2011. október 30., vasárnap

Van abban valami megnyugtató...


Őszi holdas éj;
felhők mennek útjukon,
fagy jön, ha akar.

( Horváth Ödön)



Van abban valami megnyugtató, ha minden a megszokott rendben halad, és a természet is teszi a dolgát. Időjárás-jelentésben elhangzott, hogy  derült helyeken talajmenti fagyok is várhatók. Örök kérdés ebben az időszakban, hogy lesznek-e barnás fagyásnyomok a temetői krizantémokon. Jobb lenne, ha nem így lenne, de hiányérzettel is párosulna bennem.
Ma egy közelgő születésnapot is előkészítettünk. Születés és halál egy életen belül távol esik, mai gondolataimban most közel esett egymáshoz a kezdet és a vég.Temetőben is jártunk ma.
Megint kiéltem a kreativitásomat!  Bele egy üvegbe a vöröslő leveleket, és kész! 


13 megjegyzés:

  1. Csak most jöttem "hozzád", és azt hittem rossz helyen járok!-Én -bevallom - a fekete szint nem szeretem. De itt igen! Tényleg "ragyogtak" fölötte a fotóid!!! nekem ezt kell majd megszokni(?) (pedig ez a lila meg kedvenc szinem volt - ...)Másrészt: én épp azt olvastam valahol, hogy fekete (vagy sötét)alapon a fehér betűk olvsása a kevésbé szemrontó: ez képekre is igaz lehet. (sőt)

    VálaszTörlés
  2. Alíz, talán az a megoldás, hogy időnként változtatni kell.Nem azért mert más mondja, hanem mert kell a változatosság. Mikor ezt leírtam, rögtön az is eszembe jutott, hogy vajon az otthonnak ( a blogokban is)nem éppen az a lényege, hogy mindig a megszokott fogad?
    Nem tudom, van-e jó válasz rá.Még nem találtam meg.
    Lila? Nincs a blogomban lila szín, lehet, hogy nálad valami másképp jön át? Drappos(valami hasonló) és annak különböző árnyalatai a blogom új ruhájának színei.
    Nem tudom mi rontja, mi nem a szemet. Általában a monitorra meredés, de akkor szemkímélet szempontjából az egészet itt kellene hagyni, azt meg egyszer megpróbáltam, de nem jött be.:-) Itt vagyok újra,írom a blogot, azon merengek, mi legyen a blogom ruhája, és milyen tartalommal töltsem fel. Továbbra is a kis hírek, a látszólag lényegtelen tudósítások kedvemre valók. Mondjuk azt, hogy inkább egy "hangulatblog" az enyém?

    VálaszTörlés
  3. Az is eszembe jut, hogy edzenünk kell magunkat változatosság szempontjából, mert különben kiszolgáltatottak vagyunk, ha elfogadni kell új helyzeteket. Képtelenek leszünk rá.Mindig leragadunk a réginél, és "kikészít" az új, ahelyett, hogy örülnénk is, ha olyan típusú a változás, hogy akár lehet örömmel is fogadni azt. Vagy a megszokás ekkora úr?
    Hogy a magam véleményét írjam, én azt hiszem hogy " nagy úr", és én is nehezen váltok.Ha rászánom magam, akkor végül mindig örülök neki, csak indítani nehéz.Egy darabig sajnálom a régit.Tehát tudom, hogy kell a változatosság, de ezt az eszem mondja. A szívem mást diktál.Ti mit gondoltok erről?
    Emlékszem, mikor barna volt a hátterem, és feketére váltottam, akkor is téma volt, ugyanis akkor is a régi hiányzott.

    VálaszTörlés
  4. gondoltam, hogy talán más nem lilának látja... nálam is drappos "lila" ... de szinektől függelenül én egyszer véletlenül átállitottam más sablonra a kockásfüzet blogomat, nagyon rosszul érintett, és addig nem nyugodtam , mig vissza nem csináltam:) új beirásoknál nem is zavarna az új "környezet", csak hogy a régiket is új környezetbe pakolta, ez olyan "méltatlannak" tűnt... de én nagyon ragaszkodó és hűséges tipus vagyk, talán merev is, úgy
    akkor is amikor már rég kellene!:(

    most olvasom a 2. megjegyzésed és épp hasonlókról, csak sokkal bölcsebben!:) igazat kell adnom neked!Segítettél is vele...:)
    csak én nehezen tudok mást csinálni, mint amit a szivem mond, annál is inkább mert képes (lenne) olyankor kellemetlen fizikai tüneteket is produkálni (szó szerint nyomasztani...., összevissza verni stb)
    a szinekre visszatérve, a barna blogodsötétbarna volt , úgy emlészem, és a barna meleg szin, az nagyon klassz ...(azt lehet, h jobban is szerettem, mint a feketét...(?) de az a fő, neked, hogy jobb, "kellemesebb"...:)... téged fejezzen ki, mint a szövegek és a képek is... ahhoz "idomuljanak" a "szived" szerint!!!!

    VálaszTörlés
  5. ez (vagy valami ilyemi) kimaradt (kitörlődött - javitásnál):

    én nagyon ragaszkodó és hűséges tipus vagyok, talán merev is, úgy
    hogy AKKOR SE MOZDULOK, VÁLTOZTATOK

    akkor is amikor már rég kellene!:(

    hm olyannyira, hogy még a leirását is kitörli a "véletlen"...:) ejne...

    VálaszTörlés
  6. Sokszor csak olvaslak.

    VálaszTörlés
  7. Azért olvaslak ha nem is írogatok,itt vagyok mindég:)

    VálaszTörlés
  8. Éva és Ferenc!
    Én is sokszor "csak" olvasok blogokban. Ezért megértem, ha más is így tesz megjegyzések írása nélkül is.Semmi sem kötelező, érezzétek jól magatok nálam!:-)

    VálaszTörlés
  9. Alíz, én már eljutottam újra arra a pontra, hogy nincs jó válasz. Nincs jó általános válasz arra, hogy kell-e az életünkben változtatni vagy sem. Mindenki a maga egyénisége szerint dönt, hiszen tudjuk mennyi változtatást bírunk, mennyire nagy úr életünkben az állandóság.
    Az már megint más kérdés, ha én változatok, annak te is szenvedő alanya vagy.
    Viszont, ahogy észrevettem, képesek vagyunk tolerálni más döntéseit blogokon belül, ha a blogruháról van szó.
    A benne lévő gondolatokat, pedig ha kedvünk,időnk, véleményünk van, úgyis megbeszéljük.

    VálaszTörlés
  10. ó, ha az életben - a változtatásokkal kapcsolatban - csak egy blogruháról lenne szó! meg egyáltalán csak "ruhákról"!...:)

    és szép, hogy tekintettel akarunk lenni midig másokra is (mindenkire nem lehet!...) de a kiindulópontnak mégis önmagunknak kellene lenni, legalább azt tudni kellene, hogy mi mit akarunk...ebben a nagy bizonytalanságban...:) ezt magamnak mondom főleg:)
    (egyébként a fotók tényleg jobban mutatnak -Tak sötét háttér előtt, ezt talán objektive is meg lehet állapitani...) az én blogom se jó háttér nekik, látom a különbséget , ugyanazon (őszi) fotók esetén,a blogomban és a picasaweben!) , ahol eleve fekete... (és mégse változtatok..., mert a kockásban vagyok otthon, mert évtizedekkel ezelőtti spirál füzeteimre emlékeztet...hm)
    https://picasaweb.google.com/gonda.juli/2011Oktober31?authkey=Gv1sRgCMrxgtey8crrwAE#slideshow/5669720621096823602

    VálaszTörlés
  11. A világ változik, benne mi is, függetlenül attól, hogy mi mit is akarunk.
    Na jó, a saját változásainkra azért van egy kis ráhatásunk. A világéra csak parányi.

    VálaszTörlés
  12. Alíz!Igen, ha csak a blogruháról lenne szó!:-)
    Éppen ezért talán nincs is akkora jelentősége, hiszen elnyomhatják az élet egyéb nagy döntései( Ha adódnak!)
    Úgy érzem neked adódnának, és most benned van a küzdés. Önmagad és a lehetőség között.
    Persze, ha jól érzem!:-)
    Ha most nem, akkor megvolt máskor. Azért ismered ennyire ezt az érzést.
    Én is jól ismerem...
    Most az jutott eszembe, hogy bármilyen kicsinek tűnő változás- pl. blogruha- sokakban elindítja a gondolatokat. Ha másra nem, erre mindenképpen jó.

    VálaszTörlés
  13. Ferenc, így igaz. Változtatunk, a változások hatással vannak ránk. Az alkalmazkodás, az új megszokása, a régi erős köteléke... mind-mind életünk része. Tettek is és gondolatok is.Csak győzzük feldolgozni, örülni és szomorkodni miattuk. Így van rendjén.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu