eső!
    Éva, eszembe jutottál az alábbi recept olvasásakor:
    Zöldfűszeres vinaigrette - öntet

    Ez az egyszerű és sokoldalú öntet nagyszerű zöldségfélékhez, salátákhoz, grillezett halhoz, hideg disznó- és csirkesülthöz, de még főtt tésztához is.

    Előkészítés: 20 perc
    Hat személyre

    1 gerezd megtisztított, finomra vágott, majd péppé zúzott fokhagyma,
    1 jókora csokor friss, vegyes fűszernövény (petrezselyem, bazsalikom, metélőhagyma, tárkony), 0,5 dl vörösborecet, 1 tk. cukor, 1 tk. (dijoni) mustár, 1,5 dl olívaolaj, tengeri só, frissen őrölt fekete bors

    Tegyük tálba a finomra vágott fokhagymát. Szedjük le a fűszernövények levélkéit a szárakról, és nagyon finomra aprítsuk fel. Keverjük az ecettel, a cukorral és a mustárral a fokhagymához. Alaposan dolgozzuk össze. Kézi, vagy elektromos habverővel állandóan kevergetve lassan csorgassuk hozzá az olívaolajat, végül ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
    Ez a recept is a Francia piac c.
    szakácskönyvből való.
    Ajánlom mindenkinek (aki egyszerre hozzá tud jutni mind a 4 fűszer-
    növényhez)! Jó étvágyat!

    VálaszTörlés
  3. Alíz, valóban így kép nélkül olyan, mint egy tükör. Gondolkoztam is, hogy az lesz belőle. Aztán elvetettem, kép lesz benne, sőt, lehet, hogy cserélgetem majd benne a kedvenc képeim.

    VálaszTörlés
  4. Éva,
    te nem régen olvasol itt nálam. Volt már nálam olyan írás, ahol azt közöltem magamról, hogy nem vagyok kis ügyes, kreatív. Pár napot gondolkozom azon, hogy fel kellene varrni egy gombot.
    Amúgy minden házimunkát szeretek, szívesen csinálok. Teszek-veszek, főzök, takarítok, alkotok is, de csak meglévőket párosítgatok.Hogy nekem azon valamit alakítani is kelljen az sok. Hogy ebből a keretből, hogy lehet antik fehéret csinálni, az pedig kifejezetten rejtély számomra!:-) Lehet, hogy a jövő programja lesz ezeket megtanulni?
    :-)

    VálaszTörlés
  5. Kati, de gondolatolvasó vagy! Az a múltkori uborkasaláta is nagyon jó volt.Egy jó öntetre is vágyom most, mert sok salátát akarok enni nyáron. Tudod, hogy menjenek le a kilók, és a vitamin is menjen belém.Sőt, ez még halhoz, sültekhez is jó, az kifejezetten tetszik.
    Köszönöm.
    Most már én( az esőimádó) is azt mondom, hogy elég az esőből.

    VálaszTörlés
  6. Éva, még annyit, hogy lelkes nézője, olvasója vagyok a vintage és kreatív blogoknak.:-)

    VálaszTörlés
  7. Éva, szívesen!
    Éreztem, hogy tetszeni fog!

    VálaszTörlés
  8. Ha az enyém lenne függőket tennék rá- azaz bele.
    Egy darab szép bársonnyal bevont hungarocellt hátulra, s a szép függőket felböködném, szerintem csuda jól mutatnának.
    Én sem vagyok kézügyes,az agyamba szorult minden kreativitás.

    VálaszTörlés
  9. Márta, az én agyam is tele van kreativitással, csak aztán a kezemig nem jut el!:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu