2021. március 24., szerda

Ígéret




Múlt szerda óta minden nap sétálok, ahogy már írtam erről a napról, melyen létrejött az elhatározás. Megvan a napi egy óra, csak ennyire vagyok képes, és betartom a magamnak tett ígéretemet. Elvégre magamat nem csaphatom be. 
Gondolkoztam az ígéretekről. Másnak is tehetek, és be kell azt is tartani,  de a legjobb dopping az, ha magamnak teszem meg. A saját lelkiismeretemnek kell számot adni arról, ami fontos számomra. Én tudom, hogy mikor vagyok készen a teljesítésére, felesleges igéretekkel nem áltatom magam, teljesen hiábavaló. 
Hideg idő volt mindig az elmúlt napokban erős, csípős széllel,  melegen öltöztem fel, hogy elkerüljem a megfázást. Sokszor hullott hódara is, inkább tél van itt egyelőre, mint tavasz. Nem nagyon látom még az új évszak jeleit azon az úton, amit végigjárok. Igaz, hogy nem a kertvárosban sétálok, ahol kerteket láthatnék, de láttam egy éppen csak nyiladozó aranyvesszőt is egy kerítésen át kihajolva. Megörültem neki, mert ez volt az egyetlen tavaszra utaló nyom. 
Feketerigókat is láttam, eszegettek a járda melletti fűben, figyeltek rám egy darabig, majd elmentek messzebre, míg elhaladtam mellettük. Ilyen kis apró történésekre szoktam figyelni a séta alatt. Szeretem nézni a körülöttem zajló kis világot apró történéseivel együtt. Felvidítanak, de egyben meg is nyugtatnak, ha figyelemmel kísérem őket.
Aztán eljön az este, megtettem, amit ma akartam, nem sokat, de nem is keveset, gyújtok egy mécsest, mert számomra még egyelőre inkább tél van, mint tavasz, és visszagondolok a napra. Elmúlt, elégedett vagyok vele, ennyit tudtam kihozni belőle.

24 megjegyzés:

  1. Éva, képzeld, engem is elcsalogatott egy barátnőm a közeli parkba. Járkáltunk egy órácskát, a szél elült és gyönyörűen sütött a nap! Kb. 16-18 fok volt. A fák még nem leveleznek: a tavalyihoz képes több hetes késésben vannak.
    Nekem is jól esett a séta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lehetett jó időben sétálgatni. Itt nincs meleg, most kezd talán melegedni. Itt sincsenek levelek, még rügyek is alig. Késésben van itt is a természet. Szerintem, mert azoknak akiknek kerjük van, jobban meg tudják ítélni. Amikor régi képeket nézegetek, amelyek ebben az időben készültek, onnan látom, hogy már zöldebb volt minden ebben az időszakban.
      Egészségedre váljon a séta, a barátnődnek igaza volt, hogy elcsalogatott.

      Törlés
  2. Állítólag már a kertek alatt van a tavasz!:) Jó időben még jobban fog esni a séta és lehet, hogy tovább is fog tartani, mint egy óra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallotam az időjárásjelentésben, hogy melegszik az idő. Fájdalmas a séta, nem hiszem hogy tovább fog tartani, mint egy óra.
      De a tavasz egyszer csak még megérkezik, bár én szeretem a telet is.

      Törlés
  3. Eleinte én is gyakrabban kimentem, aztán már csak hetenként egyszer-kétszer. De most például éppen két hete voltam kint utoljára, és egyáltalán nincs is hozzá kedvem. Különösen mióta utcán is maszkot kell hordani, nehezen kapok benne levegőt, és nálunk szinte minden utca emelkedik, ez még nehezíti a dolgot. Az eszemmel tudom, hogy ez így nagyon káros, főleg hosszú távon, de semmi kedvem kimenni az utcára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is az eszemre hallgattam, mikor elkezdtem sétálni. Ha nem teszek így, akkor itthon maradtam volna, mert fáj a derekam és gerincem a séta alatt, és ki akarja ezt magának.
      Egyenes az utca, jól belátható, mikor látom, hogy teljesen üres, akkor lehúzom én is maszkot, hogy friss levegőhöz jussak. Aztán, ha jön valaki visszateszem. Ma boltban voltam, az volt a sétám, nem megyek a megszokott útvonalamon ma már.
      Ha nincs kedved kimenni az utcára, maradj otthon, nem ellensége senki önmagának. Néha azért szippants bele a friss levegőbe, ha máshogy nem, akkora nyitott ablakon át. Holnap gyógyszertárba megyek, az lesz a sétám, kb. az is egy óra lesz.

      Törlés
    2. Igen, az ablakpárkányra szoktam könyökölni és nézelődöm, - szerencsére földszinti, kertre néző ablakaim vannak, sok zöldet látok és jó levegő jön be.

      Törlés
  4. Hős vagy, ismerem a helyzetet. Azt hiszem tényleg kopograt a tavasz, jól elkéstt vele, de legalább megerkezett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a "hős" szót, jól esett.:) Másnak egy óra meg sem kottyan, nekem a fájdalom miatt hőstett.
      Ha te, mint kert kerttulajdonos is úgy látod, hogy megkésett a tavasz, akkor elhiszem, hogy én is jól látom, aki csak emlékekből és képekből tudja, hogy milyen volt ez az időszak egy éve vagy régebben.
      Jobb idő várható, biztosan jobban kipattannak a rügyek már, mert még alig láttam a sétám során.

      Törlés
  5. Én nagyon szeretek gyalog menni mindenhová, de mostanában úgy vagyok ezzel, mint Ági. Se kedvem, se motivációm. A biciklizés ugyan hiányzik, de lehetne melegebb. Akkor remélem összeszedem magam végre. A kertbe is szívesebben megyek ki talán, hosszabb időre is. (Éva, amit itt lâtni emailcím, azt használod? Írtam levelet oda)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Használom azt az email címemet. Most megnéztem, de nem érkezett meg az emailed, nem tudom miért.
      Talán jobb is nem kimenni az utcára a vírus miatt. A kert az más, ott nem találkozol emberekkel. A háznál van az a kert vagy oda kell menni utcákon keresztül? Talán jön a jó idő, és tudsz biciklizni is. Kedv és motiváció nélkül ne erőltesd a sétát. Semmi értelme.
      Ma boltban voltam, holnap gyógyszertárba kell mennem. Nem szívesen teszem, de magam intézem a dolgaim.
      Van egy másik email címem is: sipos57@freemail.hu Ide küldd el légy szíves újra a levelet! Megbízhatóbb, mint a Citromail. Szeretném olvasni.

      Törlés
    2. Köszönöm, elküldtem a freemailes címedre.
      A kert itt van a háznál, ez a mi nagy szerencsénk. :)
      rhumel

      Törlés
    3. Megkaptam az emailed, köszönöm, válaszoltam már rá.:)

      Törlés
    4. Én is, megint össze-vissza:))))

      Törlés
    5. Szintén ugyanúgy "össze-vissza" elment az új válasz! :))))

      Törlés
  6. én csak bicklizek (s arra is újabban nehezen szállok fel és le) :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy szeretsz biciklizni, de ha nehezen szállsz fel és le, ne erőltesd! Nehogy eless! Az nagyon rossz lenne.
      Én eladtam a biciklimet potom árért, nem használtam.
      Van mellékhatása az oltásodnak?

      Törlés
  7. Már hogyne erőltetném, mikor csak ez a két mozdulat problematikus, járásnál meg minden lépés:) én nem tudok biciklizés nélkül élni,,, kettőd is van(lányomé) , ő kapott a férjétől egy újat ... emez itt maradt, de veszek egy harnmadikat is lehet, amin alacsonyabban van a váz, ami problémát okoz...

    lehet, hogy van, de nem tudom biztosan, mindenesetre az átlagosomnál is fáradékonyabb vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak aggódom érted, azért írtam. Ha jónak látod, természetesen biciklizzél. Nekem is fáj minden lépés.

      Törlés
    2. az élet - kockázatos, de csinálni kell! (tán épp az a nyitja!)

      Törlés
  8. I tried to leave a comment and sometimes it does not work!
    Thank you Eva. Nice that you can walk. Here it’s sunny i should walk, but I played with the dog instead. I like to read your blog and will come back soon I hope.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, thanks for your comment. It is painful to walk but I have to do it every day.
      I also hope that you will come back soon. I wish you all the best. Hugs!

      Törlés
  9. Az egy órát majd követi a kettő...
    Itt tavaszi hangok töltik be az udvart, hajnali négykor csicsergésre ébredek.
    A kertben mindenféle szépek, egy hete kinyílt az első tulipán is. Tegnap már gyönyörű tavaszi időben kotorásztam a kertben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinyílt a tulipán is? Éppen azon gondolkoztam, hogy mikor jönnek az elsők. Itt is tavaszi idő volt tegnap a sok hideg nap után. Én nem vagyok korán kelő, egyszer azért keltem hajnalban, hogy meghallgassan a madárcsicsergést, és tanúja kegyek napkeltének. További jó "kotorászást" kívánok:)

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu