2021. március 7., vasárnap

Kulcs és kulcslyuk


Minden emberhez van kulcs, hogy kinyissa. A kulcslyuk nyitva áll, csak a kulcsot kell megtalálni hozzá. 
A bántás a megbocsájtásra nyílik, a bánat a vígaszra, a félelemre a bátorítás. A bizalmatlanságra a bizalom, a félelemre a bátorság, az egyedül lévőre a másik társasága és törődése, a rászorulónak az adás és így tovább. Úgy találhatnak egymásra emberek, hogy nyitva állnak a befogadásra, hisznek abban, hogy van egy kulcs hozzájuk, ami valahol van, és vár rájuk. Kell a nyitottság. Én eléggé visszafogott, zárkózott vagyok, tanulom a nyitni tudást másra, és várok a kulcsokra, melyek hozzám illenek, és nekem is vannak kulcsaim.
Előbb-utóbb megtörténik a rátalálás, és minden ilyen történésnek hálásnak kell lennünk. Vannak kis csodák a világon, vannak egymásra találások az egyszerű hétköznapokban is. Ez adja meg a nap szépségét, létjogosultságát egy nem különleges napnak az ember életében. 
A blogvilágban is vannak ilyen egymásra találások, már sok jó élményben volt részem, és nagyon örülök, és örültem is nekik a mostani és a korábbi blogjaimban is. Mindig vannak és voltak olyanok, akiknek nagyon várom az írását, mert sokat tudnak adni nekem. Ajándék részemre, ha meglátom, hogy írtak. Ha nem írnak, akkor visszaolvasok náluk, mert szükségem van rájuk.
Szívesen olvasok blogokat, nézegetek képeket, keresem és találom a közös pontokat, és más emberek világa tárul fel előttem. 
Örülök akkor is, ha pár szót hagytok nálam. Ez nem kommentvadászat. Azon már túl vagyok, ha volt is bennem valaha. Ez egyfajta beszélgetés, azért is válaszolok mindig rájuk. A "csak" olvasóimat is szívesen látom, ha egyáltalán vannak, vagyis egyszerűen jó, hogy vagytok. :)


26 megjegyzés:

  1. Szépen megfogalmazott gondolatok.

    VálaszTörlés
  2. "Szépen megfogalmazott gondolatok" és nagyon igazak. Szívemből szólnak. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, én is köszönöm neked, hidd el jólesnek.:)

      Törlés
  3. Hasonlóan vagyok én is a blogok olvasásával. Főleg az utóbbi évben nagyon kellett. Örülök, hogy ismét rendszeresen írsz, mert évekig hűséges olvasód volta, akkor is, ha nem írtam kommentet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Multimento, örülök, hogy írtál kommentet is az évekig tartó olvasások után. Kellenek a blogok nekem, biztosan azért mert egyedül maradtam.
      Így mindig vagyok valakikkel, még ha nem is személyesen. Voltam nálad a blogodon, meglátogattalak.:)

      Törlés
    2. Köszönöm. Jó is ez így, ha nemcsak olvasom a posztokat, hanem reagálok is. A munkahelyi irodába bejárva csak éppen arra volt lehetőség, hogy olvassam a posztokat. Home Offica-ban az utazási idő helyett most lehet kommenteket is írni. Jó, hogy így virtuálisan is találkozunk :-)

      Törlés
    3. Kedves Multmento, most már jól írom a neved.:)Nagyon jó , hogy írtál újra. Én is örülök, hogy virtuálisan találkoztunk, és hagytál kommenteket.:) Nekem van időm mindig válaszolni, mivel nyugdíjban vagyok. De erről már írtam a bejegyzéseimben. Ha van van időd kommentet is írni, természetesen szívesen veszem.
      Jó, hogy van Home Office (a járvány persze nem jó), nem kell utazgatni.

      Törlés
  4. Régóta olvasom a blogodat,de kommentelni azt nem szoktam. Most mégis úgy érzem talán kellene. Hasonló az életünk a gondolkodásunk még a bottal járásunk is.Van pár blog akiket szinte mindennap megnézek és ilyen a tiéd is.Öröm számomra ha van új bejegyzés,ha látom hogy mindenki jól van. Köszönöm az írásokat ha nem bánod még sokáig szeretném olvasni és a képeket nézegetni.Nagyon szép napokat kívánok és jó egészséget Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike, örülök, hogy most írtál. Annak is örülök, hogy van közös bennünk, talán ezért nézel be hozzám szinte minden nap.
      Visszatértem a blogolásba, most jó érzés újra írni, és olvasókkal "találkozni". Nem bánom, hogy sokáig szeretnél nálam olvasni, persze, hogy nem bánom.:) Most én sem gondolkozom azon, hogy abbahagyom. Neked is kívánok szép napokat és jó egészséget.

      Törlés
  5. Szép gondolatok! Véleményem szerint is nagyon jó dolog a blog világa. Mindig szívesen ülök le bejegyzést írni, hogy digitális formában is megörökítsem az átélt élményeimet. Az pedig külön öröm ha ezekkel az írásokkal mások számára is kellemes perceket szerezhetek - különösen ebben a korlátozott időszakban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Miklós, Neked is örülök, hogy írtál. Megszólalnak a "csak" olvasóim is, és ez számomra nagyon jó. Megismerhetek több embert is. Voltam nálad, olvasgattam, vissza fogok térni a későbbiekben is. Örülök, hogy a jobb csuklód már jobb állapotban van. Kívánok további javulást Neked.

      Törlés
    2. Kedves Éva, nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat és a jókívánságot. Elég hosszú út áll még előttem, de mindent megteszek a mihamarabbi gyógyulásért.

      Törlés
  6. Nagyon tisztelem benned, hogy válaszolsz mindenki hozzászólásához. Kedves, vigasztaló, együttérző szavakkal. Szelíden, okosan.
    Hidd el jólesik, mert ez is egyfajta törődés a másikkal. 😘🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Orsi, köszönöm, hogy írtál. Igen tudok válaszolni, mivel van időm. Ez a nyugdíjban levés egyik előnye. A te szavaid is kedvesek, köszönöm szépen.:) Szívesen törődöm a kommentelőimmel, az egyedül levés miatt ők is az én beszélgetőpartnereim.

      Törlés
  7. Hosszabb-rövidebb időre már többször itthagytam a blogom, és ilyenkor a többieket is. Aztán mindig olyan jó visszatérni. És olyan jó olvasni a kedves ismerősöket. Hiányoznak azok, akik már egyáltalán nem blogolnak, de 5-6 évvel ezelőtt még itt voltak. Olyan gyorsan alakul körülöttünk minden, hogy hihetetlen. Nekem ez a tér egy kicsit mindig a nyugalmat, az állandóságot is jelenti. Nem olvasnak sokan, és nem is célom, hogy ezeket a gondolatokat sokan olvassák. A fotókat általában megosztom a fb-on is, de a mondataimat nem. Nekem ez még mindig egy zárt világ, attól függetlenül, hogy a világhálón vagyunk. :))) Jó kis ellentét, vagy nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tipitá, jó, hogy mindig visszatérsz azután, hogy abbahagyod néha a blogod írását. Igen, sokan abbahagyták a blogolást, és bizony hiányoznak. Én is abbahagytam, utána visszajöttem. Jó volt újra felvenni a kapcsolatokat.
      A világhálón kialakítottunk egy zárt világot. Nekem tetszenek a munkáid, róluk a képeid és a mondataid is.
      Számomra is a nyugalmat és az állandóságot jelenti ez a világ. Szerencsére nincs olyan, aki megzavarná. Szép napot kívánok Neked!

      Törlés
  8. Örülök, hogy jöttél, és ezt elmondtad nekem. Jó dolog hozzászólni a blogtársakhoz, tudni, hogy vannak, és jó volt olvasni, hogy én voltam az első, aki elkezdett veled beszélgetni.
    Én is ha hallok egy helységnevet, sokszor az ott élő blogos "barát" jut eszembe.
    Kár, hogy már nem írsz blogot, én is abba tudtam hagyni, aztán visszajöttem. Majd meglátod később, hogy hiányzik-e.Én 3 évig bírtam. Most, hogy nyugdíjban vagyok, kellenek elfoglaltságok, hirtelen sok lett a szabadidőm, talán ezért is tértem vissza. Mindenesetre indok volt. Kívánok Neked minden jót, főleg egészséget ebben a covidos időszakban.

    VálaszTörlés
  9. I agree with you, it is nice to have contact with others even on a computer.
    You can make friends on blogs,I have still got some from my first blog 7 years ago.
    I wish you a lovely week.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, since the time I have been a pensioner I have more time to write in my blog. I stopped writing for three years, but I came back again. It is good to have some friends even on computer. I also feel that they are my friends. We change informations from our life almost every day. I like reading them.
      Hugs, Éva

      Törlés
  10. Kedves Éva!
    Örülök, hogy újra írsz, mindig várom és elolvasom az új bejegyzéseidet.
    "Csak olvasó": Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsuzsa, köszönöm, hogy írtál. Jólesett a jelentkezésed. Hálás vagyok a "csak olvasóimnak", hogy jelen vannak a blogos életemben.:)

      Törlés
  11. Kedves Éva! Vagyok.:) Nyitottan várom a megnyilatkozásaidat, amelyekben megnyílsz nekünk (is), "csak" olvasóknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves bsi, jó, hogy vagy!:) Kitaláltam, hogy nem az a jó szó a csak olvasóknak, hogy "csak", hanem hogy "csendes" olvasó. Igen, így sokkal jobb!
      Azért örülök, hogy néhányan megszólaltatok, mert ha csak 1-2 mondat erejéig is, de megismerhettelek benneteket. Higgyétek el nem várom el, hogy ezután kommenteljetek nálam. Semmi kötelezettség nincs, a csendes olvasó ugyanolyan fontos olvasó számomra, mint a kommentelő. Amennyire tudok megnyílok mindenkinek a zárkózott természetem ellenére. Kiírom magamból, ami bennem van.
      Most megyek lefekszem, jó éjszakát nektek.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu