2011. július 20., szerda

Ízek



A szállásunkat biztosító hölgy kipróbálta az új kemencét az udvaron, jól befűtötték, és elkészült az első langalló, amiből az éppen nála tartózkodó vendégek is kaptak. A kapros-túrós ízlett a legjobban, de mindegyik finom volt.



Magyarszombatfa része Gödörháza, ahol van egy kecskefarm és sajtkészítő manufaktúra. 
A kecskék ott legelnek  a farmon vagy környékén, láttuk, ahogy a tejet bevitték a  hosszú fehér házba, ahol készül a sajt. Venni is lehetett a készítőtől, vettünk is reggelire. Míg kiszolgált minket, megnéztük az falon lévő okleveit, még  a franciáktól kapottakat is. Csak tud valamit a mester!:-) Kakukkfűbe, oregánóba, mediterrán fűszerekbe meghempergetett kecskesajtot vettünk, mert ott és akkor az tetszett legjobban.


A jellegzetesen őrségi dödöllét is kipróbáltuk. Híres a tökmagolajuk, van ahol háznál van olajütő. Ugyanarról a portáról vettük, ahol tavaly is, mert olyan finom volt. Most is vettem, jó lesz túróra, tojásra, salátára, ahogy eddig is.
Egy kislány a házuk előtt tökös-mákos rétest árult, többféle pogácsát, almát, tökmagolajat, és nem távoztunk üres kézzel. Anyukája sütötte a konyhában akkor is a rétest. Mi almát vettünk és pogácsát.
Érik  a szeder is már az út mellett, az alma is. Kissé még savanykásak, és inkább összehúzzuk a szánkat:-), de kóstolás nélkül nem tudtunk mellettük elmenni.




Hogy a fogadóban, kocsmában hideg bodzaszörp is volt? Mikor a pincér letette elém a zöld kockás terítős asztalra a fél literes pohárban ( kinn hőség!), alig tudtam kivárni, hogy érezzem az ital ízét.


Az Őrség jól tartott minket étellel, itallal, ugyanolyan tiszta, egyszerű ízekkel, mint a hely maga.

10 megjegyzés:

  1. Ízek, "szer"ek - a célszerű egyszerűség, a mindenhol tisztaság.
    A langalló az egyik kedvencem innen.

    VálaszTörlés
  2. Szép napot!
    Annak ellenére is, hogy most épp esik. Harangszóra vár ma a vasút világa, addig szétnézek és olvasgatok egyben ötletekhez jutok, feltöltődök ismeretlen ismerősöknél. :) Jó, hogy van ez a lehetőség. Láttatod a szépet, jót, ízletest.

    VálaszTörlés
  3. Ez a pár nap igazi felüdülés lehetett
    számotokra.
    Még nem jártam az Őrségben, tetszik,
    ahogy bemutattad.

    VálaszTörlés
  4. Én mindig rágom a férjem fülét, hogy menjünk az Őrségbe... kirándulni, pihenni, vásározni. Gyerekkoromban voltam utoljára, és most még jobban tetszene. De a gyerekeknek lehet hogy nem akkorra élmény.

    VálaszTörlés
  5. Stali, igen, célszerű egyszerűség és tisztaság.Jól fogalmaztad meg. Ez az, ami vonz mostanában, ez egyfajta belső törekvés, és itt megtalálom.

    Balkezes, de jó újra olvasni itt téged!:-) Most ez a harangszó várás az én hiányosságomat jelenti, de nem tudom mi ez.Beütöttem a kulcsszavakat a keresőbe, de semmi. Ha visszajössz, és segítenél, jó lenne. Kellene egy kis okosodás részemre, és köszönöm.
    Voltál már az Őrségben? Ha igen, tudom, hogy tetszik, ha még nem voltál, ismerlek annyira szerintem, hogy mondhatom: Tetszeni fog!

    Kati, ha egyszer teheted( tehetitek) menj az Őrségbe! Onnan kezdve szerintem úgyis visszavágysz majd.

    Nóri, nem tudom gyerekkorban élveztem volna-e.Szerintem alapból igen, mert ebben éltem amúgy is.Ma már más a gyerekek igénye.
    Most azért szeretem, mert keresem a gyerekkorom, és itt megtalálom.Itt keresni sem kell egyszerűen jelen van az a környezet, ami nekem hiányzik már.
    A ház ahol most laktunk, olyan volt, mint néhai nagymamám háza. Ugyanaz a kilincs, ablakok, a ház fehérsége...Szinte minden szállás ilyen. Az Őrség egyébként is maga a múlt. Csak el ne rontsák, remélem figyelnek erre. Az Őrségben ez a érték számomra.
    Hogy a gyerekeid élveznék-e? Talán a nagy tér, a futkosás miatt igen. A szállásadók gondoskodnak a gyerekek öröméről is. Van ahol vannak játékszerek( kis játszótér, hinta) de sok helyen van állat.
    Ahol én voltam csirke volt és kecske. A gyerekek főleg a kecske körül csoportosultak, de a csirkeetetés is kívánatos program volt!:-)

    VálaszTörlés
  6. :-)Szolgálatom mai kezdetét fedi a harangszó.
    Csak átutazóban voltam. Úti célként még nem volt terveim közt. Egyszer biztos odajutok. Leírásod alapján tetszik. Most termál vizes hévízi fürdő lesz. Ez akár ma is jöhetne.:-)

    VálaszTörlés
  7. Balkezes, de egyszerű volt a válasz! Azt hittem valami megemlékezés harangszavára vár a vasút!:-)))Túlbonyolítottam!
    Hévíz?! Jó pihenést!

    VálaszTörlés
  8. Na igen, az állatok a joker, főleg ha van ló is, ha nincs, akkor jöhet a kecske-csirke-kacsa-birka, meg a nagy tér, a levegő. Nemrég Neszmélyen voltunk, régi családi ház, kacsa-csirke az udvaron: reggeltől estig kinn voltunk, csak éjszaka húzódtunk fedél alá. Megtehettük, vendéglátóink főztek ránk. Akkor a gyerekeknek sem hiányzott a tv és a játékok, helyette sokat mozogtak és kergették az állatokat. Szóval van remény egy őrségi tartózkodásra. Én szerettem gyerekként is az Őrséget, bár én olyan szemlélődős városi gyerek voltam, aki már akkor szeretett volna parasztházban lakni. A régi Lakáskultúrákban mindig megcsodáltam a vadregényes kertes népies paraszti portákat, műtermeket.

    VálaszTörlés
  9. Nóri!
    Én is csodálom a paraszti portákat. Tavasszal a bolhán több kiló régi Lakáskultúrát cipeltem haza, és legeltetem a szemem a képeken.
    Ha " élőben" látok ilyet, akkor is.
    Majd átgondoljátok, hogy mi kell a gyerkőcöknek, ha aktuális lesz az ügy. Mindenesetre a csipogó csibék nézegetése, olykor megérintése nagyon vonzó volt, ahogy láttam az elmúlt pár napban.
    Kecsketanya bekerítve, de volt ülőhely is, és mint a csodát nézték a gyerekek. Lolka pedig mekegett, és a kis mosolygós képével tette-vette magát.:-)
    Más szálláshelyeken még nagyobb az állatfelhozatal.A tavalyi helyünkön volt ló is ( kis)cicák, kutya is.

    VálaszTörlés
  10. mp3alese downloads http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3418900 alesse inactive ingredients [url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3418859] alesse birth control how to use[/url] alesse birth control pill weight gain alesse reviews birth control alesse side effects emotional
    mamoleptino321
    pilule contraceptive alesse effets secondaires http://archive.org/details/merthesufuch alesse pill side effects [url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3418676] alessi wikipedia[/url] alesse made acne worse alesse birth control reviews weight gain alesso wiki house

    http://new.misa.org/index.php/2012-04-30-09-04-14/2003/item/311-misa-swaziland-world-press-freedom-day-statement/311-misa-swaziland-world-press-freedom-day-statement?limitstart=0+Result:+%F3%F1%EF%E5%F5;+Result:+%ED%E5+%ED%E0%F8%EB%EE%F1%FC+%F4%EE%F0%EC%FB+%E4%EB%FF+%EE%F2%EF%F0%E0%E2%EA%E8; http://www.mind114.com/data/view.php?w_seq=14&page=1&kind_code=12&PHPSESSID=3d7af816c5679c60f0283d0509e652ef+Result:+%F3%F1%EF%E5%F5;+Result:+%F1%EB%E8%F8%EA%EE%EC+%E1%EE%EB%FC%F8%E0%FF+%F1%F2%F0%E0%ED%E8%F7%EA%E0,+%ED%E5+%E4%EE%EA%E0%F7%E0%ED%EE;+%ED%E5+%ED%E0%F8%EB%EE%F1%FC+%F4%EE%F0%EC%FB+%E4%EB%FF+%EE%F2%EF%F0%E0%E2%EA%E8; http://stroy-aktiv.ru/ventiliruemye-fasady-v-maloetazhnom-stroitelstve?page=1138#comment-60721 http://www.nancity.go.th/forum/view.php?No=23&visitOK=1 http://www.an-dream.com/joy/mjoyful.cgi?page=0%810%842++++++++++++Result:+%F3%F1%EF%E5%F5;

    alesse acne treatment http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3418842 aleve side effects headache [url=http://surveys.questionpro.com/a/TakeSurvey?id=3418695] alesse birth control 21[/url] aleve side effects liver aleve cold and sinus active ingredients filme alese online gratis 2010

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu