2013. január 20., vasárnap

Mese és dokumentum

Krimit olvasok ma, és csak levest főzök ezen a szabad vasárnap délelőttön. Torkom már nem fáj, az orrfújásos időszakom van soron.
Tegnap este gyalog mentem be végül dolgozni. Nem azért mert a buszok még nem közlekedtek, hanem mert látni akartam  a telet. Velem volt az úton az akkori jelen mesekönyv illusztrációs látványa és az előző napi hófúvás saját és a TV Híradó tudósításainak dokumentumfilm jellegű emlékei. 
A hó önmagában is magas, összelapátolva van ahol vállig ér, és bár tudom, hogy fehér, de a közvilágítás miatt olykor mégis sárga, amin nem segíthetek.
A kollégiumban rekedt gyerekek rendben voltak, alig maradtak végül, sokan hazamentek valahogy, mikor javult a közlekedés. Laptop, könyv,TV, DVD volt előttük vagy az alvásba menekülés. Rá akartam beszélni őket, hogy nézzék meg kinti szép a telet is, de szájhúzás volt a válasz.
Hazafelé jövet még elmentem a  Fő tér felé is. Nem volt ott más csak egy fiatal pár, akik a Szentháromság szobor körül tettek egy kört, aztán elmentek az egyik kis utca felé. 
Utána már csak én maradtam és a Bencés templom esti harangszava, amit szívvel végighallgattam, mert nélküle nem lett volna teljes az este.



15 megjegyzés:

  1. Valóban, szép csendes esti séta volt. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Gondolatban végigjártam az utat én is, amit megismertünk ott ősszel. Elképzeltem hóval borítottan. A fotók nagyon sokat segítettek ebben. Csak úgy egyszerűen: szép!

    VálaszTörlés
  3. Akkor, kedves Éva, most élvezheted a tél gyönyörűségeit! Bennem is megmaradt egy szilveszteri éjféli séta emléke Moszkvában, a barátnőmmel: nagy hó volt és csak mi sétáltunk a Moszkva parton, teli torokból énekelve magyar népdalokat...

    VálaszTörlés
  4. Irigyellek az útjaidért, a helyszínekért!Nekem a középső fotód csodaszép.

    VálaszTörlés
  5. Igen, vannak emlékezetes séták, melyek nem olyanok mint a többi, Floráé is olyan lehetett.Úgy gondolom, a havas téli séták lehetnek emlékezetesek, ez most különösen a hó mennyisége miatt számomra az volt. Minden havas séta szép számomra.
    Az irigylendő útjaim? Bizonyára vannak olyanok is.
    Ez az út most 10 percnyi sétára volt a munkahelyemtől a Fő térig. Nem egy különleges számomra, de tényleg szép!
    A középső fotón a Tűztorony alatti Hűségkapu felé vezető út és az ott lévő ív látható.
    Dec. közepe út a a felújítások miatti szünet után újra át lehet menni a torony alatt. A hó tényleg mintha hab lenne úgy "csorog" le.

    VálaszTörlés
  6. És eszembe jut, amikor még az Óvónőképzőbe jártam, akkor voltak ilyen szépséges telek Sopronban:) Bár sok energiát elvett a vizsgadrukk, a vizsgázás, azért rengeteget sétáltunk és élveztük a telet! :)

    VálaszTörlés
  7. Bár nem tudom melyik a te kollégiumod, de a Fő térről is egy jó hosszú sétát tettél meg! Gondolom rövidíteni nem nagyon tudtál.
    Ma mi is kiélveztük a telet: a betemetett autókat bontottuk ki, a gyerekek meg hóembert, hóangyalt készítettek, s közben persze voltak kisebb hógolyó csaták is! Velem együtt sok másik szülő is szívesen bekapcsolódott, s bizony nem vagyunk edzésben, elég hamar kifáradtunk! :-)

    VálaszTörlés
  8. Éva, engem is zavart még valaha Pécsen, hogy az ünnepeket és a telet nem tudtam igazén élvezni a vizsgaidőszak miatt. A nyár kezdete is erről szólt.
    Ez a tél most emlékezetes és még vizsgáznom sem kell!

    Saci, hazafelé már busszal mentem.Régen hógolyóztam, de jó lenne. Hóembert építettünk mostanában. Elég buta képe lett, de mi elégedettek voltunk vele, mert a "mienk" volt.:-)

    Ágnes, csend volt, harangszó, és néhány ember.Kár lett volna kihagyni.Az ember törött lábujjal, nagy hóban is elindul...

    VálaszTörlés
  9. Sokszor jártam ezen a helyen, de mindig nyáron vagy ősszel, télen még soha. Gyönyörű télen is.

    VálaszTörlés
  10. Remek képek...amikor arra jártam két éve fel sem fogtam milyen lehetne esti fényben ..a hóról már nem is beszélek....eszméletlen micsoda hangulat...micsoda színek.
    Köszönöm hogy megmutattad! :)

    VálaszTörlés
  11. Ági, Ozser,
    most hogy rendben van végre a Fő tér, még inkább szép. Plusz ez a hó csak még inkább varázslatossá tette.

    VálaszTörlés
  12. ...és akkor csodálkozol, hogy megfázol?!

    VálaszTörlés
  13. Én ritkán fázom meg( át), mert melegen öltözöm. Viszont annyi ember, gyerek között vagyok állandóan, hogy megfertőzödöm. De tényleg.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu