2023. március 22., szerda

Könyvek

M. pszichiátriai és pszichológiai tárgyú könyveket olvas egy ideje, olyanok tollából, akik átéltek lelki problémákat. Meg akarja ismerni a betegségeket, valamint az írók mögött rejlő embereket. Mikor valami érdekeset talál a könyvekben elmeséli rögtön, és így én is tudom, hogy éppen milyen élményben volt része. Meg kell osztanunk mindent, ami velünk történik. Ez is az egyik alapja a kapcsolatunknak.

Én is újra beiratkoztam a városi könyvtárba, és rendszeresen látogatom. Már újra tudok olvasni, ez is nagy szó. Eddig az sem ment, míg depressziós voltam. 

Mikor itt van és volt M. együtt olvastunk esténként, sőt, nappal is, ha volt időnk, és nagyon jól teltek az órák. Én a szokásos, fűtőtest melletti fotelemben ültem, kényelembe helyeztem magam, feltettem a lábaimat a lábtartóra, mikor besötétedett. Égett az olvasólámpám, és elmerültem a könyvek igaz vagy kitalált szépségeiben vagy éppen gyötrelmeiben. Tulajdonképpen minden az életről szól. Megerősítik bennem, hogy jó élni, még akkor is, ha nem.

Rajta van az alsó képen, hogy milyen könyveket hoztam ki nem is olyan régen a könyvtárból. 200 oldalt a Szolzsenyicin könyvből el is olvastam még aznap este, utána már elálmosodtam, de hajnalban felébredtem, és egy órányit újra olvastam. 

Olyan jó olvasni, annyira élvezem, már várom, hogy újra válogathassak a könyvek közül, ha legközelebb megyünk a könyvtárba. Már megvan a listám, hogy mely könyveket szeretnék elhozni. Ha valamilyen számomra érdekesre akadok azonnal felírom, hogy később kereshessem. Milyen hasznosak ilyen szempontból is a blogok. Mennyi ötletet  merítek belőlük is az olvasásra. Gyűjtök könyvcímeket, és öröm, ha sikerül kézbe vennem őket egyszer.

Ha olvasok, mindig megnézem a Google-ban, hogy mit jelent a szó,  ha nem ismerem, vagy milyennek képzeljem el vagy lássam, ha még nem volt hozzá szerencsém. 

Szívesen olvastam a stílusa és szép jelzői miatt Mohás Lívia: Zuhog, zuhog a hó című könyvét, melyben liátriszról, fehér gyöngyajakról, bugatölcsérről, ostorménfáról is ír. Csermely Ilonkáék kertjét- mely tarka volt és fűszeres- díszítették ezek a virágok. Én megnéztem a Google-ban őket, akartam tudni, hogy néznek ki, és csak azután jöhetett a könyv többi oldala, miután már el tudtam képzelni a kertet. Így olvasok lassan, de alaposan, örök élvezettel.



18 megjegyzés:

  1. Mikor nyugdíjas lettem, szinte az első dolgom volt beiratkozni a könyvtárba. (jó húsz évvel ezelőtt a központiba jàrtam szakkönyvekért, de az ottani hangulatot nem szerettem) A kis könyvtár itt van tőlünk pár háznyira, ide szívesen megyek. Bár most sajnos október óta be van zárva, április végéig a fűtés spórolás miatt.
    A Rákosztályt nagyon régen olvastam. És milyen különös a véletlen! Tegnap este pont ránéztem, hogy el kellene újra olvasnom. Van az ágyam mellett egy kis szekrény és az egyik polcon a kedvenc könyveim vannak, ott van két Szolzsenyicin kötet is. 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mikor dolgoztam tagja voltam a könyvtárnak. Mikor nyugdíjas lettem, még nem iratkoztam be újra, hanem itthoni könyveket olvastam. Elég sok volt, amit csak megvettem, de nem olvastam el. Mindig későbbre tartogattam őket, mikor sok időm lesz. Most tudok sok olvasásra időt szakítani. Olyan jó!
      Még mindig vannak a polcokon rám váró könyvek. Egyszer sor kerül rájuk, ha nem tudok elmenni a könyvtárba.
      A Rákosztályt gyorsan kiolvastam. Még nem olvastam korábban, most olvastam először.

      Törlés
  2. Én időnként az itthoni könyveimből válogatok. Rég olvasott könyvek új élményeket adnak, másra figyelek fel, más érint meg, nem az, mint régen. Aztán van olyan is, amikor csalódást okoz egy-egy könyv, de nem a könyv hibás, hanem én, mert miért olvasom el kamaszkorom nagy élményét újra? Az már nem nekem való.
    Egyébként verseket olvasok rendszeresen. Tényleg, most jutott eszembe: szeretem a nagyon hosszú regényeket és a tömör, regénnyel is felérő, rövidebb verseket.
    Erről a témáról (könyvek) nagyon sokat tudnék írni, de itt gyorsan befejezem, elvégre ez csak egy hozzászólás a te gondolataidhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokszor válogatok az itthoni könyveimből, és vannak olyan könyvek melyeket többször is elolvasok. Ilyenek például Németh László nagyregényei. Megunhatatlanok és letehetetlenek, akárhányszor csak kézbe veszem őket.
      Én is szeretem a nagyon hosszú regényeket is, teljesen beleélem magam a történetekbe. Verseket is olvasok. Vannak itthon versesköteteim, de a netről is sokat válogatok.

      Törlés
  3. Orvos Tóth Noémi könyveit ajánlom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ajánlást. Megnéztem, a könyvtárban vannak könyvei. Feltétlenül olvasok majd tőle.

      Törlés
    2. Ő számomra is nagy élmény, nemrég fedeztem fel és két könyvét meg is találtam a könyvtárban. Az Örökölt sors letehetetlen. Újra fogom olvasni.

      Törlés
  4. I like to read when I wake up after a cup of coffee. I read early in my bed with my fog Bandit every morning except weekends. But at the moment difficult to read, I must wait until April 11th to go to the clinic and get new glasses! Hard to wait!
    Have a good day and a good reading!
    Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I like to read at night when everything is quiet.
      I have many books at home, but as I wrote in my post, I also enrolled in the local library again. There are always books to read at home.
      I hope your eye heals soon and you can read again.
      Hugs.

      Törlés
  5. A régi nagy olvasóból - aki voltam - kis olvasó lett, főleg az írás meg a Net miatt... Az elolvasásra váró könyvek meg csak szaporodnak, az újraolvasás vágyáról ne is szóljak!
    A "Раковый корпус"-t még oroszul olvastam, Párizsban vettem, amikor megjelent először egy svájci kiadónál, a hetvenes évek végén. Megvettem az összes Szolzsenyicint, persze, el is olvastam őket (kivéve az "Архипелаг ГУЛАГ"-ot, ami nyelvileg nagyon nehéz volt a rabok által használt szleng miatt és félúton feladtam). Az összes közül legjobban tetszett a Rákosztály.
    Sajnos, a mai magyar irodalom áramlatából kiestem. Igy is sok könyv vár elolvasásra franciául is, nem beszélve a politikai, társadalmi aktualitásokról, melyeket szintén igyekszem követni...
    Te sokkal jobb, következetesebb olvasó vagy, Éva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, most nagyon rákaptam az olvasásra. Annyi könyv van, amit el szeretnék olvasni. Vannak közöttük számomra új könyvek is és újraolvasásra szántak is.
      Körülnézek még a könyvtárban, hogy milyen Szolzsenyicin könyvek vannak, és olvasok tőle. A Rákosztályt most olvastam először M. ajánlására. Ő már kétszer olvasta.
      Szeretnék többet olvasni angolul is, vannak itthon könyveim ezen a nyelven is.
      Nem tudom, hogy mennyire vagyok jobb következetesebb olvasó nálad, de igyekszem minél többet és megválogatva olvasni könyveket. Aztán ahogy sikerül, de próbálkozom.

      Törlés
  6. Éva, olyan szépen, gazdagon, mélységgel írsz. A nehéz, sötét időszakot valami széppé változtatod. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez utóbbi én voltam, Márta, nem tudom, miért névtelenként jelent meg:)

      Törlés
    2. Márta, köszönöm. A véleményed sokat számít. Folyton alakulok és változom az írásban is, de számodra is ismerős ez a folyamat bizonyára.

      Törlés
  7. Tetszik, hogy sokat olvasol. Aki szeret olvasni, élete végéig rabja lesz, még ha néha szünetel is a kedv.

    Világéletemben rajongtam a könyvekért, azt mondogattam régebben, hogy már körbe érné az Egyenlítőt, annyi könyvet forgattam a kezeimben. Restellem, de manapság már jóval kevesebbet olvasok, de azért a jó könyvekre vevő vagyok ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, mindig is sokat olvastam. Utána volt egy időszak, hogy kevesebbet, de most újra rákaptam.
      Kívánom neked, hogy találjanak meg a jó könyvek, és örömöd leld bennük.

      Törlés
  8. Hello Eva
    I am still in bed drinking my coffee with Bandit. My husband is working on Saturday mornings now and we have very busy Saturday afternoons. We are taking Bandit to the vet for his vaccinations and do some food shopping. We will go to the tiny house for Easter weekend and Bandit will go to the kennel so he must have his vaccinations done before. It is very rainy these days but 12 degrees.
    I hope you’ll have a good weekend . Hugs from me.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine,
      I finished my first coffee today, I will make another soon. I was with M until Friday this week, I will be alone today and the next few days. M. lives in Austria. I have to see 3 doctors next week. I will be busy.
      The washing machine is washing now. Anywhay, I'm having a lazy day today. I have lunch, I don't have to cook, I will read, watch TV, relax, sit in front of the computer.
      We will be in Italy during Easter week. I saw the little house on your blog. I love it.
      Have a nice weekend. Éva

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu