2023. május 1., hétfő

Bécsi szelet

A bécsi Figlmüller étteremben akkora Wiener Schnitzelt adnak, hogy néha lelóg a tányérrról. Ausztriában a leghíresebb hely, ahol finom, eredeti bécsi szeletet lehet enni. A hozzáadott krumplisaláta némi zölddel megbolondítva szintén nagyon jó. Tökmagolaj is jár a salátához.
Az egyik éttermükbe csak asztalfoglalással lehet menni, a másik előtt pedig sor kígyózik. Nekünk szerencsénk volt. Azonnal kaptunk asztalt.
Mióta nem vagyok depressziós és tudom, hogy még tovább élhetek egy darabig, élvezem az ízeket is. Míg nem tudtam enni, csak fogytam és fogytam. 35 kg leadásáig meg sem álltam. Most visszaszedtem  a leadott súlyból 16 kg-ot, nem is akarok már többet hízni.
Most jó minden. Élek. Teszem a dolgom, vagy csak élvezem, hogy vagyok. Meg kellett hozzá tapasztalnom, hogy mennyire bizonytalan az élet hosszúsága ( persze a milyensége is), és bármikor vége lehet. Meg kell becsülni a napokat. 
Kívánom nektek is, hogy sikerüljön mindez.




24 megjegyzés:

  1. "Teszem a dolgom, vagy csak élvezem, hogy vagyok." Szeretnék egyszer eljutni erre a fokra, Éva! Egyelőre csak futok, sőt rohanok lélekszakadva, le- lemaradozva az IDŐ után, mely fut ki az életemből, mint lábunk alól a futószőnyeg... De annak örülök, hogy te élvezni tudod magát a létet - ez ritka ajándék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, nem tervezek sokat, nem sietek sehova. Elég volt míg dolgoztam. Mióta nyugdíjban vagyok megváltozott, megváltoztattam az életem. Mindenre van időm, nem kapkodok. Sokat vagyok itthon, nehezen mozdulok ki. Ha M-hez megyek, akkor is nyugalomban vagyok. Ő szokott ide-oda elvinni, ez számomra a kimozdulás. amire azért szükségem van.
      Mióta Anyu nincs, nem kell másról is gondoskodnom, csak magamról. Ennyi elég is.

      Törlés
    2. Más kifejezést használok: Megbecsülni az életet. Élvezni nem mindig lehet, de becsülni, hogy ma is felébredtünk, hogy van reggel és reméljük, hogy lesz este is... És annyi teherrel, amit elviselhetünk. Az öröm pedig mindenben ott lapul.

      Törlés
    3. Igen, ez a jó szó: megbecsülni az életet, és a benne rejlő örömöt. Tudni azt, hogy lesznek rosszabb időszakok is, de elmúlik, és újra jobb lesz. Aztán persze jönnek az újabb problémák, de meg kell tanulnunk kezelni őket, és ha újra előfordulnak, már némi tapasztalattal állni hozzájuk. Igazán tapasztaltak soha nem leszünk, mert mindig újak jönnek. Ha ugyanazok fordulnak elő mindig, akkor valamit rosszul csinálunk, és tényleg meg kell tanulnunk megoldani őket, hogy megszabaduljunk tőlük.

      Törlés
  2. Éva, valamikor a kétezres évek elején voltunk Bécsben egy családi találkozón (többirányból, több országból érkeztünk), ha jól emlékszem, születésnap alkalmából. Akkor ettem ilyen igazi bécsi szeletet, hatalmas volt. Sajnos az étterem nevére nem emlékszem. Remek hétvégét töltöttünk ott, életemben először akkor (és azóta se) voltam az osztrák fővárosban, mindig csak áthaladtunk, illetve kikerülve autóztunk tovább. Szép emlékeket idéztél most fel a bejegyzéseddel. A "hundertwasseres" szütyőm még használom.😉
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rhumel, közel van Bécs, míg dolgoztam, néha elmentünk a diákokkal a karácsonyi vásárra, de közbe beiktattunk vásosnézést is. M. 14 km-re lakik a várostól. Míg jobban tudtam menni, gyakran elmentünk csak egy sétára, egy kávéra. Most már ritkábban, de mint most is, néha azért megtesszük. Ő jól ismeri Bécset, a közlekedést. Nekem így könnyű.
      Nem tudom, hol lehettetek, lehet, hogy éppen a Figlmüllerben ettetek ti is Bécsi szeletet, de máshol is nagyot adnak Ausztriában. Tényleg lelóg a tányérról, és finom a krumplisalátájuk is.
      Örülök, hogy emléket idézhettem fel benned. A szütyő is még egy darabig jó lesz emlékidézőnek.

      Törlés
  3. Glad you had a nice time it must be such a nice town ! I should have been there a few years ago , but I had a health problem and had to cancel, but it is always on my wish list! Have a nice week!( I am leaving on Saturday for The Netherlands. I will take pictures) hugs from me.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catherine, Vienna is a nice place, it was good to be there. The city is about 60 km from here, so it is easy for me to go there. M. lives 14 km from Vienna.
      I am sorry that you had to cancel your trip a few years ago. I hope you will be able to go to Vienna once.
      Enjoy the Netherlands and I am looking forward to see the pictures.

      Törlés
  4. Én csak átutaztam - nagyon régen - Bécs városán. Igaz, meg kellett állnunk, hogy valahol vegyünk egy ékszíjat, mert az a határ után nem sokkal elszakadt és a volt párom ideiglenesen egy harisnyanadrággal oldotta meg a problémát. 😀 Ilyen csodálatos bécsi szelethez nem volt szerencsém.
    Nagyon örülök, hogy jól érzed magad a bőrödben, élvezed az élet minden ajándékát. Nem is kívánhatok Neked mást, minthogy maradjon ez így! 🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Borka a jókívánságodat. Mióta nehezen tudok járni nekem sem könnyű, de csak ez a bajom most. A cukrom rendben, mindig 6 alatt van az érték.
      Nekem szerencsém, hogy közel van Bécs, így el tudtam menni oda akár busszal is régen. Most M. el tud vinni néha, ő 14 km-re lakik a várostól.
      Ha Ausztriában vagyok, és étteremben eszünk, mindig Bécsi szeletet kérek, mert nagyon finoman csinálják. A Figlmülleré viszont utánozhatatlan a többihez képest is.
      Sajnálom, hogy csak az ékszíjról emlékezhetsz Bécsre. Milyen jó lett volna egy kicsit körülnéznetek ott.

      Törlés
  5. Mi 40 éve olasz konzerves út után Graz körül egy panzióban ettünk hasonlót. ⁰Duplán voltnagy élmény. Szeretem ahogy az életet szemléled, jó olvasni. Az ember eljut oda, hogy lelassul, s metgtanulja élni s élvezni azéletet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor az ember lelassul, képes arra, hogy nyugodtan szemlélje az életet, az apró dolgokat, a hangulatokat. Míg dolgoztam kevésébé voltam erre képes. Akkor is el kellett végezni az itthoni munkát, törődni Anyuval, elmenni dolgozni. Aztán persze kerítettem a lassulásra is módot, ami csak pár óra volt, de szükségem volt rá akkor is.
      Örülök, hogy volt részed finom osztrák bécsi szeletben is.

      Törlés
  6. "Most jó minden. Élek"
    Éva, ebben benne van minden és a legfontosabb! 🤗
    Hol is készíthetnék a legfinomabban a bécsi szeletet, ha nem Bécsben? Kétszer volt szerencsém ott turistáskodni, nagyon tetszett, bármikor szívesen visszatérnék oda😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó most élni, megadatott nekem, hogy még folytathatom az életet. Ez a tény külön örömöt okoz számomra.
      Jó, hogy voltál Bécsben, és megnézhetted a szépségeit. Talán, ha a munkálatok lezajlanak nálatok, visszatérhettek egyszer oda. Ki tudja, hogy mit tartogat az élet még?

      Törlés
  7. Irigykedem... életem legrosszabb rántott szeletét éppen a hétvégén ettem... brrrrr. Ha hazatérek a babázásból nagyon vágyom a finom rántott szeletre, ezt tudva várt rám egy itthon. Persze nem házi finomság. Bűn rossz volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól megjártad azzal a rántott szelettel! Gondolom, csinálsz majd egy házi finomságot is egyszer, hogy feledtesse veled azt, amit kaptál.
      Örülök, hogy unokáztál. Olvastam az élményeidet, sok szépet láttál az unokán kívül. Mennyi virágban volt részed, és ott volt a tenger is.

      Törlés
  8. Imádomimádom a bécsi szeletet krumplisalátával (is). És... néha imádom az Életet. Jó lenne, ha inkább fordítva érezném...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen így van jól. Az életet nagyon imádni szinte lehetetlen, csak szeretni lehet legfeljebb minden nehézsége ellenére is. Mert anélkül nincs. De tudjuk, hogy valami miatt van a nehézség, és tanulunk belőle, még ha akkor ezt akkor hiába is mondják nekünk.

      Törlés
  9. Megpróbálom névtelenül. Gondosan megformált kommentemet jól kihúzta a rendszer. Azt akartam írni a bécsi szeletről, hogy az ottaniak tudnak élni. Látom, jó tanítványuk vagy M.-mel együtt! Szuper! (K.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M. sok mindenen keresztül ment, de most már tudja élvezni az életet. Segít nekem is, hogy így érezzem. Igyekszem jó tanítványa lenni. Nem minden jó persze Ausztriában sem, de más egy kicsit az élethez való hozzáállásuk, mint nekünk. Kevésbé pesszimisták.

      Törlés
  10. Hello Eva I hope you are fine! We are going to the Nertherlands on Saturday, Bandit is going to the kennel on Friday morning. You are maybe going out this weekend. I wish you a good evening and thank you for your visit! Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I am fine, the weather is sunny. I will go shopping soon.
      I hope you will enjoy your trip to the Netherlands and Bandit will accept his situation to go to the kennel.
      I will stay at home this weekend. M. will come to me on Saturday and stay here until Thuesday. We may go somewhere.

      Törlés
  11. Sokszor és sokat voltam Bécsben.hogy is lehet h egyszer se ettem bécsi szeletet?Skandalum!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen én is csodálkozom. A Figlmüller étterem közel van ahhoz a házhoz, ahol a nagybátyádnál laktál. Láttam a házat ez alkalommal is. Gondoltam rád.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu