2011. július 8., péntek

Ha újra öröm az öröm

Kádfestés volt nálam, már írtam már róla. 
Most fényes, fehér, de nem használhattam 4 napig. Máshol, vagyis Anyunál zuhanyoztam, de az itthoni fürdés luxusa hiányzott.
Olvasom Tolvaly Ferenc: El Camino- Az út c. könyvét. Úgy vagyok ezzel a könyvvel, hogy néha előveszem, néha leteszem. Mindig valami más jut  eszembe olvasás közben, fontosak és kevésbé fontosak.
Zarándoklat..., a fürdés hiánya.... 
Mindennek csak akkor örülhetünk igazán, ha előtte nem volt természetes egy darabig  az, amit már megszoktunk.Mert előbb-utóbb kopik az öröm, ha természetessé válik valami.

" ...A fürdőkádba forró vizet engedek. Csak fekszem benne, nem gondolok semmire.Arra ébredek, hogy prüszkölöm a  vizet.Mezítelenül bújok az illatos ágyneműbe. Élvezem a luxust. Már évek óta nem szerzett örömet egy luxusszálló-gondolom, mielőtt elalszom..."
                                                                            ( Tolvaly Ferenc)

Luxusszállóról szó sincs.:-) (Egyébként az otthon a legjobb luxusszálló, ha szeretjük) 
Letelt a kád száradásának ideje. Fürödtem, és élveztem, újra örültem neki. 
Aztán majd újra megszokom.



8 megjegyzés:

  1. Két napja megvettem én is ezt a könyvet. Egyelőre még csak ismerkedem vele. Néha megdöbbenek azon, hogy mennyire egy srófra járunk. :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Zoran dal jutott eszmbe: a szerelemnek mulnia kell
    O is folvezeti hogy tudunk orulni, ertekelni

    Nagyon jo iras:)

    VálaszTörlés
  3. Az életünk megszokott , természetes dolgairól a levegő jut eszembe. Akkor jövünk rá, hogy lételemünk,és hogy mennyire nélkülözhetetlen, amikor elvonják tőlünk.
    (Tudom, ez a hasonlat túl erős.)
    Finom lehet kádban fürdeni, vannak emlékeim :-) itt sajna csak zuhany van.
    Kád és könyv együtt már szinte paradicsomi állapot :-)))

    VálaszTörlés
  4. jó is az újkádba belebújni és lazitani,kis gyertyafény,illatok és lehet olvasni:)

    VálaszTörlés
  5. "...az otthon a legjobb luxusszálló, ha szeretjük"
    (nagyon igaz (de hűt épp azért szeretjük, mert "otthon", nem?:)

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok! Tudjátok, nem igazán tudom, hogy a jó megszokását hova tegyem.Mindig új és új öröm megszerzésére ösztönöz, ami jó is. Viszont mégis úgy érzem, hogy a régi öröm újbóli örömmé tétele is fontos lehet.Mert a megszokás szürkít, halványt.Eddig nem tudtam okosabbat kigondolni mint azt, hogy kényszerből vagy tudatosan a megszokott jó nélkülözése egy darabig előhozza újból az örömöt.Tudatosan ritkábban szánja rá magát az ember.
    A fürdés élvezet, megnyugtató pihenés, izmos lazítása és a gondolatoké is.A kényszer szünet előhozta az élményt, ami még mindig tart nálam. Igaz, igaz, még csak 4. napja használhatom a szünet után újra a kádam.

    VálaszTörlés
  7. Sokszor szoktam olvasni a kádban!:-) Az otthon kényelme valóban a luxusszállóéval vetekszik. Mert amúgy a luxusszálló( nincs igazán nagy tapasztalatom ebben a kategóriában)okozhat örömet, de mindig idegen leszek ott. Nem is igazán tudom mekkora örömet okozna...

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu