2013. január 21., hétfő

Probléma, tanulás és hála

Hálás vagyok a problémákért, betegségekért, az időjárás viszontagságaiért. Szerintem mindenki érti hogy gondolom.
Tükröt tart mind önmagunk elé, hogyan oldunk meg problémákat, mennyire vagyunk segítőkészek, türelmesek, mennyire helyezem más baját a sajátom elé, vagyis mennyire vagyok önző, hol van a helye az egonak az én mellett. Soha véget nem érő kör, mely inkább mégis spirál, mert előre is visz, nem csak önmagába tér mindig vissza.
Figyelek, mikor a szomszéd elmondja, hogy ő mindig segített másnak havat lapátolni, neki bezzeg senki. Nem mondja ki, hogy ezentúl ő sem fog, csak valamire ráébredt.
Problémamegoldásaim közben pedig nézem a kinti fehér "gyöngyös varrottas takarót"*, mert nemcsak feladat az élet. Jaj, nehogy az legyen!
Volt egy pihentető (orrfújós) vasárnapom a 4 fal között jólesően egyedül, igaz mobiltelefon társaságában.
Célirányról letérítő, hívogató ajándék volt egyébként látni szombaton munkába menet, hogy még mindig égnek a lakótelepünk templomának fenyőjén a karácsony fényei.

* "Talán lehet
Talán nincsen
Mégis az én
Féltett kincsem
Gyöngyös varrottas takaró
Télen a fákon gyenge hó..."


(Hedry Mária) 



26 megjegyzés:

  1. Mielőbbi tejes gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Huu ez a középső kép!!!!ez nagyon ott van. :) nagyon széép! :)

    VálaszTörlés
  3. Boró, köszönöm.:-)
    Ozser, a középső kép a lakótelepi templomunk egy részlete, gondolom úgyis kitaláltad!

    VálaszTörlés
  4. Hú, mekkora hó van a Mária-szobor buszmegálló környékén! És milyen szép a Tűztorony így kivilágítva!

    VálaszTörlés
  5. gyönyörű

    jó ezen elmélázni kicsinyt

    VálaszTörlés
  6. Ági, és ott még takarítottak is,ott nem is volt sok.:-)Hol máshol pucoválnak, ha nem az abszolút belvárosban.
    A torony szép, ráfért ez a helyrehozatal. Inkább az volt vele a baj, hogy a Fő tér felújításakor megrogyasztották. Veszélyben volt az egész torony léte.

    VálaszTörlés
  7. Katalin, kell a tél, de nem csak éppen hogy egy kis tél, hanem ilyen, hogy megmutassa a erejét.
    Ma egész nap + fokok voltak, és eső is esett, megroggyant minden, de még így is állnak a hófalak.

    VálaszTörlés
  8. Az első kép jaj de nagyszerű, benne van minden, amiről írtál. Ez a tél úgy látszik sokunknak ilyen betegeskedős, ma először kezdtem el várni a tavaszt.

    VálaszTörlés
  9. Cirip, volt aki egyedül készítette az utat magának is, másoknak is segítség nélkül.
    Te is beteg vagy? Gyógyulást kívánok. Én még mindig nem várom a tavaszt, sőt, most tetszik igazán a tél.

    VálaszTörlés
  10. Gyerekek ma elmesélték, hogy ki milyen viszontagságosan jutott haza, ha egyáltalán sikerült.
    Volt akiért traktor jött addig a településig, ameddig járt a busz. Micsoda élmény ezt majd később emlegetni.:-) Még jó, hogy van akinek van egyáltalán traktorja, de állítólag az is alig haladt.
    Mesélték azt is, hogy hogyan szabadították ki a buszt végül ásóval, lapáttal, hogy aztán újra elakadjanak.
    Volt aki eljutott valameddig busszal, de tovább már nem. Osztálytársnál aludt végül. Most hozott be neki a testvére tiszta ruhát.
    Mikor emlegetik a 2013-as nagy telet, ezek a történetek majd mind sorra kerülnek életük most is íródó regényében.

    VálaszTörlés
  11. szóval egyszerűen a képeid lenyűgözóek. ahogy kinyitom a blogod, az a felső kép!... nem találok szavakat hozzá. De kénytelen vagyok elmenteni. Nehogy eltűnjön a változékony időjárással. (vagy a ködben:)Bocs.
    (bár biztos az is jó kép lesz, ami felváltja...:)

    VálaszTörlés
  12. Aliz, igen ezek a pillanatképek adják vissza az akkori hangulatokat és a történéseket, hófúvást.
    Nem tudom, hogy a fönti képet onnan el lehet-e menteni, mert nekem fenti képek soha nem sikerülnek, mert az egész blogot akarja menteni a "mentés másként".
    Viszont, ha szívesen vennéd azt a képet, akkor most feltöltöm a bejegyzésbe is, és onnan már lehet menteni.
    Újra esik a hó kint, de nagyon fis finoman, ebből baj most nem lesz.

    VálaszTörlés
  13. a lenti kicsit mentettem, nem akarom "ellopni2, felhasználni, csakhogy én fel tudjam idézni....
    ja, vagy azóta tölötted fel a bejegyzésbe is? nagyon köszönöm, az előbb mentettem el, és épp azt, mert azon nincs fölirat...:)itt nagyon enyhe az idő!
    Neked nincs valami külön szándékod a képeiddel? Megérdemelnék!

    VálaszTörlés
  14. ja, és valamit szeretnék nyomatékosan leszögezni: nekem nem a hófúvás tetszik, hanem a képed (róla) :)

    VálaszTörlés
  15. Aliz, azért tettem fel a bejegyzésbe is utólag neked, mert szerintem onnan könnyebben menthető. A fenti nagy képet én nem is tudom onnan menteni.Valahogy nem jön össze technikailag.
    Dehogy gondolok arra, hogy el akarod lopni, felhasználni stb!:-) Egyébként is innen az visz el képet, aki akar, anélkül, hogy akár szólna is érte.Te is bátran tedd meg, ha kedved tartja.
    Nincs különösebb szándékom a képeimmel. Érdekel míg csinálom, megörökítem a pillanatot. Talán ezt sem kellene, mert utána nem sűrűn nézem őket már vissza. Mégis jó, hogy vannak, sokszor segít a visszaemlékezésben, a dátumok visszakeresésében, a napok részletes felidézésében.
    Mégsem hagyom abba a képek gyártását, mert szeretem csinálni. Örömet okoz a témák, hangulatok észrevétele, megörökítése. Akkor miért ne?
    Egyébként nekem a hófúvás is tetszett:-))), és persze vele a hangulata, ami a képen is jelen van. Szeretem, amikor ereje van az elemeknek, amikor az időjárás még elviselhetően dühöng.

    VálaszTörlés
  16. Kedves Éva, ha jól értettem, bejegyzésed fontos témája (amit érdekes módon senki se vetett fel...) az volt, hogy az ego és a mások felé fordulás között fontos az egyensúly! Nem jó, ha kizárólag egyik vagy a másik javára tolódik el!

    VálaszTörlés
  17. Az ember egyénisége alapján a végletek egyik irányába eltolódik. Nem a határig, csak az irányba
    áll be. Aztán, ha nem jó neki, és képes átgondolni, megoldást találni, és fontos is neki helyrebillenteni az életét, akkor tudatosan kicsit visszahúz a közép felé.
    Ez az elmélet, és ehhez harmóniát akaró emberre van szükség.
    Ezt csak én gondolom így,és valószínűleg azért meg az egyéniségem nagyon erősen igényli az egyensúlyt.

    VálaszTörlés
  18. számomra a képeid nagyon fontosak, és mások számára is! szerintem mégse tudod, hogy mennyire jók! na...:)

    VálaszTörlés
  19. :-)
    Mert úgyis pontosan hallod, amit mondok.

    VálaszTörlés
  20. mégse sikerült elmenteni a fotód, azaz kibontani, de nem baj...

    VálaszTörlés
  21. és igen, fontos az egyensúly, (én és mások közt), de a legfőbb, a kiindulópont csakis az lehet, hogy önmagammal jóban legyek! igaz?

    VálaszTörlés
  22. Aliz, Stali, hallom!:-)
    Aliz, szerintem a bejegyzésbe tett fotók elmenthetők gond nélkül, a fenti kép viszont nem, mert akkor az egész blogot akarja menteni és nem magát a képet. Ne kérdezd miért! Technika!
    Ha tényleg kell a kép, a lenti mentsd! Neked tettem oda, hogy ha tényleg kell, akkor elvihesd, "kibontás" és egyéb akadályok ne szóljanak közbe.

    VálaszTörlés
  23. Egyensúly? Én mindig tudatosan billentek, mert egyébként kötelességből elfelejtkezem magamról, és az a fontosabb, hogy másnak legyen jó.
    Nekem is jó akkor, de nem olyan mintha magamnak tenném rögtön. Sokszor érzem, hogy kihasználnak( van aki él vele), és én feláldozom magam.
    Idei év feladata ezen javítani, és ne ítéljen el érte senki.A lelki zsarolásokat kezelni kell, ha tényleg kellek 100%-ig bevetem magam, sőt, azon felül is, egyébként ott a szó: Nem!

    VálaszTörlés
  24. a lentit nem (sem) sikerült elmenteni, a felsőt meg se próbáltam:)

    VálaszTörlés
  25. ez azért nehéz kérdés (egyensúly...stb...) mert nekem is pl csak akkor jó, ha másnak az...:)(persze az se midegy , ki az a másik!)

    VálaszTörlés
  26. Aliz, a technika megfejthetetlen titka! Nekem az alsót menteni simán sikerült.
    Hogy ki a másik? Igen fontos, de nemet kell neki mondani akkor is,ha közel áll hozzám, de lelki zsaroláson kapom rajta sokadszor.:-)Ez a "nem" nekem fáj nagyon, és nem tudom, hogy akkor így van-e értelme, és mégis azt mondom, hogy van! Elvből, és attól még szeretem, de magam is kell, hogy szeressem.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu