2011. február 14., hétfő

Emlék ( Wiesmath - Ausztria)

Hiányzik a nagy tér. Sokat voltam benn a lakásban a napokban. Hideg van még kinn. Hiányzik  pl. egy nagy búzamező és az, hogy onnan messzire ellássak.
Ma ez járt a fejemben. Wiesmathban voltunk 2010. június 27-én. A dátum csak annyiban lényeges, hogy -bár a képeken is látható-, a búza még nem érett, de már elég magas. Végighúztam a tenyeremet rajta séta közben, és lefeküdtem a fűbe is.
Reggeli hűvös szél fújt, és M. kölcsönadta a dzsekijét.

1. Köszönöm h elrepítettél a nyárba és egy olyan gyönyörű helyre, ahol most közel sem élhetek, de képeken látni is igazi élmény! Gyönyörű hely! Igazad van, nagyon kell az óriási látótér, a friss levegő - most hiányzik, várunk rá:)

2. Ha az ember a nyugati csücsökben él, akkor Ausztriába egyszerű átmenni egy kirándulásra. 24 km-re van Soprontól Wiesmath.
    Mi gyakran használjuk az osztrák utakat pl. ha csak Kőszegre megyünk is. El kell ismerni, hogy jobbak az útjaik. Sőt, gyorsabban is ott vagyunk, ha Kópházánál kimegyünk, Kőszegnél újra bejövünk.Talán pár km-rel rövidebb is.
    Wiesmathban azon gondolkoztunk hogy Szombathely felé vagy Kőszeg felé vegyük az irányt. Hol ebédeljünk? Kőszegen kötöttünk ki végül.
    Van úgy, hogy egy nap 4-5x is átlépjük itt-ott a határt, ha csak kirándulgatunk.
    Nagy szerencse, hogy nyitottak a határok.
    Sokszor indulunk el reggel úgy, hogy nem tudjuk, hol kötünk ki a nap folyamán. A nagy tér mindig vonz. Egy szántóföld, búzamező is szóba jöhet célként.:-)
    Itthoni helyeken ugyanúgy kalandozunk persze.
    Az általam emlegetett M. osztrák.Ismeri ezeket a helyeket. Ő is meg akar mutatni nekem országából sok mindent. Én is az enyémből.Ezért megyünk át sokszor a határon. Valami eszébe jut, és indulunk, aztán visszajövünk.Földrajzilag nagyon is megoldható.
    M. szülőfaluja Kőszegtől 10 percnyire van az osztrák oldalon. Ezért is emlegettem Kőszeget az előbb.

3. Ha az első képet kinagyítod, M.látható, ott nézegeti a tájat. Szerintem akkor már felfedezte a motorosokat valahol...:-)A kép jobb oldalán kicsit látszik egy út(éppen csak).
    A Kőszegi-hegység vonulatai is közel vannak már. Az is szép.
    Buckliegenwelt a neve ennek a tájegységnek Ausztriában, ahol Wiesmath van.
    Trianon előtt a szülőfaluja Magyarországhoz tartozott.A szülei már Ausztriában születtek Trianon után. Ennek ellenére vannak rokonok Magyaroszágon, aki Trianon után földrajzilag itt maradtak.Pl.Köszegen is vannak rokonok, Sopronban is voltak. Mostanában magyar rokonság kutató projektünk is van!:-)))
    Megyünk majd újra egy temetőbe( már voltunk is Vassurányban), papot is megkeressük. Nekem kell leszervezni, mert M. nem beszél magyarul. Csak reméljük, hogy a pap németül is beszél, de úgyis inkább az anyakönyvi kivonatok, keresztlevelek kellenek.

4. Nagyon köszi, Éva, h leírtad ezeket az értékes infókat! Igazi idegenvezetésben lehetett részem:)
    És köszönöm h M-re is felhívtad a figyelmet, gondoltam egyébként, h ő az;)

5. Merci, szívesen, belelndültem az írásba. Beszélgetni is jó!:-)

6. Márta, jó volt ott lenni, szerintem megyünk újra! Ha M-nak nem jut eszébe, javaslattal állok elő!:-)

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.