2011. december 21., szerda

Lenyugvás előtt

Nem húz az égen több vadlúdcsapat,
a szél sem rezzenti künn a bús határt.
Halkan feszül a néma pillanat,
s nézd: száll a hó. Az első. Csendre várt.

( Áprily Lajos: Csend)



Végre szállingózik itt is  a hó. Máshol már hó van, de ez a nyugati csücsök mindig kimarad vagy így, vagy úgy. Most éppen  a vágyott hó maradt el, míg máshol esett. Legalább egy kis dekor hó legyen karácsonyra. Talán majd most...
Ma kezdődik a szünet, és nagyon rám fér. Fejfájással feküdtem, úgy is ébredtem, akkor érzem, ha elfáradtam. Fejfájáscsillapító most már bennem, de leginkább egy nyugodt alvás kell, ami általában a 2. napján jön el annak az időszaknak, amikor tehetem. Akkorra oldódik bennem a készenléti állapot okozta éberség.
Ma még megyek boltba, de holnaptól legfeljebb kenyérért. Nem akarok a nagy tömegben helyet csinálni magamnak, kivárni a pénztárban álló sor fogyását. 
Elintéztem szinte mindent, ami boltokkal kapcsolatos, éppen azért, hogy most az itthoni sütés, fadíszítés, asztalterítés, még egy kis ajándékcsomagolás legyen. 
Még zene sem kell most. Csendben csinálom a dolgaim, legfeljebb kinézek az ablakon, és biztatom a felhőket, hogy még adjanak egy kis havat, mert most nagyon kellene az ünnepváró, de még készenlétes lelkemnek.
Azt hiszem így vagyunk ünnep előtt ezzel. A megnövekedett szervezési, intézkedési feladatokkal járó feszített állapotnak le kell csengeni, hogy megfelelő állapotban várjuk a Kis Jézust!Ezért nem szabad az utolsó pillanatra hagyni mindent. Indulok is...


11 megjegyzés:

  1. Ez a jelenlegi testi-lelki állapotod is a "lassítás-lassulás" létjogosultságát igazolja.
    Jó ez az átmeneti idő is.
    Boldog napokat kívánok, szeretettel!

    VálaszTörlés
  2. Itt sem vagyunk elkényeztetve a hóesés adta megnyugvással. Kicsit szállingózott, de meggondolta magát. A boltba már nekem sem kell mennem. Viszont péntekig dolgozLassan ráérősen készülődünk. nem kerget a tatár. Kicsit lejjebb adtam az igényeimet. Sokat kaptam általa, mert nem idegeskedem. Csendesen érzelmesen készülődöm. Azt remélem ilyen lesz az ünnepünk is. Csendes örömteli. Remélem, hogy az ünneped, szívednek kedves lesz! Békét, Örömöt, Szeretetet Kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem ma fejfájás ragaszkodik hozzám, tehát marad. Kicsit csillapodik, de marad.Talán az eső miatt is, hogy rákenjem még valamire.
    A hószállingózás abbamaradt, átment esőbe, ami szintén elállt most, de de lesz még, ahogy látom.
    Még vásároltam,ahogy írtam, sokan voltak. Nem is kis boltban voltam, hanem annál nagyobban, tehát el lehet képzelni a tömeget( Interrel kezdődik sparral folytatódik...:-))
    Most eszem,kávézom, elpakolok, és nekiállok gyümölcskenyeret sütni.
    Nektek is jót és lecsendesülést kívánok karácsonyig is.

    VálaszTörlés
  4. Az ott fent a csészében kakaó, mostanában kívánom.

    VálaszTörlés
  5. Itt állítólag enyhe, borús lesz a Karácsony, de nem is bánom a sokat autózó gyerekek miatt.
    Ma reggel tudatták velem, hogy menyem és a lányok már holnap délben megérkeznek az eredetileg tervezett szombat helyett s ez igencsak fölborítja a programomat: fel kell nagyon gyorsítani az iramot, hogy utolérjem magam a sok tennivalóval...
    Remélem, fejfájásod egy kis pihenéssel elmúlik!

    VálaszTörlés
  6. Legyen neked is csended most már. :)

    VálaszTörlés
  7. Flora, akkor a meglepetés örömhírrel együtt most nagyobb hajtásod is van, drukkolok, hogy végezz mindennel időben.
    Fejfájás sokat csökkent, egy kis zsongás még mindig van benne.:-)Szerintem ma már így marad, holnapra kialszom majd.
    Anyuhoz át kellett mennem, most jöttem haza. Nem emlékszem mikor volt utoljára áramszünet, most az is volt. Elkezdem a sütést hamarosan, kézzel nem akartam kikeverni semmit, inkább megvártam míg visszajött az áram.
    Zé, neked is azt kívánom, hogy legyen csended, éppen annyi, amennyire szükséged van!:-)

    VálaszTörlés
  8. Szerencsére nekem is csak az ajándékcsomagolás és pár adag sós rágcsa megsütése a feladatom, ezenkívül készvagyok így-is, úgy-is!
    :D
    Jobbulást a fejednek, hidd el ez front!
    További boldog, várakozásteli napot kívánok!

    VálaszTörlés
  9. Szia Mónika!
    Akkor te is készen vagy!:-)Jól beosztottad az időd, ez a lényeg.
    Püspökkenyér nálam már hűl, most vasaltam, még felmosok, utána nem csinálok ma már semmit.
    Holnap is sütök, és előkészítem a fát díszítésre.
    Én is úgy gondolom, hogy ez a csapadékos front viselte meg a fejem. Estére eléggé elviselhető lett az állapotom.:-)
    Neked is minden jót, jó készülődést.

    VálaszTörlés
  10. szeretem ezt a kifejezést: "száll a hó" hiszen tényleg olyan lassú tánccal pilinkázik lefelé nagy pelyhekben, mintha szárnyacskák lennének

    kívánom, hogy fejfájásmentes, békés, áldott Karácsonyod legyen, szeretteid körében, sok szeretettel , Katalin

    VálaszTörlés
  11. Katalin, köszönöm. Fáradt fénnyel, de süt a Nap, hó alig esett, és azonnal el is tűnt tegnap.A "száll" ige valóban illik a hóhoz. Az "esik" kevésbé, mert nincs akkora súlya, hogy ezt megtegye.
    Fejem ma nem fáj, gondolom a front távozott. Többet most sem aludtam, de azért mert nem feküdtem le időben.
    Nektek is jó készülődést kívánok.:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu