2011. október 19., szerda

Ajándékok


Ott is kezdődik a törődés, ha egy kolléga este 10-kor közös munka után hazahoz. Közben véletlenül a táskámból az előtte vásárolt almákból elgurul egy, és megbújik a hátsó ülés alatt.
Ő másnap azt az autójában megtalálva még hárommal kiegészítve visszaadja.
Majd mesél, és tudom, hogy az én viszont ajándékom az, ha beszélgetek vele, mert nagyon rossz passzban van, és nagyon egyedül tele kérdésekkel, bánattal. 
Talán az is ajándék, ha csak hallgatom. 
A választ úgyis ő fogalmazza majd meg egyszer magának. Kérdéseinkre a választ magunknak kell megadni, de segíthet benne valakinek a támogató, igény szerint beszélgetős, de olykor csendes jelenléte is. 







18 megjegyzés:

  1. Mások meghallgatása nem igen szokás manapság. Én is csak mondom a magamét. Mindenki csak beszél. Nagy a hangzavar.

    Az élet arra való, hogy éljük, gyártsuk az emlékeket. Aztán, ha épp nem tudunk mit tenni, elő lehet venni egyiket-másikat és újraélni a régmúlt cselekvéseit.

    VálaszTörlés
  2. Én is észrevettem, hogy nem hagyunk másokat beszélni. Nem hallgatjuk végig őket, hanem áttérünk azonnal a magunk gondjaira, jó esetben örömeire. Mintha a másik mondata mindig csak bevezető lenne a magunkéra.
    Tehát tudatosan figyelek már erre, nehogy ebbe a csapdába essem.Nem mindig sikerül, de célom.
    Jó, hogy jöttél, kellenek a mondataid.

    VálaszTörlés
  3. Nem tudok a blogodba menni. Mi a teendő?

    VálaszTörlés
  4. Most ez a blogom a legaktívabb: http://koszablog.blog.hu/
    Ha nem tudsz belépni, akkor baj van.

    VálaszTörlés
  5. Hogy megvan a link( köszönöm), olvasni már tudok.
    Kommentelni nem, bizonyára regisztrálnom kellene blog.hu-ba.

    VálaszTörlés
  6. Megnéztem.
    Két korlát lehet. Alapból a rendszer csak Belépett Felhasználót enged hozzászólni, illetve nekem is van lehetőségem előmoderálásra vagy a hozzászólások letiltására.
    Jelenleg egyiket sem veszem igénybe.

    VálaszTörlés
  7. Semmi gond!
    Járok hozzád olvasni legfeljebb!:-)

    VálaszTörlés
  8. Szeretettel látlak. :)

    VálaszTörlés
  9. Egyszer írtam egy bejegyzést a blogomon ennek a témának a "visszájáról", vagyis arról, hogy a meghallgatásnak lehetőleg kölcsönösnek kell lennie...
    Ha csak egyoldalú, az embernek az az érzése támad, hogy az egyik fél monopolizálja a másik figyelmét, ahogy diákkorunkban kifejeztük: "lelki szemétládának" tekinti a másikat...
    Abban igazad van, hogy sokan szenvednek meghallgattatás hiányában. Vajon ők képesek-e nyújtani valamit e téren?...

    VálaszTörlés
  10. Szia Flora!Köszönöm a látogatásod!:-)
    Mindenkinek van olyan időszaka, amikor jobban vágyik arra, hogy kibeszélje a baját. Mikor túl van rajta, remélhetőleg a figyelme már másra is tud irányulni. Ha nem, ezt úgyis észreveszi a másik fél.
    Igazad van, az egyoldalúság nem jó.Vagy változik a helyzet egy jelzésre, ha nem, akkor abból eltávolodás lesz.
    Most én vagyok jobb passzban, én vagyok a hallgatója annak, aki rosszabb állapotban van. Ennek ellenére sem szélsőségesen egyoldalú most sem a helyzet.
    Arra viszont tudatosan figyelek, hogy tudjak meghallgatni is.
    Ferencnek igaza van. Sokan csak mondják a magukét.

    VálaszTörlés
  11. Flora, majd visszaolvasok nálad, de érdekelne az a bejegyzésed.Ha leírnád, vagy hoznál egy linket, hogy hol találom a blogodban, megköszönöm.

    VálaszTörlés
  12. Ezév jún. 18-án tettem fel, "Kell-e egy kis adag egoizmus ?" címmel...

    VálaszTörlés
  13. Én is a reagálást! Meg is válaszoltam!

    VálaszTörlés
  14. Jó ez így. az ember úgysem 'csak' emlékszik. Még ha egy fotelben ülök, és visszagondolok valamire, akkor is gondolkodom. A gondolkodás éppen úgy tevékenység, mint a főzés, mondjuk.
    És valóban. Beszélni és hallgatni is kell. Összetartoznak. :)

    VálaszTörlés
  15. Zé!
    Mert valami mindig emlékeztet valamire. A blogok témái is asszociációkat indítanak el bennünk.
    A beszéd és hallgatás egyensúlyának megteremtése pedig valóságos művészet.

    VálaszTörlés
  16. Elkezdtem hozzászólást írni, de bejegyzés lett belőle.
    http://koszablog.blog.hu/2011/10/21/hallgatni_360

    VálaszTörlés
  17. Így van jól, hogy gondolatokat, emlékeket indítunk el egymásban!:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu