2011. július 13., szerda

Nyáron



Tipikus nyári kellékek. 
Lebattyogtam a tárolóba a ventillátorért. Legyezőm van- valahonnan ajándék-, és tényleg hasznos egy darab.
Egyikkel fújatom, másikkal csuklómozdulatokkal keverem rám a levegőt. Az elektromos fajtával nem egyenesen rám jön a friss levegő (elirányítom), mert megfázom. Az most nem hiányozna, az nálam téli program.
Még nyári " kellék " a lecsó. Nagy barátságban vagyok vele.:-)
Anyusommal együtt ebédeltünk nálam hétfőn, és repetáztunk is.


Aztán jó szolgálatot tesz a kalap is kinn. Régebben fel nem tettem volna, de talán régebben nem is voltam ennyire érzékeny. Vagy nem  is volt ennyire meleg, meg aztán itt van ez az ózonlyuk és az UVB!? 
Öregszem is? Vagy ez utóbbinak ehhez nincs is köze, csak a józan észnek?:-) Szóval, tűző napon kalap fel!




23 megjegyzés:

  1. Bólogatok: kalapom nincs,
    a többi... ühüm :)

    VálaszTörlés
  2. Kati, kalapom nekem is csak nagyon tűző napon van. Amúgy nem stílusom.
    Jó ez az " ühüm"!:-)))

    VálaszTörlés
  3. Hogy ki hogyan készíti a lecsót az olyan nemzeti nagy megbeszélés, győzködés lehet, mint a halászlé elkészítése.
    Nálam az alap:
    Paprika, hagyma együtt párolása addig, míg van még egy kis tartása a paprikának.Elején sózás.
    Utána jön bele az összevágott paradicsom( hámozva). Akkor bele egy kis pirospaprika és később egy kis cukor.Mikor már kezd szottyosodni, tojást csurgatok bele.
    Variációk:
    Cukkini is mehet bele a paprikával együtt. Gomba is.
    Is-is , vagy-vagy...
    Ha olyan is eszik velem, aki markánsabb megoldást részesíti előnyben, az kolbászkarikát is kaphat bele.

    VálaszTörlés
  4. Hát ilyen kutya meleg elviseléséhez mindenféle segédeszköz elkel.:)
    Nem tudom, hogy régen is ilyen meleg volt-e nyáron, mi egész nap kint játszottunk. Most viszont csak reggel és este viszem ki a gyerekeket a házból.

    VálaszTörlés
  5. A lecsó nálam is a legnyáribb étel. paprika, hagyma, paradicsom (ha a férjem készíti, akkor kolbász és/vagy szalonna, amit kipiszkálok a tányér szélére), ha van, akkor cukkini is jöhet, tojás, és a tetejére tejföl. Nekem tejföllel az igazi.

    VálaszTörlés
  6. Juhmeli, kémlelem az eget. Mintha borulna.
    Bár tegnap is borult, aztán semmi. Most a meteorológia is ígérte, hogy valami lehűlés jön. Pár fok az esővel.Jobban bízom. Már az is tetszik, ha nem süt vakítóan a Nap. Elég már az a hőség nekem is.
    Mikor gyerek voltam, akkor a nyár mindig ilyen volt. Esőre nem is emlékszem.Jó volt, agyonjátszottuk magunkat, nem foglalkoztunk a hőséggel. Természetes volt.

    VálaszTörlés
  7. Nóri, a tejfölig hasonló az enyémhez. Azzal még nem ettem, de egyszer kipróbálhatom.
    Szalonnát nagyon-nagyon régen tettünk bele, mikor édesapám élt.Akkor erős paprika is ment bele.
    Egyszer a Hortobágyon bicajoztunk M-nal. Hogy nekünk sem volt több eszünk, mint 40 fokban tekerni ott délben, ahol még fát sem találtunk?:-))
    Szóval, a csikósok, juhászok bográcsban lecsót csináltak. Mi megálltunk pihenni, otthagytuk a közelükben a bicajt. Indultunk volna gyalog bóklászni, mikor meghívtak minket a maradékra. Olyan finom volt. Az aztán csípett, jó sok erős paprika volt benne!Füstös íze is volt, gondolom a szalonna miatt.
    Magunk után el kellett mosogatni( alap!), és mehettünk is utunkra.Köszöntük, talán nem is tudják, hogy életre szóló élményt adtak.

    VálaszTörlés
  8. A füstös ízt a bogrács adja hozzá (ha fával tüzelnek alatta).
    Egyébként az összes nemzeti ételt imádom, mert nincs két ház, nincs két nap, hogy egyformát kapnál pl. paprikás krumpli, lecsó, avagy a lengyelek levese (aminek nem jut eszembe a neve, de gyakorta főtt tojással tálalják), vagy a csehek kulajdája címszó alatt.

    VálaszTörlés
  9. Stali!Megvan az alaprecept, azt lehet még variálni egyéni ízlés alapján.

    VálaszTörlés
  10. Minden nemzeti alaprecept egyszerű
    ( szerintem), azt még lehet variálni egyéni ízlés alapján.Most a lecsóból indultam ki, bár az is megtalálható sok konyhában. Franciáknál is.
    Zurek ügyben nem vagyok tájékozott.Majd utánajárok.

    VálaszTörlés
  11. Próbáljátok ki a krumplis lecsót is, az alap ugyan az, hagyma, paprika, paradicsom, pici pirospaprika, só, bors, kevés cukor aztán mikor már majdnem kész vékony karikára vágott krumpli. nagyon finom.

    VálaszTörlés
  12. Kovtama, köszönöm. Gyűlik a szakácskönyvünk tartalma!:-)

    VálaszTörlés
  13. Éva, semmi kifogásom a kalap ellen,
    sőt(!) jól teszed, hogy viseled.

    Az ühüm a bólogatás miatt született,
    a bólogatás pedig azért, hogy ne legyen már olyan komolykodó a válaszom :)

    Ez nagyon tetszik, hogy meghívtak a pásztorok ebédre!!! Mi is jártunk
    náluk, de csoporttal; persze, nem hívtak meg.
    Viszont a vacsorát a csárdában kaptuk, Hortobágyon ettem először "hortobágyi húsos palacsintát".
    Nagyon finom volt! Itthon is szokásba hoztam.

    VálaszTörlés
  14. Ebben a rettenetes melegben ki sem dugtam az orrom napközben. Idebenn se kalap, se legyező, se napszemüveg, csak Éva- kosztüm és ventillátor (pardon).Jó ez a főzöcske is itt most. De ennék lecsót.A paprikáskrumpli is lecsósan készül nálunk, virslivel és néhány karika kolbásszal az íze végett. Egyszer kipróbáltam a paprikás krumplit nokedlivel is, nagyon jó volt, de rendszer nem lehet belőle.

    VálaszTörlés
  15. Kati!Tudom, hogy nincs kifogásod a kalap ellen.:-)Régen mennyire természetes volt. Ma már inkább csak a nap ellen hordjuk.Az "ühüm" tetszett.:-).
    Kedves gesztus volt valóban, hogy meghívtak a pásztorok.Biztos közrejátszott az is, hogy ketten voltunk, és nem egy csoport. Két személyre még volt maradék, többre nem.
    Egyébként a palacsintát sós és édes töltelékkel is szeretem.

    VálaszTörlés
  16. Alterego! Itt már nincs nagyon hideg. Egész éjjel villámlással kísért szakadó eső. Most is csak 18 fok van és szél.
    Krumpli és tészta együtt nekem sem nagyon jön be.( Paprikás krumpli nokedlivel.)
    Fogyókúrázók csukják be a szemüket most!:-)
    A lecsót szaftját friss fehér kenyérrel tunkolom ki!:-) Gondolom, nem vagyok egyedül vele.:-)

    VálaszTörlés
  17. Egy töklecsót! Tojással... Mert a velő káros, drága és amúgy is.
    Ám a töklecsó íze, az ugyanolyan. Nyammmm.
    Egyébként egy cukkinit kaptunk a héten, abból volt az egyik ebéd, azt hasonlóan csináltam meg, mint a vágyott töklecsót, csak pirospaprika nélkül.

    VálaszTörlés
  18. Szép népes tábora van a lecsó-friss fehér kenyérrel összeállításnak. Magam is a hívek táborába tartozom. Ami a cukkinit illeti, azt is szívesen teszek bele.
    S az a bográcsos a pásztorokkal, hát annak lehetett csudás hangulata. Szinte érzem a füst illatát, s látom ahogy csendesen eszegettek velük.

    VálaszTörlés
  19. Látom ott is lecsó volt bár nem voltam 5 napig azért 2x csináltunk lecsot,Én rizsessen eszem a tesoim tojással ki,hogy szereti csak fincsi legyen:)

    VálaszTörlés
  20. Stali, töklecsót még nem próbáltam.
    Se paprika, se paradicsom? Csak tök, hagyma, tojás?

    VálaszTörlés
  21. Alterego, a véletlen esetek a legszebbek, melyeket nem tervezünk, csak jön. A pásztoros is olyan volt. Van mire emlékezni.
    Vannak ételek, melyek nem jók mással csak fehér kenyérrel. Ilyen a lecsó. Sült kolbász sem jó mással pl.

    VálaszTörlés
  22. Éva, ettem már rizzsel, ízlett, de maradtam a tojásos változatnál.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu