2011. október 12., szerda

Külső, belső kényelem

"És Tonio Kröger elutazott északra. Kényelmesen utazott (mert azt szokta mondani, hogy akinek belül annyival nehezebb a dolga, mint más embernek, az jogosan tarthat igényt némi külső kényelemre), és meg sem pihent, amíg föl nem magasodtak előtte a szürke levegőben a szűk város tornyai, melyek közül valaha elindult. Ott néhány különös napot töltött."
( Thomas Mann: Tonio Kröger-részlet)


Volt egy Thomas Mann-os időszakom és még sok más. 
Mikor ehhez a részlethez értem, akkor igazolva láttam azt, hogy az érzékeny, "bent" nehezebb dolgú  emberek, miért törődnek többet külső kényeztetéssel vagy éppen az otthonuk kényelmével, szemnek, léleknek is megnyugtató zugaival. 
Mert megérdemeljük!
Mégis félünk tőle. Félünk attól, hogy gyengének, esendőnek, önzőnek láttassuk magunkat, holott tudjuk nem vagyunk azok. 
Átadni is jó ezt az érzést.
Visszakapjuk, amit adunk, és jólesően vesszük tudomásul, ha a munkahely ebédlőjében egy kolléga ( csak úgy) visszaviszi vacsora után a tányérodat miután kikanalaztad belőle a fahéjas tejbegrízt.


4 megjegyzés:

  1. azon az alsó képen olyanok ezek az almáék, mint valami meseillusztráció, áttetszőek, finomszínűek

    én is gyertyagyújtós hangulatban vagyok, és jólesik a finom puha takaró érintése (mint Bogi pihés haja) belefúrni az arcom
    megpihentetni a szemem a láng nézésében, a csésze ívében, és ilyen mondatokat olvasni, mint amiket írtál

    de4jók ezek az esték

    VálaszTörlés
  2. Várom ezeket az estéket. Már a napokban itt is voltak.

    VálaszTörlés
  3. A napokban pont a Te pléded jutott eszembe, amikor valami kedves, meleg, puha takarót kerestem. Még nem találtam meg az igazit.

    VálaszTörlés
  4. Gondolkozom, hogy kellene még venni, mert valahogy soha nem elég.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu