2011. június 4., szombat

Ma


Jól elkapott minket ma kora este a jégeső.Verte az erkélyemet,  zúdult, pattogott a jég, sisteregve ömlött az eső, iszapos víz folyt az úton, az autók legyezőformában fröccsentették fel az út szélén végig, ahogy megfontolva haladtak, mert gyorsan nem is lehetett.




Délelőtt egy kis ügyintéző úton voltam, Sopron napsütésben, színekben, és egyre több már a turista. Bár belőlük soha nincs hiány.
Ezt a  szökőkutat nem régen adták át a színház előtt a mélygarázs felett. Óránként zene, játék a vízsugarakkal. Ma a kicsiknek tetszett nagyon. Topogtak, táncoltak, nevettek, és néha kaptak egy-egy vízcseppet.



Régen hoztam Sopronról képeket. Dóri  anyukájának teszem le most ezt a kettőt. Remélem, otthon érzi magát kicsit általuk.


Ilyen az, amikor az ebéddel nem sokat foglalkozom, és mégis finom, jól esik.Végre van itthon friss bazsalikom. Kedvenc fűszernövényem a rozmaring mellett.



Cseresznye, sok-sok cseresznye az utóbbi napokban. Finomak, roppanósak, érettek.


Két hír a képen. Néha már jól esik a befüggönyözött szoba, a félhomály a kinti vakító napsütés után. Itt a nyár.
Másik hír: Nem volt eddig a székemen karfa. Lehet nélküle is venni. Mikor megvettük úgy éreztem, hogy  nem kell. Aztán hiányzott. Utólag rendeltem, és most tökéletes a szék. Kényelmes, jó itt ülni a gép előtt.


Citromnyomó kell a konyhában.Nekem is volt egy műanyagból készült, amit agyonhasználtam, elszíneződött, megkopott. Egyszerűen megérett a kidobásra. Most hogy selejtezek is a konyhámban, meg is tettem. Gondoltam, veszek majd egy újat, amint lesz időm.
Mit találtam a bolhapiacon? Egy kerámia citromnyomót! Éppen jókor, éppen a legjobbat, a nekem legjobban tetszőt. Hogy is hagyhattam volna ott? 
Már az enyém!

9 megjegyzés:

  1. szépek a mai fotóid is, de legislegjobban az a zöld ablak, itt oldalt fenn jobbról, csodaszép az zöld

    VálaszTörlés
  2. dr Vékény Henrikné2011. június 5. 7:07

    Drága Évike, meghatodtam a soproni felvételein mert emlékeket hozott felszínre a lelkembe.Hálásan köszönöm, hogy rám gondolva hozta létrea képeket.El árulom gyakran nézem a blogját,. Azt kell mondanom , hogy minden sora, megállapitásai , magas szintü lelki beállitságot igazol boldog lehet az az ember aki ÖN mellett élhet gyönyörüséges városomba. Öleli sok szerettel Ili néni Pécsröl.

    VálaszTörlés
  3. Katalin,
    egy sötét lépcsőházban fotóztam. Minden volt, ami kellett: kovácsoltvas korlát, hűvös lépcsők, és ahogy az udvarra ki lehetett( volna) nézni az ablakon, az magával ragadó volt. Feltételes módban írtam a kinézést, mert olyan buja volt előtte a növény, hogy lehetetlen volt.Viszont, ahogy átszűrődött rajta a fény, az maga a volt a csoda.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Ili néni, ha a régi ház felé megyek, ahol az édesanyja élt, mindig eszembe jut. Figyelem az ablakokon a változásokat, hátha valaki dolgozik benn, felújít, és újra élet költözik a lakásba.
    Ha busszal megyek, akkor is gyorsan kikukucskálok az ablakon, mert az a ház nekem már nem idegen.
    Örömmel várom Önt mindig a blogomba, köszönöm a szép szavakat. Jó egészséget és minden jót kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó a citromfacsaród!! Majd az új konyhában!!:)

    VálaszTörlés
  6. Az oldalam nem volt elerheto, legalabbis szamomra:)
    Ez a citromos, ez valami nagyon kulonleges:))

    Es en is szeretem a karfat:)

    VálaszTörlés
  7. Tipitá, talán előtte is kipróbálom a citromfacsarót, de igazán majd csak az új konyhában lesz bevetve.

    Ágnes, délelőtt voltam nálad, akkor simán tudtam menni hozzád.
    Azt hittem, hogy majd az asztalon támaszkodik akarom, míg használom a billentyűzetet. De nem írok mindig, kell a karfa!
    Citromnyomó? Örülök, hogy nem műanyag!

    VálaszTörlés
  8. Már megint milyen jó Nálad!
    A szökőkutat még nem láttam, most boldog vagyok, hogy elvittél oda. Az Orsolya tér... Hm. Nagyon!!!
    A citromfacsaródnak még én is örülök.

    VálaszTörlés
  9. Szökőkút tényleg pár hetes, de dolgoztak rajta eleget, és a tér kövezésével is.Ha jössz, láthatod!
    Most már a Fő teret is puccba vághatnák teljesen.:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu