2021. március 21., vasárnap

Elhatározás

                                    
                                                     
                                        
 

Szerdán elhatároztam, hogy minden nap sétálok egy órát. Többet nem tudok egyelőre. Nem mozgok eleget, mert nehezen megy a menés, de kell, és a friss levegő is hiányzik. Egy olyan helyet  választottam, ahol viszonylag kevés ember van, az otthonomtól a sörgyárig. 
Régen a levegőben komló illat volt a környéken, ami már nincs, biztosan változtattak valamit a sörgyártásban. Volt úgy, hogy a közeli gyertyaüzem édeskés illata keveredett a komló illattal. Ez volt olykor a környék levegőjének jellegzetessége, ha olyan volt a széljárás. Szerettem, és néha azt éreztette velem, hogy otthon vagyok. Ha egy íznek otthon és múlt hangulata van, lehet egy illatnak is ugyanaz.
Mikor hazaértem elfáradva a sétából a jutalmam egy kávé volt a csípős szél után a benti  melegben, és maga az érzés, hogy tettem valamit az egészségemért.
Az az igazság, hogy  M. a fejemre koppintott Skype-on, hogy nem mozgok eleget, és hogy az egészség fejben is dől el, és el kell határozni, hogy teszünk érte. Ő harminc éve minden második nap fut elég sokat hegynek fel, és hosszú kilométereket sétál is. Tesz valamit azért, hogy jobban érezze magát. Én elég lusta vagyok erre, pedig kell. Ha futni nem is tudok, sétálni  a mankómmal még igen. Tornázni is szoktam majdnem minden nap.
Megírtam M-nak, hogy sétáltam, ő is szorgalmazza, hogy csináljam minden nap. Napról napra erősebb leszek remélem. 
Van itthon szobabiciklim és bordásfalam is. Ezeket is lehet használnom. Tehát lehetőség van, csak akarat és elhatározás kell.



A havas kép még pénteken készült az ablakomból. Maradt belőle  másnapra is, és még szállingózott is hozzá. A postára sétáltam aznap, közben is esett a hó. Elvégre lassan március vége van, mi mást kaphatnánk a kiszámíthatatlan időjárástól. :)  Tegnap már sütött a Nap, kék volt az ég, és a sétám közben csak nagyon kicsi havat láttam árnyékos helyeken mutatóban. 1 fok volt, és újra éles széllel kellett megbirkóznom. 

16 megjegyzés:

  1. Éva, magamon tapasztaltam, ill. jógatársam tapasztalata, csinálni kell, nagyon fáj, eleinte még annál is jobban, s egyszer csak csoda történik, érződik az eredmény. Kitartást kívánok neked. Remélem már a tavaszi időjárás is kicsalogat majd. Így legyen.Ölelés neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most jöttem meg a sétából, és nagyon fájt, de hősiesen végigcsináltam. Elhatározásom, hogy minden nap megcsinálom.Várom, hogy csoda történik, és érződik az eredmény.Négy emberrel találkoztam összesen, mindenki bent van. Igaz is, ebédidő van, csak én sétálgattam most. Neked is ölelés.

      Törlés
  2. Nagyon jó ötlet és M-nak igaza van. Ügyes vagy, hogy így, mankóval, hideg szélben is sétálsz. Egész biztos, hogy jót fog tenni, bár én is megtenném, de nálam maga az elhatározás is csak addig ment, hogy itt a szobában sétálgatok. Azért vigyázz magadra, nehogy megfázz! Talán hamarosan jobb idő lesz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megjöttem! M. nagyon kitartó tud lenni, erős egyéniség. Ha valamit elhatároz, végigcsinálja. Példát lehet venni róla. Velem is elég kemény volt, mikor rám szólt, hogy sétáljak, de hasznos volt.Úgy látszik ez kellett nekem.
      Az fenti kék ég a képen nem ma készült, már a múlté. Szürke az ég, hódara hullott a sétám során, és fújt a szél, de melegen öltöztem.Biztosan nem fáztam meg.
      Én is csak a szobában sétáltam eddig, de most másképp gondolom. Talán te is egyszer meggondolod magad. Igaz, hogy fájt, de végigcsináltam.

      Törlés
  3. Before my surgery, I was working 5 kilometres each morning with my dog.
    But now, I can walk only 3 and I am tired.
    I hope I will feel better after the second surgery.
    It’s nice that you go outside to walk.
    I wish you a good week.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I walk with crutch and it is not easy to walk because I have pain. That is the reason that I can walk only an hour. I also hope that you will feel better after the 2nd surgery.
      I also wish you a good week.

      Törlés
  4. December 26-án kezdtem és 350 km körül tartok.
    Nem mindennap, de hetente 2-3 alkalommal megyek, 6-7 km meg se kottyan, de volt úgy, hogy 11 km-t tettünk meg a túlparton.
    Mivel nem vagyok sportos alkat számomra mindez nagy eredmény. Belejössz te is meglásd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez aztán teljesítmény! Gratulálok hozzá. Fájdalmas a menés, ezért tudok csak keveset menni. Remélem én is belejövök majd.

      Törlés
  5. Ügyes vagy! Nekem is nagyon hiányzik a mozgás. Mivel nem járok dolgozni, az a napi séta is elmaradt. Gondolkoztam én is a sétán. DE nálunk nem is nagyon lehet hova menni, meg mindenfélével tüzelnek mindenütt és néha egész utcákban borzalmas bűz van. Szerintem ilyen levegőn többet ártana a séta, mint használna. De lassan 2. hónapja minden reggel jógázom. Csak 10-15 perc, de már rendszeres. Szerintem egy kicsit erősödtem is. Most szünetelnek a jógaóráink, 2-3 naponta hosszabb jógát is tervezek. Na, itt még nincs rendszeresség, de rajta vagyok.
    Kitartást neked, előbb, utóbb érezni fogod a hatást is! De ne erőltesd meg magad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tipitá, túl vagyok már a mai séta adagomon. :)
      Én a munkahelyemre is busszal jártam, pedig gyalogolhattam volna is.20-25 perc lett volna.Éppen alkalmas lett volna egy sétára. Ha haza is gyalog jöttem volna, akkor majdnem összejött volna az egy óra.Lusta voltam rá, az az igazság.
      Jó, hogy megtaláltad magadnak a jógát, és reggelente rendszeresen csinálod.Majd az a hosszabb jóga 2-3 naponta is összejön.
      Neked is kitartást hozzá. Nekem sincs hova menni, ahogy írtam a sörgyár a cél, mert fél órányira van, és vissza is fél óra, ez a célom a napi 1 óra, de a postára, gyógyszertárba, boltba is gyalog megyek, ez is beleszámít a mozgásba, még ha nem is szívesen megyek oda, ahol sokan vannak. Mikor teljesen üres az utca a sörgyárig, akkor lehúzom a maszkot, hogy friss levegőhöz is jussak.
      Minden jót kívánok neked, és folytasd a jógát! Örülök, hogy már érzed a hatását, és erősödtél.

      Törlés
  6. Éva, örömmel olvastam, hogy van, aki tesz az egészségéért, annak ellenére, hogy rossz az idő! Nálam is van szobabicikli, valamikor (kb. 10 évvel voltam fiatalabb) használtam is kitartóan - és SEGÍTETT is rajtam sokat! - de betegségem óta lelohadt a kitartásom és meg is látszik a formámon (vagyis a látható és az érezhető formámon is)...
    "az egészség fejben is dől el, és el kell határozni, hogy teszünk érte" - M-nak igaza van, de hajaj, a megvalósítás a nehéz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megebédelek és elindulok ma is. Nehéz a megvalósítás, igazad van. Nagyon nehezen indulok el a sétámra, mert fájdalmas, de megteszem, mert kell. Pedig most is hideg van, de melegen öltözöm.
      Nehezen dőlt el a fejemben, mert nincs igazi kitartásom, és egy kicsit lusta is vagyok rá.Jobb itthon a melegben olvasgatni, ellenni. Ha nem fájna mennék szívesen, de ki szereti, ha fáj valamije, míg csinál valamit.Én nem, más sem. De megígértem magamnak, hát csinálom.

      Törlés
  7. Én is csak javasolni tudom a rendszeres mozgást és kitartást kívánok a jövőre. A lassan javuló időjárás is egyre kedvezőbb lesz majd a mozgáshoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miklós, köszönöm a biztatást, jólesik.:)

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu