2021. március 3., szerda

Napok

 


Kapaszkodom a csészém fülébe egyedül a csendes reggelen a frissítő szellőztetés után, de már meleg radiátorokkal. Visszahúzom a függönyöket a becsukott ablakokra, kizárom a külvilágot egy kicsit.  A csészében benne van a napindítóm, elkeverem benne a kis tejet. Először ad egy kis mintázatot, utána elvegyül. Élvezem. Lassan iszom, nem sürgős.
Leülök a fotelembe, az ölemben a kávéscsésze, körétekerem az ujjaim, érzem a forróságát, és várom a nap kezdetét. 
Milyen lesz? Sok variáció nincs, valószínű olyan, mint a többi. Magamnak alakítom. Lesz benne  egy kis főzés, nem csinálok belőle nagy ügyet. Ebédelés, mosogatás, az a pár edény sem nagy dolog, még egy kávé jöhet délután, TV, könyv, blogok, számítópen a hírek olvasása, néha egy kis szundikálás. Porszívózni is kellene már. Honnan jön ennyi por a lakásba? Megfejthetetlen számomra. 
Ellenőrzöm van-e kenyerem, zsemlém, reggelikre valóim, az ebédhez is be kell néha vásárolni. Időnként boltba kell mennem. Fogytán az olaj és a paprika, el ne felejtsek venni. Kellene listát írni, de nem teszem. Bízom a memóriámban, aztán jön a meglepetés már itthon, hogy mit felejtettem el. 
Kis dolgokból felépítem a napom, rutinom van benne, begyakorlott mozdulatokkal építek, kirakom, mint a puzzle-t. Ha estére kimarad pár darab is, nem bánom. Holnap is nap lesz, és azután is.
Régen, míg dolgoztam, csak a délelőtt volt az enyém, abba kellett sűríteni a teendőim,  és az idősödő anyunak való segítést. Benne volt a fejemben közben a munkahely, mert a délutánt és az estét ott töltöttem. Csak akkor tudok lenyugodni, ha a munkán túl vagyok. Ez nálam már késő este volt, miután hazajöttem. 
Délelőtt volt bennem egy kis szorongás is mindig a délutáni és az esti teendők megoldása miatt. Nem volt jó, nem szeretem a szorongást bármi miatt. Gondolkoztam a munkahelyi megoldásra váró feladatokon az itthoni tevékenységeim közben is. Manapság már ez elmarad, és így sokkal könnyebb. Sokkal-sokkal könnyebb.

19 megjegyzés:

  1. Szeretem a puzzle darabjaidat. Remélem jóval több darab vár még be- és megmutatásra, mint amit már "beraktál" a blogodba az elmúlt években. Ismeretlenül is kedvesek számomra az édesanyádra utaló darabkák. Amíg csönd volt az oldaladon, akkor is mindig párban gondoltam Rátok, és bíztam benne, hogy jó támaszai tudtok lenni egymásnak. Amikor aztán újra jelentkeztél, olyan szomorú volt szembesülni a hírrel, hogy már egyedül maradtál. Hasonlóan erős volt a kötődésem édesanyámhoz, és ezért mindig jóleső érzés kerít hatalmába, amikor - akár csak egy gondolat erejéig is - írsz valamit édesanyádról. A mai jóleső örömérzésem megvolt a bejegyzésed által. Várom az újabb puzzle-t.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hozom az újabb puzzle darabokat.:)
      Anyuval szoros volt a kapcsolatom, naponta telefonáltunk, és másnaponta találkoztunk is. Nem volt rokonom, csak ő. Most egyedül maradtam.Néha felhívnám, de nem lehet már.

      Törlés
    2. ...én egyszer majdnem!!!

      Törlés
  2. Nagyon szépen leírtad, szinte láttattad a napjaidat, megfogott a hangulat. Látom, ahogy ülsz a foteledben és elgondolkozol, miközben a kávéscsésze fülébe kapaszkodsz, vagy körétekered az ujjaidat. Nagyon jó volt olvasni, valahogy, valamitől boldogabb lettem.
    (Egyébként a porszívóval és a porral nekem is ilyen a viszonyom.) :)

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy az a nyugalom, ami árad az írásodból, az tett boldogabbá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha nyugalmat tudok adni az embereknek, és én is kapok. Nagyon fontos nekem. Magamnak csinálom a nyugalmat, elég volt az idegeskedésből főleg a múltban. Nehezen tudok kievickélni belőle, ha belekerülök. Inkább védem magam. Megéri.

      Törlés
    2. Borka, ugye? Pont az előző bejegyzéshez írtam ilyesmit én is. Van nekem is -szerencsémre- belső derűm, meg a harmóniára törekvés sem hiányzik belőlem. Mégis, itt szívesen olvasgatok mindig.
      rhumel

      Törlés
    3. Rhumel, örömmel olvastam azt a megjegyzésedet. Gyere máskor is olvasgatni, várlak!:)

      Törlés
  4. Éva, ráismertem kicsit arra az időszakra, amikor a nagy változások bekövetkeztek életemben: G. meghalt, egyedül maradtam és be kellett rendezkednem az új életemben... Rengeteg tennivaló, állandó stress és rohanás maradt ki a napirendből, minden lelassult és ezt kellett megszokni, "megszelídíteni", értelmet adni neki... Megtanulni a kis részleteket, melyekhez azelőtt nem volt idő lehajolni sem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idézlek: "Rengeteg tennivaló, állandó stress és rohanás maradt ki a napirendből, minden lelassult és ezt kellett megszokni, "megszelídíteni", értelmet adni neki..."Így igaz. 2 dolgot veszítettem el szinte egyszerre, ami sok feladatot adott. Anyu és a munkahely a nyugdíj miatt. Hirtelen sok időm lett mindenre és magamra is. Tehát jöhetnek a kis részletek a maguk tartalmával a nap felépítésére.

      Törlés
  5. Csak érdeklődöm, hogy minden rendben van, jól vagy?
    Elgondolkoztam, hogy hogyan tudsz porszívózni mankóval? Vigyázz magadra, ha por van, hát por van. Ne kockáztass! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól vagyok, köszönöm az érdeklődést. Nagyon nehezen tudok porszívózni mankóval. Kész kataszrófa.Van úgy, hogy addig félreteszem a mankót, és bicegve valahogy megcsinálom. Támaszkodom a porszívóra, kapaszkodom a bútorokba.

      Törlés
  6. Megnyugodtam, de azért vigyázz nagyon magadra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyázok magamra, amennyire ebben a covidos időben csak lehet. Ma voltam fodrásznál, még mielőtt bezárnak. Előbb-utóbb ki kell mozdulni, pedig csak itthon biztonságos.

      Törlés
  7. Élvezd az életet! (megérdemled...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ami lehetőségem van, azt megragadom. Te is csináld, amennyire tudod.

      Törlés
  8. Thank you for your visit.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
  9. Te már nyugdíjas vagy? Nem is gondoltam, hogy olyan korú vagy. Nagyon fiatalos a gondolkodásod.

    VálaszTörlés
  10. karácsonyi kölcsönünk van az Ön és családja számára, hogy élvezze ezt a nyaralást A karácsonyi kölcsön most elérhető, bármilyen összeget igényelhet, kölcsönünk van az Ön számára {remy.credit111@gmail.com}
    Hitelre van szüksége? Küldjön nekünk egy e -mailt a remy.credit111@gmail.com címre
    Szia hogy vagy ma ?? Szüksége van sürgős kölcsönre most a következő 6 - 12 órára stressz és késedelem nélkül REMY. A CREDIT ma minden problémáját megoldja. 2% kamattal adunk ki hiteleket, gyors kiszolgálással minden típusú kölcsönt kínálunk, küldjön e -mailt sürgős kölcsöneire
    Írjon nekünk e-mailt, e-mailben kapunk kölcsönt {remy.credit111@gmail.com}
    van hitelünk az Ön számára ..

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu