2011. október 26., szerda

Csodák

Gyerekkorban az ember nem tudta, hogy a csodáknak ára is lehet. Hitte, hogy az angyalok röpködnek, védenek, velünk vannak babaarcukkal, szárnyaikkal, ahogy a Mikulás is a puttonyával.
Bolhapiacon mászkálva megláttam egy angyalt a bögrék, poharak között. 
50 Ft-ba került. 
Vagyis angyalt is lehet venni, ha akarunk. 
Akkor válik az ember felnőtté, mikor az illúziók kártyavárként omlanak össze, csodák tűnnek el, és az ember mégis képes  hinni valami varázslatban az elüzletiesedett világunkban is. 
Gyorsan elfelejtem az angyalra megkötött üzletet és magát a tényt, hogy néha a vágyott csodát az ember önként és önmaga rombolja le.
Aztán a realitás örökölt vagy szerzett, olykor  az unalomig szürkült kabátjába burkolózva a varázslatok színes sálját is viseljük, hogy szebb legyen a világ.



17 megjegyzés:

  1. De szépen megfogalmaztad...

    amikor az illúzióitól megfosztott felnőtt embert megérinti a csoda
    "melléd ül és koccint veled az Isten"

    VálaszTörlés
  2. hozzám a "csodák" 50 éves korom körül jöttek... mostanában megint csak várom őket
    de hogy mi az ára, van-e... ezen még nem gondolkodtam...
    50Ft-nál biztos többet ér!:)

    VálaszTörlés
  3. ajaj... kedves Éva, mit jelent ez a halálfekete háttér? érdeklődve jöttem ide, de nem tudok maradni, nem bírja a szemem...:-(

    VálaszTörlés
  4. Csodálatosvagy, ahogy a téged megtaláló angyal is az.

    VálaszTörlés
  5. Az élet csodás és szép, meg persze rút is. Megélni mindkettőt meg kell, de emlékezni csak a szépre emlékezünk.

    VálaszTörlés
  6. Ciripbogár, köszönöm az idézetet, akkor én mostanában néha koccintok az Istennel.:-)

    Alíz, volt régebben is valami csodavárásom, talán egyszer megfogalmazom, mit is jelent számomra.Valami, ami boldoggá tesz, nem is teszek látszólag érte, és egyszer csak ott van.Látszólag nem teszek, mert talán a korábbi cselekedetek, történések akkor érnek be, minden megfelelően rendeződik, megtalál az öröm.
    Igen, az 50 Ft meglepett, és ez a meglepetés hozta ki belőlem ezeket a gondolatokat!:-)

    Isabel, örömmel láttalak itt, sajnálom, hogy rövid ideig maradtál nálam. Egyszer volt egy fehér blogom máshol, és úgy gondoltam, csinálok egy feketét is, így különböztetem meg a kettőt. Nem "halálfekete" számomra a fekete, hanem szép, amin kiragyognak a az általam gyakran hozott képek színei, és minden más színhez is illik. Úgy, ahogy a fehérhez is.
    Ha mégis jössz valaha hozzám a gondolataim miatt is, akkor minden jót kívánok, ha mégsem, akkor is!:-)

    Györgyi, angyalnak nem tudok ellenálni, pláne, ha a lassan is, de a karácsony felé közeledünk.

    Ferenc, igazad van, mind a kettőt meg kell élni. Egyszer mikor bánat ért, sírtam egy nagyot, majd elöntött valami nyugalom. Arra gondoltam, hogy jó ez így, mert nem valami érzelmi langyosságban dagonyázom, hanem átérzem a végleteket, ami kell. Jó érzés volt.

    VálaszTörlés
  7. de azért megvetted? ugye megvetted az angyalt? mert muszáj még eggyel több legyen otthon belőlük:)))
    ismerem ezt:)))

    VálaszTörlés
  8. Katalin, megvettem.:-) A képen az az angyal van!:-)

    VálaszTörlés
  9. hú, Éva, igazad lehet... akkor jöttek a csodák, amikor nem is vártam, talán most se kellene, és akkor jönnének is:)

    VálaszTörlés
  10. Akkor lehetünk boldogok, ha észrevesszük a csodát a hétköznapokban, legyen az egy formás gyökér az út mellett, egy leveleken áttűnő napsugár, vagy akár egy angyal...

    VálaszTörlés
  11. Alíz, jelezd, ha megérkezik, és publikálható!
    Adelid, így gondolom, és csak nyitott szemmel kell járni. Van bőven!

    VálaszTörlés
  12. :) általában nehezen elmondható...:) (nekem legalább is:) de majd "jelzek", valamilyen formában (attól is függően, hogy hogy érkezik :)

    VálaszTörlés
  13. Zé, nézegetem, szagolgatom is ahol érem!:-)))
    Alíz, érdekel, várom a hírt,ha eljön!:-)
    Ágnes, adta magát a téma és a szó.

    VálaszTörlés
  14. Ó, nem feltétlenül feketén ragyognak a képek, nézd meg a könyveket, a képes magazinokat!
    Kell a fekete, anélkül nincs világos, írtam ezt egy feltehetően fiatal fotóriporternek is a blogján, mert ő is fekete alapot választott ugyanazzal a szándékkal, amint te is. Vagyis szerinte jobban látszanak a fotók a feketén.
    Nos, a számítógép őskorában mi volt? fekete alapon szikráztak a fehér, zöld, sárga betűk! pár évig rongálta csak az emberek szemét, utána rájöttek, hogy ez bizony nagyon nem jó.
    A képek persze szépek, de ugyanilyen szépek lennének halványabb alapon is! Persze tiszteletben tartom a te mentalitásodat is, és nem bántó szándékból írtam, amit írtam, kizárólag javítólag!

    VálaszTörlés
  15. Isabel, örömmel látlak újra itt!
    Meggyőztél, mivel senki szemét nem akarom rongálni. Nagyon rugalmatlannak sem tartom magam, tehát időnként nem árt a változtatás.
    Azt is tudom, hogy nem bántó szándékkal írtad, meg sem fordult a fejemben.
    Most visszafogottra vettem a blogom új színeit. Mindenesetre egy kis játéknak, próbálkozásoknak nem vagyok ellene.:-)
    Kívánok neked szép napot!

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu