2010. július 18., vasárnap

Egy kis gasztro tőlem főleg az új edényeim miatt


Használom az új, a fazekasoktól nem régen vett edényeimet.
5. napja nem eszem húst. Nem akarok vegetáriánus lenni,  mert hiányzik, ha nem eszem húst. Bizonyára a hőség tette velem, hogy zöldséget, gyömölcsöt kívántam, egy kis kefírt, joghurtot, ilyeneket.Nem is főztem 2 napig, mert a konyhát nem akartam melegíteni még tovább a melegben.
Tegnap már levest kívántam a sok saláta után. Összeszedtem, ami zöldféle volt itthon: kelkáposztalevél, karalábé, sárgarépa, krumpli, borsó.Csináltam zöldséglevest. Megpároltam kis olajon,megszórtam kis liszttel( így szeretem), pirospaprikával, felöntöttem vízzel, tettem bele sok tárkonyt. Szárítottat, más nincs itthon.Végén joghurtot, citromlevet, hogy pikánsan savanykás legyen.
Nem kanalaztam be azonnal az új tálamból- amit most tányérnak használtam-, hanem megvártam, míg langyosra hűl.



Sütöttem ma az új sütőtálamban is. Szintén a Fazekas Napokon vettem az Őrségben.
Ezt is zöldségekkel pakoltam tele: lilahagyma, újkrumpli, sárgarépa, cukkini. Tettem bele rozmaringot, bazsalikomot. Rá egy kis tengeri sót, és olívaolajban kicsit átforgattam mindent egy fakanállal. Letakartam a fedővel, sütőbe be. Időnként megkavargattam, majd fedő nélkül is sütöttem pár percet, hogy a pára elmenjen belőle, kicsit át is süljön, ne csak párolódjon.
Ezzel a sütőedénnyel kapcsolatban még számos elképzelésem van.

4 megjegyzés:

  1. Olyan szépek, hogy nem is merném őket használni.

    Én 17 évig nem ettem húst, és életben maradtam :)

    VálaszTörlés
  2. Marvin, használatra vettem őket. Én már csak úgy dísznek semmit.
    De meg kell hogy mondjam, óvatosan mosogattam őket.

    Én nem hiszem, hogy tudnék vegetariánus lenni. Pár nap után már hiányzik a hús. Nem jó a közérzetem nélüle. De tényleg!
    Csökkenteni tudom, végleg elhagyni nem.Viszont egyre kevésbé szeretem a vörös húsokat.Elmegyek a szárnyasok irányába, és igyekszem sokszor halat is enni.
    Nem akarat volt, így jött. Változik az ízlésem.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a változást én is megtapasztaltam. Szerintem a szervezetünk pontosan tudja, mire van szüksége. Ha nem kívánom, nem eszem húst. Csak a végleteket nem szeretem.

    VálaszTörlés
  4. Éva, én is nagyon szeretek cserepekben sütni, főzni.
    Olyan finomságokat lehet bennük készíteni.
    A mai padlizsánkrémet is így sütöttem. :)))

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu