2014. szeptember 29., hétfő

Mosoly


A szüreti forgatag után elmentünk megnézni M. anyukáját. Igaz, hogy a több mint 90 évével Irénnek szólított, de végül is mindegy, mert Irénként is megsimogattam, és megdicsértem, hogy egyébként még mindig rejtvényt fejt, és tornáztatja az agyát.
M. testvére nem volt otthon, valakinek valamit elvitt, mert megígérte, és mert jó ember -de még visszaért, míg ott voltunk-, aztán kaptunk gesztenyés kalácsot, és beszélgettünk, míg a mama szelíden mosolygott( ha éppen nem koncentrált), és én visszamosolyogtam, mert éppen ez a kapott mosoly hiányzik az életemből.
Végül is az adok- kapok mindig megvalósul valahol, valamikor.



16 megjegyzés:

  1. De jó portré ez a 90 éves éves koncentráló néni! Bizonyítja, hogy sokat ér a belső tartás...
    Igazad van: a kapott (esetleg előlegezett) és viszonzott mosoly nem kerül semmibe és mégis milyen sokat ér!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hiszen tudod, hogy az én anyusomtól hiányzik nagyon, de attól én még szoktam neki adni, csak töltekeznem kell nekem is.Sokat ér, nagyon kell!

      Törlés
  2. :)

    tessék, tőlem is kapsz egy mosolyt...

    VálaszTörlés
  3. Jaj, Márta, de jól esett, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
  4. Tüneményes a fotó a mamáról!!!!!!!!!!!!!!!! :)
    Mosolyt én is küldök,hiszen mosolygok,ahogy olvaslak.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mama nem vette észre, ott volt a fényképezőgép az asztalon( nem véletlenül), és vártam míg elmerül a rejtvénybe. Aztán egyszer csak lenyomtam a gombot, és készen is volt.
      Megkaptam a mosolyt, elég ha írsz róla.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Egészen feltöltődtem tőletek! :-) Az ember csak jelzi a hiányt, és jön a pótlás.

      Törlés
  6. A Kistehén zenekar így énekel a mosolyról:

    "Mikor, fiam, elmegyek én
    tőled,
    csak azt kérem, annyit
    kérek én,
    mosolyogj sokat, ne sajnáld
    mástól,
    mint ahogy azt én tettem veled,
    hogy az utolsó emlékünk
    egymásról egy szép
    mosoly legyen."

    Én is küldök neked egyet, legyen szép napod: :-) ♥.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Kistehén már korábban is belopta magát a szívembe. Most ezekkel a sorokkal is. Köszönöm.

      Törlés
  7. Ó, Drága, olyan szívesen megsimogatnálak! Azért is, hogy mosolyogj, hogy jó kedved legyen! Tudom, hogy nem mindig van , de a mosoly valóban tölt, szépít! :)
    Kedves a beszámolód, tetszett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, én mélabúsan vagyok vidám is, és mélyülnek a vonásaim is, talán éppen ezért.:-) Ez van!
      Köszönöm, hogy szépen írtál nekem, és a simogatós tervedet is.Tulajdonképpen többször lenne rá szükségem bizonyos emberektől, mint ahányszor kapok.Még azt is megbecsülöm, ha szóban írják le az érintést.Újra megköszönöm!

      Törlés
  8. Jaj, az a kéz! Mint a sokat látott pergamenpapír.

    Megfigyeltem én is az öregecskéimen, hogy akik olvasnak, rejtvényeznek, azok sokkal frissebbek agyilag. Nagyon jól csinálja a Mama!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon vékony a bőre, minden ér külön-külön látszik.Csodálkozott a mama, hogy én nem bizonyos Irén vagyok, pedig nagyon feszegette, hogy mi van a családommal. Vagyis Irén családjával. Nem tudom mennyire van tudatában, hogy baj van a memóriájával, de kitartóan olvas, rejtvényt fejt, és próbálja az agyát frissíteni.Lehet tudatos is, de lehet egyszerű időtöltés is, viszont jót tesz, mert lehet, hogy sokkal többet romlana az állapota, ha nem tenné.

      Törlés
  9. drága Irén (Cseh Tamástól) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Irén névről nekem is eszembe jut Cseh Tamás. De régen volt, amikor bakelit lemezen hallgattam a "Levél nővéremnek"-et.
      Hogy szerettem, és énekeltem, és ha olyan társaságban voltam énekeltük a dalait.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu