2011. december 19., hétfő

Csehországban



Van amikor az ember átlépi az országhatárt, utána gyorsan még egyet, hogy behozza a lemaradást.
Ha volt előző életem, akkor biztosan szláv országban éltem, mert valahogy puha, meleg érzés jár át, ha bárhol arra járok. Ha szláv nyelveket hallok, akkor az "édes-bús" jelző jut eszembe ( igen, így duplán, összekötve), és hamar felszínre kerülnek a már feledésbe merülő szavak. Kizárom a politikát az érzéseimből, nem hagyom, hogy befolyásoljanak.
Lehet, hogy ezt a kapcsot megerősíti az is, hogy Anyu neve Petrovszki, tehát valahol a véremben is van  a kötődés.
Szombaton az ebédem vörös és fehér párolt káposzta, három különböző módon elkészített knédli és sült hús volt, és a cseheknél kihagyhatatlan mellé a sör. Mi más, mint Starobrno, ha már egyszer  Brnoba vitt az utunk úgy, hogy közben kedvenc határátkelőnkön, Mikulovban is megálltunk egy séta és egy kávé erejéig.:-)


13 megjegyzés:

  1. Szépek ezek a cseh városkák! Valamikor 15-20 éve utazgattam arrafelé egy kicsit...

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem a cseh városokat, különösen a főtereiket!

    VálaszTörlés
  3. Óóó, hogy hiányzik! ... és a barátnőm is, aki ott él. :(

    VálaszTörlés
  4. Évekkel ezelőtt Karácsony előtt jártunk ott. Az angyalokról jutott eszembe, meseszépeket találtam kézműves boltokban, azóta ez már nálunk is megvalósult. Akkor csak irigykedtem, s fájt a szívem pénzem nem lévén.

    VálaszTörlés
  5. Igen..a knédli..kéne gyakrabban csináljak,meg a vadast is..hmm biztosan finomak voltak...egyszer nagyon régen jártam Prágában..sosem felejtem el..az "aranyművesek utcácskáját".....

    VálaszTörlés
  6. az én tapasztalataim szerint is a szlávok "csupaszivek"!:)

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! Látom, sokaknak van szép emléke és élménye a csehekkel ( vagy általában a szlávokkal)kapcsolatban.
    Amúgy Prágát nagyon szeretem, de van még pár kedvenc cseh városom: Cesky Krumlov, Telc....

    VálaszTörlés
  8. Clarissa, mikor voltál Brnoban utoljára?
    Stali, köszönjük, jól esett a jó cseh sör.:-)
    Holdgyöny, egy karácsony előtti prágai útra még nagyon fáj a fogam. :-)
    Marta, képzeld, 3 féle knédli volt a tányéromon. :-)))Direkt olyat választottam az étteremben! Nem adtam alább!
    Aliz, biztosan valami személyes élmény. Publikálható?

    VálaszTörlés
  9. maradandóbb emlékek-élmények oroszokkal és lengyelekkel, de a fél nap Prága is kellemes emlék az életemből. (és egyik ősöm városa!)

    VálaszTörlés
  10. Aliz, valóban sok élményből tevődik össze egy érzés.Jó így. Köszönöm a választ.

    VálaszTörlés
  11. Éva, augusztusban voltam utoljára. De a barátnőm holnap jön haza és majdnem két hétig itthon lesz!!! :) Jövő nyáron pedig, hátha végre összejön, hogy együtt elutazzunk Karlovy Varyba. Régi tervünk már. :)

    VálaszTörlés
  12. Clarisssa!
    Akkor jó időtöltést a barátnőddel. Karlovy Vary jó, hely, voltam ott párszor. A Becherovka őshazája, csak úgy megemlítem!:-)Látványnak sem utolsó a város.:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu