2011. január 20., csütörtök

Téli alkony

Szirmay Endre: Boldogság


Ne gondold
csak az a boldog
aki nevet, énekel, táncol
az is megéli a csodát
akit az ámulat mozdulatlansága
leláncol.






Talán egyetérthetünk abban,  hogy a tél visszafogott színekkel rendelkezik.
Tetszik is. Pihentető a harsányabb színvilága többi évszak előtt és után. Így tudom jobban becsülni, értékelni a mást, ha előtte az ellenkezőjét is kiélveztem, mikor már vágyom az újra, mikor telítődtem már valamivel.
Vasárnap - mint írtam már - a Fertő-tóhoz mentünk, ott ért minket a napnyugta.



7 megjegyzés:

  1. de szép ez a vers, mennyire egyszerűen el tudja mondani, hogy a boldogság nem egyésugyanaz mint az öröm,
    hatalmas boldogságot tudok átélni én is, amikor olyat láthatok, lehetek részese, amit nem mindennap,
    ilyesmit éreztem, mint te, amikor egy hatalmas templom oszlopai között éreztem aprónak magam, vagy estefelé beúsztam a nappal szembe mélyen a Balatonba...

    VálaszTörlés
  2. Éva, napok óta nem tudtam írni neked, de azért itt voltam, csak kissé megtépázva, de bekukkantottam;)

    Szép a sápadt naplementéd is:)

    VálaszTörlés
  3. Szépek a képek! Ismét! Amit leírtál az évszakok szineiről, az meg olyan jó. Még sosem gondoltam erre.
    Szép napokat!

    VálaszTörlés
  4. Katalin, így gondolom én is.Vannak nekem is ilyen élményeim. Pl. az Őrségben egy kutyaugatós nyári este, mikor több volt a csillag az égen, mint megszoktam, és olyan alacsonyan voltak, hogy szinte elértem, őket!Felnéztem, és elkezdtem forogni kiárt karokkal. Csak úgy jött magától.

    VálaszTörlés
  5. Merci, semmi baj. Van úgy, hogy én is látogatok blogokat anélkül, hogy írnék is.
    Megtépázásodnak pedig legyen vége!:-)

    VálaszTörlés
  6. Tipitá! Szeretem leírni azt, ami szinte megfoghatatlan. A színeket még csak egyszerű, de a tél illatát már nehezebb. Valami fémes illata van pedig.
    Foglalkoztat a hangulat és a látvány hű visszaadása.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu