2023. március 30., csütörtök

Hajnal

Korán ébredtem egy reggel. Már fél 4-kor fent voltam. Ilyenkor máskor még próbálok visszaaludni, de akkor nem ment. Friss voltam, és tevékenységekre képes. Leültem hát a számítógép elé, és megnéztem egy YouTube-os könyvbemutatót, amit már olyan régóta óhajtottam megnézni, de addig még nem került rá sor. Közben fáztak már a lábaim, csak úgy hálóingben, mezítláb  ültem le az éjszakára lecsavart radiátorú, fűtetlen szobában.

Gondoltam, hogy utána még visszafekszem, de pár perc után inkább felkeltem végleg. Vonzott az előttem lévő nap. Kint még sötét volt, és az én szokásos 7 órai keléseimhez képest még nagyon korán. 

Kiszellőztettem, mélyeket lélegeztem a friss levegőből. Teljes csend volt kint az utcán. Bekapcsoltam a fűtést, bementem a fürdőszobába, lassan megreggeliztem, felöltöztem, megcsináltam a szokásos reggeli kávét cukor nélkül, kis tejjel, és újra leültem a számítógép elé. Folytattam Patrick Modiano, a 2014-ben irodalmi Nobel-díjat kapott író egy könyvét is, amit előző este kezdtem el. Elindítottam a napot. Mire máskor fel szoktam kelni, én már addig ébren éltem egy kicsit. 

Új életet kezdtem egy ideje. Megbecsülök minden órát, amit ébren tölthetek, és a magam örömére tevékenykedhetem benne. 

Egyszer jó ilyen korán kelni, de nem fogom sűrűn csinálni a jövőben. Mindenesetre aznap nyertem  körülbelül három és fél órát, és azóta sem bánom.

"Ne sajnáld az időt magadra. Az öröm a csendben lakik, amely a hétköznapok feszültségében elillan." ( Phil Bosmans)


25 megjegyzés:

  1. Megértelek, van, hogy kapunk magunktól - valahogy olyan kis titkosnak tűnő - saját, különleges perceket, órákat AJÁNDÉKBA...és AZT a könyvbemutatót is jó hajnali intimitásban meghallgatni, különleges ajándékként élhető át (mert az volt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalinom, valóban jó volt a hajnali csendben megnézni a könyvbemutatót. Hát még milyen jó lehetett ott lenni! Ha jól tudom, te ott voltál. Örülök, hogy megvan YouTube-on.

      Törlés
  2. Mindig korán ébredek. Ha hatig tudok aludni, az kész csoda. Írás, zenehallgatás, fotózás, napkelte bámulása - ajándék idő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, éjjel néha megébredek, de visszaalszom. Én 7-kor kelek, ezt szoktam meg. Jó lehet 6-kor is kelni, ahogy te is teszed. Mennyi idő vár ránk így reggeltől estig.

      Törlés
  3. I woke up at three this morning and could not go back to sleep I had a look at some things I wanted to know on my phone but now I am tired. I have to go to the vet this morning Bandit having his spring grass allergy starting I must get some médecine.
    They have found what was wrong with our internet connection and are beginning to repair. Have a good day

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catherine, waking up and getting up at three o'clock is very early, no wonder you are tired now.
      Does Bandit have allergies? That can't be good for him. Fortunately, I've never had allergies, and I'm glad about that.
      I hope they fix the internet soon. Glad they found the problem.

      Törlés
  4. Néha én is így teszek, de mostanában ritkán fordul elő, hogy ilyen korán keljek. Ha fel is ébredek, visszaalszom, elég nehezen, de sikerül. Mikor Apó elment, utána nagyon sokáig nem tudtam rendesen aludni. Most sem alszom sokat (5-6 óra), de az épp elég. Én is reggel 7-kor kelek, már kinyílik a szemem 1/2 7 körül, de azért is megvárom a 7 órát! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, én sem keltem azóta ilyen korán, mint akkor. Minden elismerésem azoknak, akiknek munka vagy vamilyen más ok miatt nagyon korán kell kelni.
      Az 5-6 óra alvás a mi korunkban állítólag elég. A kórházban mondta az orvos.

      Törlés
  5. Hello Eva
    Internet is fixed this morning. I wish you a good stay in Italy , I love Italy!
    Enjoy your stay! Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Catherine, it is very good that the internet is fixed. :) I will enjoy my stay there.

      Törlés
  6. Nekem most jön majd a korai kelések ideje. Sajnos kettő körül ébredek, s nem tudok visszaaludni, csak altatóval. Az most hat hatig- hétig, esetleg. Néha velem is előfordul a négy órai,énidős ébredés, ahogy leírtad. Pedig nyugdíjas az ember, s mégis úgy lop időt magára. Önmagára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nagyon rossz, ha 2 körül ébredsz. Akkor még nagyon aludni kellene. Én is felébreddtem a kórházban 2-kor, és már nem tudtam aludni. Utána mindig csak 10 körül engedtek lefeküdni, mert gyógyszerosztás után 8-kor már lefeküdtem, és 2-ig kialudtam magam. Utána jobb lett. Mint nyugdíjas, én is megemgedhetném magamnak a későbbi kelést, de fél 7-kor felébredek, és 7-kor felkelek.

      Törlés
  7. Késői bagoly vagyok, mint Rózsa, sokáig (míg dolgoztam) éjfél utántól 5-negyed 6-ig aludtam. Most még később alszom el, de 7-8 között kelek (felébredek persze kora reggel, de megtanultam valahogy visszaaludni, mióta a férjem is nyugdíjas. Neki több évtizedes alvás-lemaradása van🤗)
    Éva, most hallom, hogy tegnap este Nálatok is érezhető volt a bécvsi földrengés. Remélem semmi komoly!!!
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Este 10-11 óra körül fekszem le, néha később, és fél 7 körül ébredek. Éjjel néha fent vagyok, de vissza tudok aludni. Elég is, amennyit alszom. Ha nagyon fáradt lennék, nappal le tudnék feküdni, de nappal nem tudok soha aludni.
      Nem éreztem itt a tegnapi bécsi földrengést.

      Törlés
  8. Olyan rossz, mikor idő előtt felébred az ember és nem tud visszaaludni. Egy időben sorozatosan hajnal 3/4 3-kor ébredtem és már akkor aludtam volna vissza, mikor kelni kellett, olyan fáradtnak éreztem magam egész nap. Télen mindig húzom reggel a perceket, na még egy kicsit a jó melegben! :) de nyáron ébredek a nappal, azt nagyon szeretem, a friss hajnalokat, mikor még nincs elviselhetetlen meleg.
    Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 3/4 3 az tényleg nagyon korán van. Rossz, amikor nem tud az ember visszaaludni, és csak forgolódik. Ilyenkor jobb, ha felkel. Reggel én is fél órával korábban ébredek, mint ahogy felkelek. Kicsit húzom az időt, de olyan jó még lustálkodni. Nyáron sem szoktam a nappal kelni. Mindig lehúzott redőnnyel alszom, és így nem ébredek fel a korai világosodásra.

      Törlés
  9. Hoppá, kedves közös ismerős a képen. :) Ezt a beszélgetést én is megnéztem, nem sokkal karácsony előtt. Kadarkai és a Telex szintén preferálva vannak nálam.
    Örülök, hogy jól vagy, érezhető. Mindig örömmel olvaslak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mártát olvasni és nézni mindig jó. Örülök, hogy te is így gondolod.:) Én egy kicsit megkéstem a könyvbemutató megnézésével, de azóta már 2x is láttam.
      Köszönöm, hogy írtál. Remélem, hogy te is jól vagy. Kívánom!
      Buktatók mindig vannak az életben, de ki lehet lábalni belőlük.

      Törlés
  10. Jó olvasni téged, nyugalmat és erőt ad! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egyébként én sajnos nagyon későn kelő (s későn fekvő) vagyok... mikor néha nem, akkor látom igazán, hogy mit veszítek ezeknek az üde, friss óráknak az elmulasztásával!!!!

      Törlés
    2. Igyekszem lefeküdni 11 óra előtt, mert ugye az éjfél előtti alvás duplán számít. Így tudok csak felkelni reggel 7 órakor. Ma fél 8-ig voltam ágyben, jól esett még kicsit lustálkodni. Friss vagyok reggel, soha nem ébredek kialvatlanul. Valami rossznak kell történnie velem, ha mégis így ébredek, de mostanában jó dolgok történnek velem szerencsére. Este még ágyban is szoktam olvasni.
      Néha látom, hogy éjjel írtál bejegyzést a blogodba. Ebből tudom, hogy sokáig fent voltál.
      Örülök, ha jól érzed magad nálam. Várlak máskor is.:)

      Törlés
  11. Vonzó a komolyságod. Örömmel olvasom minden bejegyzésedet.(Klári)

    VálaszTörlés
  12. Áldott, békés, szívet melengető Ünnepet kívánok neked Éva!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen, remélem, hogy jól telt az ünnep.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu