2010. augusztus 12., csütörtök

Ha érzem az őszt


Van egy osztrák falu: Oslip.Nem tudom mihez hasonlítani a nevet, de valahogy nem németes. Van ott egy malom, a Cselley Malom. Na, itt már a névben magyar gyökerek sejthetők. A malomban van egy udvar, az udvaron asztalok, székek, melyek egy étteremhez tartoznak. Olyan jó anyagszerű minden benne: fa, kerámiák, még élő és már száraz virágok.
Mindig megjegyzem, hogy mikor van az első jele számomra az évszakváltásnak. Itt Oslipban volt múlt vasárnap az első jel,  ami az őszt eszembe juttatta. Az a sárga levél ott a tányéralátéten, ami szinte alig látható, de nekem szemet szúrt azonnal.
Pedig még nagyon  nyár van.

7 megjegyzés:

  1. Tavasz felé közeledvén, mikor még márciusban is esett a hó, akkor a nyárra vágytunk. Most, mikor a napokban is kánikula van, már az őszt érezzük.

    Akkor most tud nekünk az időjárás megfelelni?

    Én akkor szoktam észlelni az őszt, amikor a gyerekek iskolába mennek. Valahogy akkor már nem olyan a napsütés.

    Persze arra Felétek minden hamarabb következik be, mint nálunk.

    VálaszTörlés
  2. Divathölgy

    A hárs egyszerű,
    őszinte üdezöldjét
    aranybarna keretbe
    foglalta már az Ősz;
    és most eljátszik
    az új sminkrenddel
    halkan mosolyogva,
    mint gyöngysorával
    a szeszélyes dizőz.

    Ám elfordul hirtelen
    a ringó víztükörtől;
    sóhajt, unottan legyint.
    Kézmozdulatától
    a bokrok megremegnek,
    összesúgnak.
    Aztán csönd lesz
    a kertben már megint.

    VálaszTörlés
  3. Nekem a tavasznak van olyan illata amire hamar felkapom a fejem. Évekig tartottunk tavasz ünnepet egys kedves barátommal. Ez azt jelentette, hogy beleszagoltunk a levegőbe és már rohantunk is örömködni, üdvözölni a pompás tavaszt.

    VálaszTörlés
  4. Compot, még itt sem érezni igazán.Csak a levél idézte bennem fel. Várom, mert így jó. Mikor már telítődött az ember valamivel, akkor várja a következőt. Sok volt idén nekem a hőségből. Jó volt, szép volt, elég volt.Én még egy kis időt adok a nyárnak, utána jöhet az ősz. Erre jó a 4 évszak.
    Most voltam kinn az erkélyen, egy kicsit fakóbb minden, nem az igazi nyári élénk színek.
    Szeretem én is a szeptemberi bágyadt, de még melegítő napfényt. Én a késő őszt, a telet is nagyon!

    VálaszTörlés
  5. Trendo! Szép, köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  6. Boró, sok mindenben egyetértünk, ez most kivétel. Én az ősz illatát szeretem. A ködös, némi füsttel kevert avarillatot.

    VálaszTörlés
  7. Várom én is az őszt! Elég volt a nagy nyári melegből. Szeretném ha hosszú ősz lenne,mert az csodálatos!

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu