2010. augusztus 31., kedd

Piros és szürke



Megjött az évszakváltó front még pénteken. Aztán visszatért a napsütés, most kedden hideg, kitartó eső esik, vadul veri az ablakpárkányt, és kinn 9 fok van. Írásom közben kisérő hang az ablakpárkány és az esőcseppek egymásnak feszülő, mégis nyugtató találkozása. Villany ég az íróasztalomon, sötét van délelőtt 10-kor. Nem bánom, most ez nekem nagyon is megfelel.
Eddig a lakásban kevesebb virág volt. Ott élveztem, ahol a helyük van, utcákon, kertekben, útközben, bárhol. 
Nyár volt. Tavasszal, ősszel, télen él bennem az igazán, hogy virág legyen benn állandóan.
A sarkon egy férfi rendszeresen virágot árul. Friss gyümölcsöt, zöldséget, és olyan harsány, dús, nagy csokor petrezselyemzöldet is, hogy nem lehet otthagyni.
Vasárnap éppen piros kardvirágokat rendezgetett félbevágott ásványvizes palackjaiban.
Vettem belőle, hogy legyen az asztalon, a lakásban, mert aznap Anyu szülinapját is ünnepeltük a magunk csendes módján ketten. Ő kapott más virágot is, de két szál kardvirágot vettem asztaldísznek ott az utcán boltból jövet.
Az egyik az asztalról az övé lett. Főztem, szépen megterítettem, jött ebédelni hozzám, itt volt délután nálam.
Sajátját kardvirágját elvitte, az én egyszál pirosom itt maradt lakásdísznek. Kinn szürke eső, benn piros virág. Jó ez így.

13 megjegyzés:

  1. Szia Éva, nálunk még süt a nap, a mediterrán hangulatok városában :)))
    A szürke és piros párosítás egyébként mindenképpen szép. Nálad is:)

    VálaszTörlés
  2. Merci! Bizosan elér benneteket is ez az időjárás, ami itt a nyugati sarokban már nagyon- nagyon áztat. Nappal 9 fok széllel, esőben??? Ez van!
    Októbert érzek augusztusban, de tetszik. Konyhában vagyok, főzök, és hallgatom közben az esőt.
    Szürke-piros, barna-kék. Szeretem ezeket a párosításokat. Sőt, a kéket és a zöldet is együtt. Ez utóbbira sokan fintorognak, pedig a természetben is nagyon együtt vannak.

    VálaszTörlés
  3. Azóta biztos készen van a finom ebéd, talán már el is fogyott:) Én is nagyon szeretem a barna-kék- kék-zöld idillt! Csak nem hasonló ízlésünk van...?:)

    VálaszTörlés
  4. Ausztriában havazik. Nálad pedig a kardvirág meleg pirosa még a nyarat idézi. A szürke szinte minden színnel szép. Én a fehérrel szeretem a legjobban párban.

    VálaszTörlés
  5. Merci! Úgy néz ki vannak közös pontjaink, és örülök neki!

    VálaszTörlés
  6. Boró!Ahogy mondják, az évszakhoz képest hideg idő van. Úgy várom a melegedős időszakot.Kint hideg, bent meleg. Olyan jó érzés!
    Szürke-fehér párosítás? Az is szép. A fehérhez minden illik. Még a kék-arany is bejön nálam. Nem is folytatom.Sok szép van.

    VálaszTörlés
  7. Milyen szépen fested a nyárvéget...

    VálaszTörlés
  8. Phaedra! Várom az őszi verseid.

    VálaszTörlés
  9. Múló évszakok

    Ha átmegyek a hídon
    megérkezem az őszbe
    még levelek keringnek
    szellőben kergetőzve
    de a fákon túli mezőn
    már ott lappang a Tél
    nyirkos fagy tudatja
    hogy végleg elmentél.

    Szívem beledermed
    az érzésbe halkan,
    mibe apránként
    már úgyis belehaltam…
    a lecsurranó cseppek
    mire az ágon végigérnek
    jégbe dermedt gyöngyök,
    könnyei a Télnek.

    VálaszTörlés
  10. Szerencsés vagyok, hogy saját verseket olvashatok, sőt, kaphatok is tőled. Trendo, újra csak köszönöm.

    VálaszTörlés
  11. Hangulatunk változó akár az időjárás. Szép versel nem szolgálhatok, de jó itt bóklászni, olvasni szép dolgokat.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu