2010. augusztus 19., csütörtök

Sorompónál



Kellemes kényszerpihenőként élem meg a  sorompókat. Autó leállítva, csend, esteleg még az ajtót is résre nyitja az ember, hogy kinti levegő is jöjjön be.
Várom a vonatot. Milyen lesz? Teher vagy utasokat szállító gyors?
Nos, Ausztriában Wulkaprodersdorf közelében egy elég gyorsan elhaladó vonatot fogtunk ki. Balkezes tudná megmondani, hogy mit kell tudni róla. (Eszembe is jutottál, ha esetleg olvasnád ezt a bejegyzést, akkor tudd! Számomra te vagy a vonatok nagy szakértője.)
Vonat elsuhan, hangja alig, ajtót becsukom, autó indul, zökkenünk egy kicsit a sínen, mikor áthaladunk rajta.
A sínről még a vonat után néztem, hogy látom-e. Éppen elcsíptem belőle még a hátulját, ahogy megvillant a napfényben.


16 megjegyzés:

  1. Hát én már le sem merem írni, hogy felénk ilyen vonatot nem is látni.

    Csak azt a régi kék, zajos, zakatolva "suhanó csodát".

    VálaszTörlés
  2. Compot! Ausztriában általában ilyenek járnak, sőt, emeletes, halkan suhanó csodák.:-)
    Utaztam is rajtuk már, pihe-puha ülés, halkan surrogó hang és tisztaság.
    Majd egyszer talán itt is...

    VálaszTörlés
  3. Bizony jó lenne ha nálunk is szép vonatok lennének! Pont ma láttam egy vén öreg vicinnálist, szinte lépésben. Nagyon hepe-hupásak a vágányok és nagyon lassan járnak. Három kocsival. Utas pedig talán 5
    Na majd egyszer! Ha sokáig élünk!

    VálaszTörlés
  4. http://szanteri.blogspot.com/
    Mikor ezeket az ablakokat láttam, nemtudom miért de TE jutottál eszembe. Az első gondolatom Te voltál! Nézd meg a másik blogomat!
    Biztos vagyok benne hogy tetszeni fog!

    VálaszTörlés
  5. Terike, köszönöm. Most voltam ott, a másik blogodban.Valóban nagyon tetszik az ablak, és annak is örülök, hogy gondoltál akkor rám.

    VálaszTörlés
  6. Hogy Neked mindenről, minden helyzetben jut eszedbe valami kellemes és szép gondolat....

    VálaszTörlés
  7. Papa!Neked is biztosan, csak le kellene írnod legtöbbjét( ahogy sokszor teszed is), és a blogod kinyitni, hogy rajtam kívül többen is olvashassák.:-)

    VálaszTörlés
  8. Üdvözöllek!
    Sejtelmeim szerint Eisenstadt irányába haladhattál. 18-n utasként voltam a 10.38-kor Eisenstadtba érkező vonaton. A 11.30-as magyar nyelvű vezetést néztük meg a kastélyban keresztlányommal és egy rövid városnézést ejtettünk meg. Megtisztelőek a bejegyzésedben leírtak és köszönöm Neked. Tudod szokatlan ez nekem, de jól esik. Amit tudni érdemes róla, hogy ő a TALENT. A be- és kiszálláskor az utas maga nyitja az ajtót, induláskor viszont a mozdonyvezető zárja azt. Ahol matrica van az ajtón és egy piros vonallal áthúzták az sajnos leszálláskor nem fog kinyitódni szegény utas fent marad.
    A többiek megnyugtatására még annyit, hogy már itthon is fut ebből a sorozatból. Azt, hogy hol állítják őket forgalomba a vonal infrastruktúrája, (csúnya, de nem tudom másként kifejezni) kiépítettsége, utazók száma határozza meg. Ennyi röviden.
    Olvastam a szilvás lepény receptedről, amit olyan jól átadtál és nagyon kellemes emlékeket hozott elő bennem.

    VálaszTörlés
  9. Balkezes! Egy régebbi magyarázatodból én is úgy emlékeztem rá, hogy ez a Talent. Lassan én is olyan tudás birtokában leszek, ami eddig nem volt meg.:-)
    Jöttünk vissza Wulkaprodersdorfból Sopronba, mikor ez a sorompó utunkat állta.
    Ha valaki nem tudja, hogy azon az ajtón nem lehet kiszállni( jó, jó ott a matrica!), akkor tényleg fennmarad a vonaton? De akkor minek oda az az az ajtó, ha nem használható? Most ezen gondolkozom.
    Szilvás süti? Tényleg finom lett, és olyan otthonosan meleg dolog sütit ajándékozni, egyáltalán sütni.Milyen emlékeket idézett benned?
    Keresztlányod hány éves?
    Az hogy sokat tudsz a vasútról a vonatokról, az így igaz.Számomra sok információt adsz mindig. Hidd el, ha dícsérlek!:-) Így van, ahogy leírtam.
    Köszönöm a plusz információkat arról, hogy a Talent jár valahol az országban, ahol alkalmas erre az infrastruktúra. Még nem láttam, talán egyszer majd fogom. Illetve látom a Jereván ltp. mögötti sínen jönni-menni rendszeresen, de az természetes, mert Ausztriából jön vagy megy.

    VálaszTörlés
  10. Jó reggelt!
    Ausztriában egyes megállóhelyeken a vonat csak akkor áll meg, ha van le-, vagy felszállni szándékozó utas. Ezt a menetrend és a hangosbemondó is közli. Jó tudni, hogy ehhez a szándékot az ajtó gomb megnyomásával lehet közölni, tehát alapesetben minden ajtó rendesen működik.
    Útközben leszállás befejezése után egy ajtó valamiért nem záródik, így a járművet nem lehet elindítani. Ezért a mozdonyvezető ezt az egy ajtót kézzel bezárja és egy matricát felragaszt, ami a használhatatlanságra utal német nyelven, a mozdonyvezető is közli ezt.
    Az utas akkor marad fent, amikor a fent leírtak elkerülik a figyelmét és ezt az egy ajtót szeretné leszálláshoz igénybe venni.
    A szilvás lepény gyerekkori emlék. Tornácos ház, földes konyha, búbos kemence, kenyérsütés és a különféle gyümölcsökkel töltött lepények. Nagynénik, nagybácsik unokatestvérek, nagyapák és dolgos kezű nagyanyák egy asztalnál.
    Csöndes szavait egymásnak megértik
    értőn figyelik.
    A leányzó 22 éves.

    VálaszTörlés
  11. Neked is szép reggelt!
    Most már világos a vonat ajtajával kapcsolatos aggodalmam.Köszönöm, hogy leírtad. Akkor az az ajtó meghibásodott, és ideiglenesen van a "nem működik" matrica rajta.Majd megjavítják, és minden rendben lesz.
    Én is olyan helyen szerettem volna lenni, szeretnék is lenni, amiről írtál a szilvás süti kapcsán.
    Most előttem van az általad megélt kép.Nagyon szép.
    Leányzó 22 éves??? Azt hittem gyerek. Kb. 12-nek képzeltem el, de ezek szerint a képzelet és a valóság itt is más!

    VálaszTörlés
  12. Már nálunk is vannak szép vonatok. Esztergom felé és a szobi vonalon egyre többször látok ilyet. Persze, most még több az ellenpélda. Jómagam is füzetnyi verset írtam a Magyar Államvasutak pusztulásáról.

    VálaszTörlés
  13. Jó reggelt a szép naphoz!
    Kedves Éva, Compot, Terike, Poldi, Trendo és EMBEREK!
    Az új járművek beszerzésének folyamata elindult. Pályázatok, tenderek nyertek és buktak attól függően, hogy melyik pénzügyi lobbi volt erősebb. Ezt tapasztalhattuk az elmúlt években és látható a beszerzett járművek sokféleségén is. Így lettek nekünk:
    FLIRT villamos vonataink
    TALENT villamos vonataink
    Desiro motorvonataink
    TAURUS mozdonyaink
    TRAXX mozdonyaink

    TAURUS és TALENT típusismeretem van rendszeresen dolgozok velük Nekem tetszenek. A többit csak szakmai leírásokból volt szerencsém megismerni, illetve voltam már rajtuk, de véleményalkotáshoz ez kevés.

    VálaszTörlés
  14. Tudjátok a szép és kevésbé szép vonatokon kívül mi tetszik még nekem? Hogy itt egy blogon belül közösen "utazunk" rajtuk.
    Azt akartam csak mondani, hogy jó így együtt veletek!:-)

    VálaszTörlés
  15. Egyetértek veled és ilyenkor szárnyal az EMBER.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu