2010. június 29., kedd

Kőszegi teázás



Gőzölgő tea,
árnyas béke Kőszegen
nyári délután
(Éva)



Miután átmosott a nagy tér, a friss levegő Wiesmath-ban, elmentünk  a közeli Kőszegre sokadszor.  Kőszeg határátkelő szerencsére. Osztrák oldal neve: Rattmannsdorf - Liebing, ha Ausztriából közelítünk a határ és Kőszeg felé.
Az ebéd  egy szőlővel futtatott kerthelyiségben,  magyar és osztrák ismerősökkel, tanítványokkal  való találkozás és beszélgetés, valamint a nagyon szeretett kőszegi sétálás után bementünk a kávé- és teaházba is. 
Mentünk teát inni, teát venni, és "csak úgy lenni" ott!
Íme az egyik vett tea  a képen, azonnal lefotóztam az autóban. Ez éppen vérnarancs, mert M-ra is gondoltam, ő ugyanis filteresben is ezt issza leggyakrabban. Majd most szoktatom rá a teaélvezetre, mert ő lógatja a filtert, aztán megissza a teát és kész. :-)
Vettem tőzegáfonyát is, mert hallottam, hogy érdemes.
Hozzáértőktől várok tanácsokat mit vegyek még, ha teaüzlet felé visz az utunk itthon vagy máshol.




9 megjegyzés:

  1. Fehér teát! De ne natúrt, hanem virággal vagy gyümölccsel kevertet.

    És ugyanezt oolong teában is.

    És a kedvencem a rooibos, a natúr, jegesnek citromkarikákkal behűtve. Nem kíván más ízesítést, mert édeskés.

    VálaszTörlés
  2. Hmm, pedig ajánlgatták a fehér teát mikor érdeklődtem, és segítséget kértem. De azt már nem tudom, virággal vagy gyümölccsel ajánlgatták. Helyből elutasítottam. Látod, ennyire nem vagyok szakértő.
    Legközelebb veszek, lehet, hogy elmegyek a soproni Teaházba most nézelődni.
    Rooibost ittam Kőszegen, de nem natúrt.
    Most sokat tanultam tőled!Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. A rooibos originalt én így készítem:
    95 fokkal forrázom, a többi vízminőségtől függ, nálam vízszűrővel három perc és 3 gramm/3 dl.
    Citromkarikákkal le. Isteni!

    Fehér és zöld teák készítését a teás blogban olvashatod, jó tippeim vannak.

    VálaszTörlés
  4. Az oolong pedig a zöld és a feket közti fermentációs állomáson áll.

    VálaszTörlés
  5. Képek, színek, ízek. Hmmm...., de jó is ha így kényeztetsz minket!
    tea ügyben Marvin az ász. Én csak műélvező vagyok. Azt vallom, hogy mindenkit megtalál az ő teája. Főleg , ha módot ad erre. :)

    VálaszTörlés
  6. Egy csésze tea
    Teázgatok, gondolataimba merülök
    éppen úgy ahogy a filter merül alá
    a víz felszínéről a mélybe.

    Nézem a színes vizet.
    Tetején kis pamacsszerű habok,
    mint megannyi bárányfelhő az égen,
    mint folyó felszínén az uszadékok.

    Csak lebegnek ott, semmire nem gondolnak.
    Ha rájuk nézek kis szigeteket látok,
    Istenem, de milyen szépeket látok!

    Pálmafás, napsugaras szigetek, ahol
    csak egy ember van a látóhatáron.
    Már távolról ismerős az alakja,
    közelebb érve látom már nem alabástrom.

    Nem bizony, de olyan mint egy álom
    karjai megölelnek, szíve magába fogad;
    Elmosolyodom, és megiszom a teámat.
    Tresz Csilla

    VálaszTörlés
  7. Igen, az ember legjobban úgy ismerheti meg a különféle teákat, hogy beül egy teázóba, és csészénként megkóstolja őket.
    Aztán csak abból vásárol, amit így már kipróbált.

    VálaszTörlés
  8. Marvin, így lesz. Tegnap voltam szagolgatni, vásárolni( Rooibos). Leülni nem volt időm. 20 perc múlva munkahelyen kellett lennem.
    Említettem, hogy miket ajánlottál. Majd azok is sorra kerülnek, ha veszek még.
    Hölgy megjegyzése: "Nagy ínyenc lehet az ajánló!":-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu