2023. május 23., kedd

Turistaként otthon

Már egy ideje bot segíti a járásomat. Pár hete írattam fel egy rollátort is. Be kell gyakorolnom a használatát, mert nem elég csak tolni magam előtt. Vannak lépcsők is, emelkedők, lejtők, fékezések, kanyarodnom is kell vele stb. Hozzám kell szoktatni, vele együtt lépkedni, élni, mintha részem lenne.
Mindenre van megoldás, csak időben kell észrevenni, hogy mi az. Én néha megkésem vele, de ezt észrevettem. Ha észrevettem, tanulnom kell belőle, és máskor hamarabb cselekedni. A rollátor is talán hamarabb kellett volna, hogy a birtokomba kerüljön. De most már megvan, gyakran használom, és így van jól. 
Ha a boltba könnyebben el tudok menni, és hazahozni a vásárolt dolgokat a kosarában, már az segítség. Van neki egy nagyobb kosara is, az nem látható a képen, nem vittem magammal erre az útra. 
Persze, rövidebb utakra, egy-egy kis sétára a bot is elég. A lényeg, hogy menni tudjak, hogy a világ ne záródjon be teljesen a falak közé.
Elmentünk sétálni Sopron belvárosába. Sok volt a turista, szép idő volt. Úgy néztem a várost, mintha idegen lennék. Mindig eljátszom ezt a szerepet, így nem válik unalmassá, megszokottá a városom. Észreveszem a szépségét újra és újra.






16 megjegyzés:

  1. Well! We were talking about getting one for me , sometimes a stick is not enough and I saw many people using one to go out. I can see yours has a seat and a basket this is the more convenient.
    I hope my husband will feel better soon.
    Your town is beautiful!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It has a basket but I did not bring it with me for my walk in the town.You can not see it, only the small one. I will use the big basket when I do my shopping. The rollator is a very useful thing, I hope you will have one soon. Sometimes the stick is enough for me, too.
      I also hope that your husband will be better soon. Have a rest, both of you need it. I am happy that Maxime's presents have arrived.Hugs!

      Törlés
  2. Szeretem a városodat 😍szerencsére már eljutottam kétszer is hozzátok, nagyon jó hangulatú város.
    Ha egyszer szükséged van pld. a rollátorra (nem is tudtam, hogy így nevezik) akkor hasznàld, segítségedre lesz, kicsit könnyíti a járást, cipekedést. Tetszik, hogy így látod a helyzetet, nem akarsz bezárkózva élni! Jó erőt, egészséget kívánok hozzá! 🤗😘

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, örülök, hogy jártál már Sopronban, sőt, nem is egyszer. :)
      Miután kipróbáltam a rollátort megállapítottam, hogy könnyebb vele járni, mint a bottal. Rá két kézzel tudok támaszkodni ugyanis.
      Nem akarok még bezárkózva élni, majd eljön annak is az ideje egyszer, ha nem tudom magam ellátni, és nem tudok kimozdulni otthonról. Akkor viszont marad az idősek otthona, már barátkozom a gondolattal. Remélem, addig még van időm, és a gyógyászati segédeszközök addig is a segítségemre lesznek, hogy sétálni, intézkedni tudjak.

      Törlés
  3. Igazad van és örülök neki, hogy igazodsz a körülményekhez és nem hagyod eluralkodni rajtad őket.
    Sopront én középiskolás koromban láttam először a 60-as években (66-ban érettségiztem!), majd G-rel kirándultunk oda egyszer, nagyon szép város, újra és újra érdemes lenne meglátogatni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muszáj mozognom, mert nem teszem meg eleget. Talán ezzel a rollátorral tudok többet sétálni.
      Sopron azóta sokat változott, mióta itt voltál, illetve voltatok. Mondhatnám úgyis, hogy rendbe tették. A Fő térre különösen nagy gondot fordítottak pár évvel ezelőtt.
      Milyen jó lenne, ha egyszer erre járnál!:) Örömmel találkoznék veled.

      Törlés
    2. Éva, gondolhatod, hogy én is! M. már járt Valenciennes-ben pár éve, ha emlékszel rá, még küldtél is az itt készült, nagyon jó képeiből... Természetesen nem találkoztunk, de mindkettőtöket is el tudnálak szállásolni, igaz, csak sok lépcsőfok árán...

      Törlés
    3. Rózsa, emlékszem rá, hogy járt Valenciennes-ben, és arra is, hogy képeket küldtem neked. M. rajong Franciaországért, készülünk is odamenni, de nem arrafelé megyünk, ahol te laksz.

      Törlés
  4. Thank you Eva. I feel better now that my daughter is back home safe. I wish you a nice evening. You live in a beautiful town! Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catherine, be proud of your doughter. I also wish you a nice evening. Yes, Sopron is a nice town. The Austrian border is 6 km from here.

      Törlés
  5. Sopron szép város. Van egy nagyon régi útikönyvem is Sopronról. Meg sok képeslapom. Nagyapa többször volt ott a szanatóriumban és ő írt nekünk lapokat. :) Én egyszer jártam ott, amikor J.diplomaosztója volt. Nagyon-nagyon-nagyon hosszú volt a vonatút hazafelé, erre nagyon emlékszem.
    Örülök, hogy sokat mozogsz, sétálsz! Csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen jó lehet, hogy sok régi képeslapotok van. Eltettétek őket. Gyerekkoromban nekem is sok volt, de utána leszoktam a gyüjtésről. A karácsonyi lapokat gyűjtöttem előszeretettel. Volt még egy gyűjteményem azokból a lapokból, amit kirándulásokról, utazásokról kaptunk.
      Igyekszem mozogni, sétálni. Nehezemre esik, de meg kell tennem. A bot és a rollátor segít.

      Törlés
  6. Sopron a legkedvesebb városom, valamikor tizenöt éven keresztül minden évben 2-3 hetet töltöttem ott, nagyon szép emlék. Pár évvel ezelőtt is voltam ott pár napig, minden ismerős volt, "otthon-érzésem" volt. Budapest után talán ezt a várost ismerem a legjobban. Mindig megdobban a szívem, amikor a blogodat olvasom, akaratlanul is beleérzem magam a környezetedbe gondolatban.
    Használd egészséggel a rollátorodat, mindent ki kell használni, ami a napi életvitelt megkönnyíti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ági, örülök, hogy sokat voltál Sopronban, és hogy ennyire ismered a várost. Jó valahol még otthonosan érezni magad a saját otthonod után.Talán újra el tudsz jönni egyszer még.
      Ha hosszabb útra megyünk, mindig visszük magunkkal a rollátoromat. Rendszeresen járok újra Veszprémbe a gerincemmel, oda is visszük mindig. Kevésbé fárad el ha használom a rollátort a gerincem, a derekam és a csípőm. Bottal csak egy kezemre tudok támaszkodni, de ezzel a segédeszközzel mind a kettőre. Talán ez a titok.

      Törlés
  7. Érdekes egy lakóhelyet turistaként látni, tele van meglepetésekkel. Ezek a tematikus vezetések nincsenek nálatok? Új szemmel láttatják azt amit mindennap látunk, s elvisznek a múltba is.Jól teszed, hogy kimozdulsz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak vezetések is, sokszor figyelem a csoportokat, mikor hallgatják az idegenvezetőket. Ki kell mozdulnom. Kicsit nehéz bottal, rollátorral, de örülök, hogy segítenek, és nem kell mindig a négy fal között lennem. Nem tesz jót a lelkemnek, bár azt is meg kell mondanom, hogy szeretek itthon lenni. Szeretem az otthonomat, de olykor el kell hagynom.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu