2023. április 24., hétfő

Esős nap

A fejemre sapkát tettem, hogy ne ázzon a hajam. A sapkára kapucnit, hogy ne ázzon a sapkám. A kapucni eső elleni védelmére esernyő kellett volna, de azt már nem húztam. Arra a rövid időre míg kint vagyok nem kell. Így gondoltam. Aztán kiderült, hogy  nem volt rövid mégsem az az idő.
Vizesen megérkeztem, mert elázni is jó néha. A megtisztulás érzése. 
Átöltöztem, száradni hagytam a kabátom és a cipőm. Rájuk fért. 
Közben készült a kávé, mellé sütemény is került.
Kinti eső, benti meleg, kávé és sütemény, biztonság érzése. Néha nem kell más a pillanatnyi boldogsághoz, az elégedettség érzéséhez. Kell persze néha más is, de nekem akkor éppen ez is elég volt. Nem vagyok telhetetlen ezek szerint.
Olykor kevéssel is beérem.



18 megjegyzés:

  1. Itt egész nap szürkeség van, de eső egy csepp sem esett. Nálatok jó nagy eső lehetett ahogy elnézem azt az ablakot. Elázni is jó néha..., nem tudom, én nem igazán szeretek elázni, csak bentről nézni és hallgatni az eső sustorgását. Van egy Tennessee Williams darab, a címe: Beszélj mint az eső, hadd hallgassalak - ez nekem nagyon tetszik, olyan szép. 🌝

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, egyre kevesebbszer húzok esernyőt. A botom miatt az egyik kezem mindig foglalt, ha a másik is az esenyő miatt, akkor egészen tehetetlennek, cselekvésképtelennek érzem magam. Így aztán jön az elázás, a szárítkozás.
      Én is szeretem bentről hallgatni és nézni az esőt. A békesség érzése lep el olyankor, és a biztonság érzése. Ez utóbbi nagyon fontos ebben a zavaros világban. Nekem is tetszik a Tennessee Williams darab címe. Köszönöm, hogy elhoztad.

      Törlés
  2. Igen, azt hiszem, a megelégedettség érzése a legfontosabb, egyénenként más. Van, aki kevéssel is beéri (szerencsés alkat), másoknak hiába hozzuk le az égről a csilagokat...
    Az a sütemény nagyon csábító! Nem az angol "crumble" lenne véletlenül?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor én szerencsés alkat vagyok. Soha nem kívántam túl sokat. A kevésnek is tudtam örülni. Sőt!
      Igen, olyan, mint a crumble sütemény. Bizonyára az is volt. Nem én sütöttem. M. vette egy Sparban.

      Törlés
  3. Átéltem .de én ma ki se mozdultam itthonról.pedig nem is esett.csak borult volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha átélted, akkor tudod, hogy miről írtam a pillanatnyi megelégedettségről.
      Ma fodrászhoz kell mennem, így kimozdulok, de a Nap süt. Teljesen az ellenetéte a mai nap a tegnapinak.

      Törlés
  4. Hello Eva. The weather here is very wet too and it’s going to warm to cold you never know what it is going to be like.
    Today it should be dry and sunny for two days and then back to rain.
    The cake looks very, very good!
    Have a nice day!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, today the sun is shining, yesterday's gray rainy weather is over. I'm going to the hairdresser's today, so I have to leave my apartment. It's okay if I go out in the sun.
      The cake was good!
      Have a nice day!

      Törlés
  5. Nálunk ma esett, és ma volt kávé és süti. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tipitá, akkor neked is volt részed az apró élvezetekben!:) Ez a lényeg.

      Törlés
  6. Befejeztem egy keserédes, szépen megírt könyvet, még bennem dúdol. S akkor olvaslak. Jók vagytok így párban, egy szép, napos nap végén. Amúgy én is el-elhagyom az esernyőt, egyszerűbb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szépen leírtad az első mondatot!
      Régebben mindig volt nálam egy olyan egyszerhasználatos kis esernyő. Hátha kell. Aztán már azt sem volt. Most egyre ritkábban használom, csak teher, mióta bottal is járok.

      Törlés
  7. Hello Eva,
    Before when I was young I had a brocante and send mostly french vintage China everywhere especially USA and Japan, the ladies asked me to find items for them , I loved to find nice items for other people.
    I think this year I will do a garage sale this summer.
    Have a nice afternoon .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, it is good to read that you had a brocante.It must have been good to find nice vintage China and send them especially to the foreign ladies.
      You also have nice things at home now.
      I also have nice China and I sometimes use them.

      Törlés
  8. Thank you Eva I hope you will have a nice weekend!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I will try to enjoy the weekend. I wish you good work in your garden. I hope you will have some rest, too.

      Törlés
  9. What a beautiful reflection on finding contentment in the simple things, even in the midst of unexpected circumstances like getting caught in the rain. It's a powerful reminder that sometimes all we need is a warm cup of coffee and a moment of peace to feel a sense of satisfaction and comfort. It's a wonderful reminder to slow down, appreciate the small things, and find joy in the moment.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Aritha, I like the rain. It always calms me down. I like to read when the rain is knocking on the window, I like to blog, drink coffee or do anything. I didn't mind getting wet if I was outside that particular day. It was good to get home after all.
      Small things also bring joy and fill me with satisfaction. I am grateful that I learned to be happy and to give joy to others.
      When I read your blog, I feel that you too can appreciate the small things, enjoy nature, go for a walk... Keep it up always.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu