2023. április 11., kedd

Egy hét Olaszországban - Útinapló 1.

Mielőtt elindultunk Olaszországba levettem a polcomról Frances Mayes: Édes élet Itáliában című könyvét, és elkezdtem olvasni. A második oldalon van egy mondat, mely úgy hangzik: Una bella giornata vagyis Szép napunk van. Vittem magammal a könyvet és a mondatot is, mert használni akartam ott, ha éppen úgy adódik. Meg is tettem, mert valóban minden napunk szép volt. Mindig sütött a nap, és kék volt az ég.
Fényes levelű pálmafák, spalettás ablakok, szűk utcák, utcán száradó ruhák, templomtornyos kis főterek, olajfaligetek, cserepes tetőkkel ellátott szép kémények, a piacon odafigyeléssel articsókát vásárló signorina.
Spagettik, pizzák, kávék, fagylaltok, borok, finom édességek, pihenő halászhálók, olasz zene az éttermekben, kávézókban, ciprusokkal szegélyezett temetők, zöld vízű lagúnák Velencében, azúrkék színű Adria Triesztben.
Az olaszok örültek, ha a dallammal megáldott gyönyörű nyelvükön köszöntem nekik vagy éppen megköszöntem valamit. Már az egyszerű számlakérés is szép náluk: Il conto per favore.
Ráérősen teltek a napjaink, átvettük a nyugodt, hosszú étkezéseket és a kávézásokat. Hallgattuk közben a pergő nyelvű olaszokat. Jó programokat szerveztünk, majd utána kényelmesen pihentünk a mindig tiszta szobánkban.

1. I am glad you had a nice time in Italy. Venice is a beautiful place I have spent a week there. I was waiting for your pictures there are very nice and makes good souvenirs. Hugs Catherine

1. Yes, the time was very nice. We spent only one day in Venice but went to another places, too. I took a lot of pictures to remember our holiday. As I could see your time in the tiny house was also very beautiful.

2. Éva, nagyon örülök, hogy elutaztatok Olaszországba! Szép, hangulatos útleírásod folytatását várom (megérintett a "pinenő halászhálók" poézise...)!

1. Hirtelen jött ötlet volt, hogy utazzunk, pedig az én nehéz mozgásom miatt alaposan meg kell gondolni.
      Még írok az élményekről. Sok halászhálót láttunk, sokan élnek a halászatból azon a vidéken. Örülök, hogy várod a folytatást, még jelentkezem a témával.

3. Csodajó utazni, főleg ilyen szép helyekre, Veled örültem. És közben visszaemlékeztem kicsit, 5 évvel ezelőttre. Velence, ahonnan indult a hajónk. És lám, a fotóid közt is van egy nagy hajó :)
    A fényképek is, a beszámolód is a békés "évás" nyugalmat adják vissza, jó volt olvasni, nézelődni itt Nálad. 🥰
    rhumel

1. Nagy hajó az Azura, Triesztben kötött ki, ott készült a kép. 3750 főt befogadó nagy hajó. Tele volt az ottani utasokkal a város.
      Milyen szép lehetett a ti utatok is.
      Teljes nyugalomban telt az út és az ottlétünk, nem hiába tükröződik ez az írásomban és a képekben. Örülök az itteni nézelődésednek.:)

4. Éva, csodálatos beszámolódat annyira láttam magam előtt, mint egy filmet. Hátha még mi is eljuthatunk oda, ahol ti voltatok. Köszönöm az élményt!

1. Remélem, hogy egyszer eljuttok oda ti is. Nehéz vot mozognom, de közben sokszor leültünk egy-egy kávéra vagy csak egy padra valahol az utcákon.

5. Ejha! :) (igazolt hallgatás!) (képzed a napokban ÁLMOMBAN mi is OLaszországba készültünk repülőn) De még úgy se jutottunk el, mert annyit késett a repülő

1. Kár, hogy késett az a repülő, most beszámolhatnál az álombeli olaszországi élményeidről. Az út alatt valóban nem írtam blogot, ezért volt a hallgatás.

6. Szép lehetett és kellemes ott a húsvét! Nagy hajó, vitorlás, jacht, gondola... Micsoda választék! Tenger, halászháló, szép város, szűk kis utcák, igazi romantika... Csodás élmény.
    Várom a folytatást! 😊

1. Szép volt, sok mindent láttunk, átéltünk. Gyakran bementünk templomokba is, hogy átérezzük az ünnepet így is. Csokitojást kaptunk a szállásadónktól a reggeli mellé.

7. ...és Velence egy olyan város, amelyről azt hiszed, hogy egy filmben szerepelsz, olyan csodálatos...gyönyörű.

1. Igen, csodálatos város.:) Sokan gondolják így, mert tele volt emberekkel. Igaz, hogy a húsvéti hosszú hétvége volt éppen akkor, amikor ott voltunk.

8. De jól tettétek, hogy elmentetek! Micsoda élmény lehetett, abból a pár mondatból is sejthető, hogy nagyon jól éreztétek magatokat. Olaszországban egyébként is elfogja az embert egy laza életérzés, amit csak tetéz a kék égbolt, meg úgy minden együtt szuper ☺️

1. Megvan bennük az a laza életérzés, amiről írsz, és ezt át is tudják adni. Figyeltem őket, ahogy kiültek a kávézók, borozók, éttermek elé a napsütésben, és jól érezték magukat. Volt, hogy csak valaki egyedül leült, és az arcát a Nap felé fordítva élvezte a létet. Én is kiültem közéjük a napsütésbe.:)

9. Jól tetted, hogy elmentel, így kell csinálni. Minden mondatodon átsüt az élmény. Ilyenkor egy időre feltöltődik az ember.

1. Régen utaztam bárhova is. Nagyon rám fért már egy kis kimozdulás. Élményekkel tértem haza valóban.

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.