2011. július 1., péntek

Gondolatok

"Három fegyverünk van a szorongások ellen: a kapcsolatok "Három fegyverünk van a szorongások ellen: a kapcsolatok teremtése, a szembenállás és a vállalt magány.

Szorongásaink, lelki bajaink jó része abból származik, hogy meglazult betagozódásunk a világ egészébe, hiányosak "kozmikus" kapcsolataink az emberekkel, az állatokkal, növényekkel, ásványokkal és az emberi kultúra által létrehozott alkotásokkal. Lelki egyensúlyunk helyreáll, ha legalább három képességet kifejlesztünk magunkban:
Tudunk jóban lenni a világgal-ez a kapcsolatteremtés képessége.
Tudunk nemet mondani arra, ami ellen erkölcsi érzékünk tiltakozik-ez a szembenállás képessége.
Tudunk egyedül maradni, ha éppen arra van szükség-ez a vállalt magány.
Ha csak az egyikre vagy másikra vagyunk képesek, megbillen az egyensúlyunk, egyoldalúvá torzul az életünk. A teljes ember tud örülni és együtt lenni, tud haragudni és javítani, tud szemközt maradni önmagával.”

Popper Péter: Belső utak könyve

Popper Péter: Belső utak könyve

11 megjegyzés:

  1. Eva en most majdnem nem talalok szavakat, mert a beirasom utan jottem hozzad:)tokeletes a hangulatomra ez a bejegyzesed, es sokat segitett, mert nem csak tudok, de merek is duhos is lenni:)koszonom!pedig teljesen veletlen egybeeses:))

    VálaszTörlés
  2. Ágnes!
    Van úgy, hogy az embert megtalálja egy szöveg, jobban, mint máskor. Mert nyitottabb, fogékonyabb rá. Máskor is bizonyára elolvasná, de a hatás elmaradna. Ez az, amikor jókor, jó, helyen érkezik valami.
    Olvastam a bejegyzésed. Konkrétumot nem tudok, de nem is ez a lényeg.A háttérben aknamunkát végzők névvel, név nélkül akcióznak, akik nem hagyják hogy örülj, örömet okozz.Én is kaptam hasonló leveleket. Nem itt( egyelőre), hanem egy másik helyen. Nem mondhatom, hogy nem törődtem vele. Igenis zavart, mert egyáltalán nem úgy gondoltam azt, amivel vádoltak.
    Neked sem írhatom, hogy ne törődj vele. Írd le a véleményed, kínlódj meg vele. Sajnos nem megy másképp.Aki érzékeny vagy nem érzi jogosnak, a vádat, az megszenvedi. Aztán ez is elmúlik, mint annyi más. Később visszatér más formában. Igen, visszatér, nem vagyok naív, hogy azt írjam, hogy nem. Ilyen a világ.A magunk módján a sérelmeinket fel kell dolgozni, és a véleményünket is kinyilvánítani. Ha nem tesszük, annál inkább fáj.
    A gyávaságunk is!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez most nagyon megtalált, úgy mint Ágit. ÉS amit a kommentben írtál Éva Áginak válaszul, az is pont betrafált. Most csak ennyit tudok erről írni, a többi bennem zajlik... És azt, hogy köszönöm! Épp jó időben jött ez az írás. Lesz min dolgoznom....

    VálaszTörlés
  4. vajon hányszoros "véletlen egybeesés" (azaz szinkroniocizmus) van itt?!:)

    meg is kérdezem, Éva, hogy láttad a Popper videot a blogomban,junius 29-i bejegyzésben,(ott is megvan ez az a szöveg) és hogy milyen "véletlenek" révén került oda?):
    http://lineas.freeblog.hu/archives/2011/06/29/popper_péter_óráról_órára/

    ezekre az egybeesésekre - azt hiszem - nagyon oda kell figyelnünk!:), mármint a tartalmukra!

    egyébként a Belső utak könyve volt az első olyan Popper könyv , amit igazán nekem szólónak éreztem... de hányunknak is szól!!!:)) és még mindig,...:)

    VálaszTörlés
  5. Dorka,ezek szerint nálad is beletalált a szöveg valamibe.
    Jó belső feldolgozást kívánok, mert leginkább nekünk kell ezeket megoldani. Némi külső segítség jól jön könyvekből, barátoktól, közel állóktól...

    VálaszTörlés
  6. Alíz, azt az interjút Popperrel még nem láttam nálad, de mostanában olvastam egyet, amiről írtam is egy bejegyzést pár napja.
    Egyébként nagy érdeklődéssel olvasom a blogod, sokat tanulok. Azt a bejegyzésed olvastam is, de az általad említett az interjút megnézni még nem volt időm!

    A belső utak könyve nekem is régen megvan, és anno sokat forgatott könyv volt részemről is. Régóta nem vettem elő, de mostanában itthon rendezkedem, takarítgatok, és a könyvespolcomon is. Levettem a polcról a könyvet, belelapoztam, és ezt a szöveget is olvastam.
    Nálam is véletlen egybeesés, hogy éppen itt nyitottam ki a könyvet, mert már elmentettem korábban is éppen ezt a pár sort a gépembe valahonnan a netről. Meg is kerestem ma reggel a számítógépemben.
    Úgy éreztem, ha ennyire akar engem ez a pár gondolat, akkor a blogomban a helye. Ezért hoztam el.
    Ágnes, Dorka, Alíz, valahogy most nagyon "egybeestünk véletlenül". Ha vannak ilyen véletlenek!

    VálaszTörlés
  7. Az is ok volt, hogy ezeket a gondolatokat hoztam el a blogomba, mert mind a három mostanában fontos nekem: kapcsolatok teremtése, szembenállás, vállalt magány.
    Soha nem csak úgy találomra írok bármiről a blogomban, hanem ami foglalkoztat, vagy a napomra jellemző élmény volt stb.

    VálaszTörlés
  8. hát látod, annál érdekesebb, hogy ennyien ugyanazokra gondolounk, és közben Popper Péter akad a kezünkbe....:) (és segit mindannyiunknak!:) (műár az is különös volt ahogy egy régi évfolyanmtársam ugyanazt a videot tette fel aminek első mondatáról olvastam, ill. beszéltünk)

    ez se interjú, csak a szövegei vannak leirva,innen-onnan a youtubre-ra , és közte az is, amit te itt a könyvből irtál ki...

    de akármit olvasunk vagy hallunk tőle - mindig telibe talál...
    s olyan megnyugtató...

    VálaszTörlés
  9. Igen, vannak emberek, akiknek a gondolatait megnyugtató olvasni. Ismeret, bölcsesség jut el általuk hozzád.A tudás biztonsága. Popper Péter ilyen.

    VálaszTörlés
  10. ...pedig ő örök kételkedő is volt, és vátozott is... de épp ettől hiteles, mindig!:)

    VálaszTörlés
  11. A kételkedés az élettel jár. Ha ezzel a ténnyel tudunk élni, keressük a válaszokat is, és ebben segít is esetleg valaki, az jó!
    Mert magunknak kell a problémákat megoldani, de nekem kell bölcs útmutató is, hogy elgondolkozzam rajta, és esetleg használjam is.
    Vannak kiválasztottjaim. Popper közéjük tartozik.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu