2011. november 20., vasárnap

Ma két éves a blogom

Szilágyi Domokos: Viszonylag

 boldog lehetek,
hogy törődhetem veletek,
mert magammal is így törődöm;
viszonylag sokat tehetek,
ha fölismerem bennetek
mindazt, mi jó s mi rossz e földön;
viszonylag csak hasznomra van,
ha bennetek nézem magam,
megtudni: mért és hogyan élek;
viszonylag biztos igazam
innen őrzöm minduntalan -:
a világ léptéke a lélek;
viszonylag jól dolgozhatom,
míg példátokból tudhatom:
a lélek léptéke a munka;
viszonylag ékes szavakon
csak így, csak így indíthatom
önmagamat felétek útra; -
viszonylag boldog lehetek
s elégedett: hogy tehetek,
hogy eme gyönyörű kínomnak
élhetek, s hogy tiértetek
láthatok én és érthetek
s ti érettem -: mert így lehet
elejét vennem az iszonynak,
hogy boldog lehessek viszonylag.




Költöztem is egyik blogos helyről a másikra, határoztam azt is el, hogy abbahagyom, és mégis itt vagyok. Mert élményt, örömöt, látványt, gondolatot, bizonytalanságot, bánatot meg kell osztani, és egyébként is a blogok mögött emberek vannak, akik hiányoznak, ha nincsenek.
Köszönettel tartozom nektek is, hogy még itt vagyok!
Olvasom a fenti verset, számomra a viszonylagos boldogság sem "iszony", ebben nem értek egyet a költővel. Tökéletes boldogsággal én még nem találkoztam. Ha mindig arra törekednék, akkor elveszíteném a hiányosan tökéletlen boldogságot is. Vagy akkor már nem úgy hívják, hogy boldogság?
Valami boldogságféle gyakran  átsuhan rajtam, hogy aztán átadja magát a tökéletlen viszonylagosnak, de így is jó. 

21 megjegyzés:

  1. köszönet neked!
    (Bennem Karinthy Előszava szólalt meg...("Hogy itt vagyok már és még itt vagyok
    S tanúskodom a napról, hogy ragyog.")
    "Próbáltam súgni....
    A szót, a titkot, a piciny csodát,
    Hogy megkeressem azt a másikat
    S fülébe súgjam: add tovább." súgod!...:)

    VálaszTörlés
  2. Boldog blog szulinapot:)(ha van ilyen)
    Erdekes majdnem egyszerre kezdtuk irni.
    Tokeleets boldogsagban en sem hiszek, csak pillanatai vannak, es talan eppen ezert olyan ertekesek.

    Irj meg soakig, mert jo olvasni!

    VálaszTörlés
  3. Sok-sok blogolós évet kívánok még Neked!

    VálaszTörlés
  4. én nagyon hálás vagyok, hogy van ez a blogod, amit ismerek: sok mindent megtudtam Általad magamról, és még több mindenre megtanítottál...

    ...dehogy nagy szavak...

    szeretem a képeid nyugalmát, a hozott verseid bölcsességét, az okos, de érzékeny, sérülékeny asszony távoli képét, és a mégis közeli ismerős-ség örömének érzését

    VálaszTörlés
  5. én csak most vettem észre a többi komment révén a cimed, hogy kétéves a blogod!:)Hát akkor boldog blogszülinapot!:))Ünnepeljü(n)k együtt...:)

    VálaszTörlés
  6. Boldog szülinapot a blogodnak,és köszönet neked,hogy ennyi szép fotóval,gondolattal találkozhatom nálad !

    VálaszTörlés
  7. Köszönök szépen mindenkinek!

    VálaszTörlés
  8. Az enyém is (a magyar nyelvű) 2 éves múlt júliusban!
    Remélem, folytatni fogod.
    Magam is megelégszem kis boldog pillanatok sorozatával. Nem égetnek fel és nem félünk az elvesztésüktől, mint ahogy a nagy boldogság esetében ez olyan gyakori...

    VálaszTörlés
  9. Boldog szülinapot, elrohant ez a két év. Hiányozna, ha nem lenne. Nekem boldogság, hogy olvashatom.

    VálaszTörlés
  10. Flóra, én is így gondolom! Ha egy érzés lenne állandó, nem becsülnénk annyira. Még az állandó boldogságot sem, mert nem tudnánk milyen jónak vagyunk a birtokában.
    A másik pedig a félelem. Ezzel rontjuk el a meglévő jót is.Megoldás az elengedni tudás művészete. Ez az elmélet, minél inkább alkalmazzuk a gyakorlatban is, annál jobb.:-)
    Zsókám, én pedig örömmel látlak itt. Valahol legalább "találkozunk".
    Márta, köszönöm, nekem is jó veletek. Viszont érzés a hála!:-)

    VálaszTörlés
  11. Köszönet a sok szépségért, amit itt megosztottál velünk!

    VálaszTörlés
  12. Szép évforduló, sokat gazdagodtunk a blogodból, köszönet érte !

    VálaszTörlés
  13. A gazdájának hoztunk egy angyalkát. Hogy mikor veszi át? Azt neki kell tudnia!
    A gratulációhoz és az olvasói köszönethez társulok.

    VálaszTörlés
  14. Györgyi, Alterego, nekem is jó itt lenni a megingásaim ellenére is.
    Szükségem van rá, és vannak, akiket megkedveltem itt.
    Stali, angyalkát hoztatok?:-)
    Ezen a héten még délelőtt Balf, utána késő estig munka. Nem tudom meddig lesztek itt, de nekem ez az utolsó hetem Balfon.Utána talán már könnyebb lesz az időmet rendezni.

    VálaszTörlés
  15. Nem visszük vissza, a jövő héten szólj, mikor és hol érsz ránk.

    VálaszTörlés
  16. Azt hiszem én vagyok itt az igazi "láthatatlan olvasó". Boldog blogszülinapot, még ha nem is gondoltad már, hogy még olvaslak :)A képeiddel sosem tudok betelni, az mindig vissza-visszahoz, szeretem a hangulataidat...

    VálaszTörlés
  17. Kalapocska, tényleg kellemes meglepetés, hogy még olvasol. Valóban vannak "láthatatlan" olvasóim is, akiket valaha ismertem, és akiket talán soha, akik írnak is, és akik talán soha.Saját döntés, és én elfogadom annak ellenére, hogy érdekel ki, miért jön, marad vagy hagy el egy helyet,blogot.
    Örülök, hogy megszólaltál, nagyon jó érzés
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  18. Eszembe jutott pár gondolat, de ide túl hosszú lenne, írtam bejegyzést magamhoz. Az előbb be akartam linkelni, de nem jött össze :(

    VálaszTörlés
  19. Jártam nálad, sok mindenben egyetértünk. Én is írtam pár napja egy bejegyzést( most piszkozatban van) egyik részében hasonló gondolatok vannak.Csak pár mondat. Egyszer felteszem változatlanul, úgy ahogy most éppen van.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu