2011. február 4., péntek

Ablakok

Schein Gábor: ( közömbös dolgok)

engem a közömbös dolgok ragadnak
magukkal leginkább. egy ház homlokzata
például, az ablakok és az emeletek ritmusa,
ami egy kicsit mindig kiszámíthatatlan.
hol itt, hol ott marad nyitva egy ablak,
hol itt, hol ott engednek le egy redőnyt.
vagy ugyanúgy az emberek mozgása.
nincs két egyforma járás, a törzs,
a csípő, a comb és a lábszár finom
tömegviszonyai rengeteg hiba lehetőségét
hordozzák és megismételhetetlenek.
szeretem nézni, ahogy az emberek
járkálnak az utcán. mozgásukban és
abban, ahogy ott vagyok, mindig van
valami a feltarthatatlan zuhanásból.



Az ablak látni enged. Kitekintést ad, betekintést ad. Néha a kettő egy és ugyanaz. Szép az ablak, olyan mint egy szem. Látunk  és láttatunk általa.


Mert be is nézhetünk rajtuk. Kint is világ, bent is egy világ.
Tanulmányozzuk!






12 megjegyzés:

  1. Csodálatosak! Az első a kedvencem, aztán a harmadik. Talán. Olyan jó lenne bekukucskálni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyszerű összeállítás. A vers meg külön betalált a mozgás hibalehetőségeivel:) mert akkorát estem az utcán, mint egy ólajtó.

    VálaszTörlés
  3. Tipitá, a bekukucskálás engem is izgat. Télen korán sötétedik, ég a villany, különösen a konyhában való mozgást látni.Karácsony táján is jó, mert akkor látom a kivilágított fákat is.
    Mindez egy pillanatig tart, mert közben haladok.Nem akarok zavarni senkit.

    VálaszTörlés
  4. Ajjaj, Trendo, sajnálom!!! Hol fáj legjobban?

    VálaszTörlés
  5. Ez nem ér! Amikor először néztam a bejegyzést, még nem ilyen volt! Jó, hogy visszajöttem!:)

    VálaszTörlés
  6. Tipitá! Olyan gyors voltál a kommentelésben, hogy én még éppen dolgoztam a bejegyzésemen, mikor te már írtál is.:-)
    1-2 kép még feltevésre várt, de közben már megjelenítettem az elejét, nehogy elvesszen bármilyen módon. Tudod, a technika ördöge!Mentsük, ami menthető.
    Jó, hogy visszajöttél.:-)

    VálaszTörlés
  7. Elmenőben egy villanásra belesni más életekbe,s elképzelni, hogy lehettek volna az én életeim is.

    VálaszTörlés
  8. Milyen lehet ott élni naponta, amit csak egy pillanatra látok meg.
    Van akinek otthon, az ami nekem egy pillantás ott benn az ablakon túl.
    Észreveszek egy képet a falon, egy lámpát, egy bútort...

    VálaszTörlés
  9. Nekem is nagyon tetszenek az ablakok..szepek a kepeid es a vers is....nekem egy kedvenc gyerekkori verset juttatott az eszembe...."lehunyja sok szemét a ház".. en mindig a haz szemeinek gondoltam utanna az ablakokat..haha ..a mai napig is :)

    VálaszTörlés
  10. Katalin! A hozzá kapocsolódó igék is a szemhez kapcsolódnak. Nyitódnak, csukódnak...:-)

    VálaszTörlés
  11. Szeretem az ablakokat. Olyanok akár a lelkünk. Hol nyitva vannak, hol pediglen csukva. A te fotóid mindig lélektől lélekig hatnak. Köszönet értük.

    VálaszTörlés
  12. Györgyi, séta közben sokszor nézem az ablakokat.
    Így vagyom a ajtókkal, kapukkal is.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu