2011. június 1., szerda

Június van

Még nem pakolom ki a konyhaszekrényemből teljesen a kipakolandót a bútorcsere előtt, mert miért kerülgessem máshol azt, ami még kellhet a  saját helyén is. Amiről tudom, hogy biztosan nem kell, már dobozban van úgyis. Lassan megtelnek. Munkát ha akarok, találok. 
Találtam!
Átmosom, síkálom a lábosokat, tepsiket. Hogy nekem sincs most más dolgom mint ez, amikor annyi más is van? De tényleg?!:-)
A gázsütőmet is hidegzsíroldóval kezelésbe vettem, fürdőszobában a lefolyókba öntöttem dugulásmegelőző folyadékot. Most hörög lefelé a  víz. Tetszik. Sikálok, pucolgatok, matatok...Már érzem, hogy közeleg a nagy munka is, az apróbbakat már előre megcsinálom.


Május, június, gyümölcs, zöldség...
Cseresznye piacról való, valamelyik szomszéd falu fáján termett. Ropogós, finom,  nem  tudtam abbahagyni az evését. Aztán egyszer csak elfogyott. Előbányásztam az itthon lévő  epret is! Kép nincs róla, megettem a fotó előtt:-)




Reggel 6 után a közeli tó mellett mentem gyalog be a munkahelyre. Máskor busszal megyek, hogy minél előbb ott legyek, és annyival is tovább aludhassak. Most vonzott a reggeli séta: madáscsicsergés, víz feletti kis pára, lombon átszűrődő napfény, kutyasétáltatók, pecások...Le kell győzni a  reggeli lustaságot! 
Ezt a látványt máskor is akarom. Mint ahogy látom is munkába menet és jövet, sőt, a munkahelyre menetelt leszámítva is, csak nem ilyen korán.:-) Itt van pár 100 méterre  a lakótelep kellős közepén. Írtam már róla, és még írok is.





Virág van bőven ebben az időszakban. Kertem továbbra sincs, piacra sem mentem virágért, sőt, virágboltba sem. Bármerre nézek kis virágok a fűben, járdaszélen, bokron...
Félarasznyi kis bolhapiacos vázámba nem nagy ügy belecsempészni néhány szirmot. Pár százszorszépet is megmentek mindig fűnyírás előtt. Kis vázáknak is megvannak a nagy előnyei. Lényeg, hogy legyen itthon mindig valami.

Június van. Minden szépségével!


18 megjegyzés:

  1. Hihetetlenul hamar elerkezett, nem?
    Nagyon szep a hely, ahol setalsz, en is inkabb gyalogolnek, de tudom magamrol, neha jo lustalkodni is.
    Meg nem ettem cseresznyet az iden.
    Egyszer nagyon jo lett az aprilis, meleg volt vegig, itt kell ahhoz, hogy termes ki tudjon fejlodni, mert sokszor csak bepirosodik de kicsi marad.Azon a nyaron 2 honapig cseresznyet ettunk, kozel van , ahol magunk szedhettuk.Imadtam.Allitolag boldogsagot okoz, azokat a hormonokat serkenti..nem tudom, hogy igaz e, en az evestol boldog voltam, mar elotte:D

    VálaszTörlés
  2. Már maga az is boldogságot ad, hogy színek, fények, hangok vesznek körül!
    Lelkem úgy örül és elérzékenyül, mikor egy madár család ablakom fölött csicsergi hajnali dalát, kis testük átsuhan a tető felett, s a tetőablakon bámulom közben a frissre fényezett hajnali eget!

    VálaszTörlés
  3. Éva, csodásak a fotóid!
    A cseresznye látványa is felvidítja
    az embert; az üde zöld park a kora reggeli fényben olyan meseszerű, a kis csokor pedig egyszerűen kedves.
    Köszönöm a szép képeket!

    VálaszTörlés
  4. Aj de szeretem a képeidet. És milyen szép helyen mész dolgozni. Tegnap én is pont ilyen ropogós cseresznyét ettem.:)

    VálaszTörlés
  5. Hogyne lenne kerted :-) hiszen az egész tó és a környéke a Tiéd és még a füvet sem kell vágni :-)
    Nagyon hangulatos a kép (képek), tökéletesen érezhetővé teszik azt amit írtál :-)

    VálaszTörlés
  6. Ágnes, cseresznye- és eperszezon van, tömöm magamba.Remélem, nálatok is lesz hamar, és tömheted magadba a boldogsághormont.A mogyorós Milka is boldogsághormon számomra,:-) csak most igyekszem mellőzni, de lehet, hogy pár falat erejéig elcsábulok...:-)

    VálaszTörlés
  7. Márta, ablakom alatt juhar- és hársfa madarakkal! Hársfa lassan már illatozik, nyitott ablakon át bejön az a puha, finom mézes illat.
    Tetőablakon égnézés! Nagyon jó!

    VálaszTörlés
  8. Kati, ahogy roppan a cseresznye, ahogy kibányászom belőle a magot.Ha a szabadban vagyok kiköpöm, annak külön hangulata van!:-)
    Már más virág van azóta a kis vázámban, ez is szép.

    VálaszTörlés
  9. Kovtama, mehetnék épületek között is dolgozni. Tulajdonképpen az utcán is sok a fa, szinte összeborulnak felettem.Sok virág van a lakótelepen, igazán elégedettek lehetünk azzal, ahogy gondozzák, parkosítják. Ennek ellenére a kis tavat választom útiránynak.A lakótelep modern temploma ott van a partján.

    VálaszTörlés
  10. Alterego, ahogy mondod! Tulajdonképpen az enyém is, és csak az a dolgom, hogy élvezzem!
    Pecások nemcsak színházasdiból:-) ülnek a tóparton. Tényleg van hal a tóban. Telepítik őket, horgász engedéllyel lehet pecázgatni, horgászverseny is van néha. Télen van hogy befagy, jó kis korcsolyapálya lesz belőle.
    Igeeen! Füvet sem kell vágni!:-)

    VálaszTörlés
  11. milyen szép az a tó:) olyan nyugodt

    VálaszTörlés
  12. Szia Éva!
    Tudod mi a jó benne? Amiről írtam is már. Hogy mindez egy lakótelep közepén van, panelházak szürkeségének enyhítésére.
    Amúgy meg a panelházak sem szürkék már a felújítások után.:-)

    VálaszTörlés
  13. a tó környékén nem is látszik,hogy ez egy lakótelep,meglepö:)

    VálaszTörlés
  14. Éva, ezt a látványt meg ne tagadd magadtól, így, júniusi csodareggeleken! Gyönyörű!
    És a kis virágaid is, tudod:)
    Szeretem ezt a hónapot én is! Szép júniust!

    VálaszTörlés
  15. Éva, a fotózás helyéről nem nagyon látszanak a házak. A sok fűzfa egyébként is takarja, ahol láthatók is lennének.
    Majd egyszer hozok olyan képeket is, ahol jobban látható egy-két panelház.

    VálaszTörlés
  16. Merci, terveztem( állandóan tervezek), hogy minden reggel teszek itt egy gyors sétát,később kocogást is a nap indítása előtt, ha kondiban leszek.A kocogásra értem a kondi szükségességét, mert elég gyorsan kifulladnék még most.
    Ideális hely a mozgásra.Tenni a tó körül egy kört, és kész.

    VálaszTörlés
  17. Istenem, gyönyörű ez a park, a nyugalom szigete. És az a cseresznye..az igazi nyár színei, amik először eszembe jutnak. Idén még nem is ettem, hűs diófa alatt, mezítláb, billegő kerti széken.

    VálaszTörlés
  18. Ciripbogár, de jól írtad le azt a billegő széket a fa alatt. Valahogy így.
    És ha lehet, köpködni kell a magokat, mert annak is megvan a sajátos hangulata.
    Egyszer a barátnőmmel távol voltunk fél évig tanulmányi célból. A végén már nagyon jöttünk volna haza, mert nem volt fenékig fejfel az az ország!Emésztett minket a honvágy is!!!
    Júniusban értünk haza. Zsuzsa vett egy kiló cseresznyét, kiült Pesten a Duna partra, és benyomta. Csak úgy volt csendben a cseresznyéjével, dolgozta fel azt, hogy végre újra itthon van. Most eszembe jutott, ezért írtam le.
    Az is, hogy mikor még falun laktunk, és volt cseresznyefánk, akkor sokszor volt az ebéd borsóleves, majd utána cseresznyés piskóta. Borsó is a kertből volt. Kora nyári ízek. Összetartoztak.
    Gyerekkorom.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu