2011. március 17., csütörtök

Víz és magos zsemle élmény

életünk halkan
elpukkanó buborék
ivókút falán


Kajuk Gyula (Trendo)




Szombaton átmentünk friss ásványvízért Deutschkreutzba. Pár 100 méterre van a kópházi határállomástól egy palackozó. Soprontól 4-5 km.
Juvina ásványviz, itthon még nem láttam árulni. Bárki hozhat a palackozó melletti kis házban lévő közcsapokból, csak üres üvegeket kell vinni. Enyhén savanykás, kissé szénsavas, friss ízű. Ott helyben inni a legfinomabb belőle. Nyáron, szomjasan? Mint egy álom!:-.)
Sok benne a vas, mert a műanyag palackot többszöri használat után kissé barnára színezi.
Ott mentünk be egy boltba vásárolni is. Nekem volt itthon minden, csak magos, teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle kellett. Nagyon  nagy választék volt, és micsoda illatok!
M. csinálta a nagyobb bevásárolást magának, ő a jövő hétre szánt listáját hozta magával.
Nem akarok  egyáltalán fehér lisztes terméket enni most, hogy továbbra is menjenek le a kilók. Hetente azért 1-2 ilyen szép zsemle lecsúszik, de csak reggel, este már nem.
Friss víz és finom, magos zsömle....! Olyan egyszerűen vonzó mindkettő.
El nem cserélném őket Colára és valami édes cukros süteményre.

17 megjegyzés:

  1. Szépséges fotók, nagyon jó érzés lehet, főleg, hogy kirándulás és - sőt ingyen ásványvíz - mert azt ugye a szakemeberek mondják, hogy a JUVINA kémiai összetételében csaknem azonos a BALFI palackozott ásványvíz kémiai jellegével, közel azonos a két víz minősége. Mindkettőt sok kalciumot tartalmazó nátrium-hidrogén-karbonátos ásványvíznek minősíthetjük.
    De a balfi a boltban nem ingyért van:)

    szépnapot:)

    VálaszTörlés
  2. Mióta Téged olvaslak többször megfogalmazódott bennem, hogy el kellene költöznöm Sopronba. A vastartalmú vízről olvasva egyre jobb ötletnek tűnik az ötlet. Kincset érne nekem is, ez az egészséges nedű.

    VálaszTörlés
  3. Katalin, a Juvinát Ausztriában palackozzák.A palacokzó mellől Deutschkreutból hoztuk a vizet szombaton. Onnan ingyen van Juvina is.:-)
    A BALFI palackozott víz a balfi boltban sem ingyenes, de ott is van palackozóüzem,a közelében kút is( pavilon), ahonnan ingyen is hozható víz.
    Tulajdonképpen mind a két helyről hozhatok ingyen is vizet. Mind a két hely pár km-re van innen.

    VálaszTörlés
  4. Györgyi,
    nagyon finom ez az osztrák víz valóban.Nincs nagyon messzire Deutschkreutz Balftól, lehet, hogy nem véletlenül hasonló a két víz, ahogy Katalin is írja fent.
    Nyári hőségben is szoktam itthon tartalékolni jó pár üveggel.
    Amúgy melyik hazai palackozott ásványvíznek a legnagyobb a vastartalma vajon? A magas kalcium tartalom sem megvetendő!

    VálaszTörlés
  5. szeretettel a márkás vizedhez:)))):

    http://www.youtube.com/watch?v=oiFTXckh0zU

    VálaszTörlés
  6. Kedves Éva, úgy érzem, itt van már az ideje, hogy beköszönjek hozzád, mint olvasód.
    Szeretettel üdvözöllek!

    A balfi forrás vize tényleg finom,
    én is kedvelem a tiszta vizeket.

    Csak a lányomnak van blogja:
    fuggosegeim.blogspot.com

    VálaszTörlés
  7. Szomjas lettem egy pohár finom, hideg, buborékmentes vízre! A magos zsemle is rendben, mi csak és kizárólag teljes kiőrlésű, magos termékeket eszünk a lányommal:) - a férjemet nem tudom rávenni:( Szerencsére a környékünkön van egy osztrák-magyar koprodukcióban működő pékség, Aranycipó a neve, és ott fantasztikus dolgokat lehet kapni - csak győzzük pénztárcával! Sok sikert a fogyidhoz! - és jó éjt:)

    VálaszTörlés
  8. Katalin, köszönöm. Szeretem Enyát!

    VálaszTörlés
  9. Szia Kati, jó, hogy megszólaltál, Köszönöm.:-) Megértem ám én azt is, ha csak csendben olvasnak, én is szoktam úgy is.Aztán néha kikívánkozik a szó, mert úgy érzem egyoldalú a kapcsolat.Én őt ismerni vélem, az általam olvasott személy pedig nem tud rólam.
    Megnéztem a lányod blogját, úgy látom, nagyon kreatív. Finom a balfi víz, én is iszom sokszor azt is.Minden jót, várlak máskor is.

    VálaszTörlés
  10. Dorka, az osztrák péksütemények, kenyerek nagyon finomak, és óriási a választékuk. Itthon is van barnakenyér, teljes kiőrlésű lisztes, magos kenyér választék, de meg sem közelíti az övékét.Nekik nagy az igényuk a nem fehér kenyérre, tehát a választék növekedése érthető.
    Úgy látom neked különösebb fogynoöd nem kell, de biztosan azért, mert vigyázol is, hogy ne szedjél fel sok kg-t.

    Jó éjt neked is!

    VálaszTörlés
  11. Dorka,
    az osztrák péksütemények, kenyerek nagyon finomak, és óriási a választékuk. Itthon is van barnakenyér, teljes kiőrlésű lisztes, magos kenyér választék, de meg sem közelíti az övékét.Nekik nagy az igényük a nem fehér kenyérre, tehát a választék növekedése érthető.
    Úgy látom, hogy neked különösebben fogynod nem kell, de biztosan azért, mert vigyázol is, hogy ne szedjél fel sok kg-t.

    Jó éjt neked is!

    VálaszTörlés
  12. életünk halkan
    elpukkanó buborék
    ivókút falán

    VálaszTörlés
  13. Trendo, köszönöm. A kép fölé került a haiku.

    VálaszTörlés
  14. Üdvözletem Neked!
    Olvasgatni és egy kis virtuális kapcsolat tartásért tértem be hozzád.:-)
    Képeid szín és érzésvilága nekem is bejönnek, valamint az élmény amit személyesen is megélhetek az általad megfogalmazottakkal teljes.
    Leánykám egy zalaegerszegi tanár barátja Karácsony után tőlünk haza útban tért oda be Juvinás vízért. Vastartalma valóban érezhető és ízletesen üdítővé teszi ezt a vizet, gyakran elsuhanok vonattal mellette.
    A balfi vizet egyszer a hálózaton keresztül birtokoltam. Meglehetősen sok küzdelem árán. Hatósági engedélyek beszerzése, telekegyesítés aztán megosztás, mert egy család több gyermekének tulajdonában voltak nadrágszíj ingatlanok.

    VálaszTörlés
  15. Jaaaaaaaaj, Balkezes ,de örülök neked!:-))))
    Azt hittem, hogy palomablanka zárása miatt elveszítek sok embert. De nem tehettem mást, vannak indokok.
    Ugye milyen finom a frissen, csapból engedett Juvina? Te is közel laksz hozzá, vételezhetnél néha tartaléknak otthonra.Szoktál?
    Gondoltam, hogy elsuhansz ott a vonattal, hiszen közvetlenül a palackozó mellett van a sín és a sorompó.
    Megvan még a saját balfi vized?

    VálaszTörlés
  16. Megértelek.
    Valóban finom az a víz. Egyszer tértem be oda kocogás közben. Ittam belőle, de nem vittem onnan külön. Ha arra járok és eszembe jut célirányosan vizet veszek.
    Konkrétan Fertőbozon voltak a telkek a vizet az a hálózat biztosítja oda is, de a soproni lakást azok eladása után sikerült megvásárolni.

    VálaszTörlés
  17. Tibor, így már értem a balfi víz történetét Fertőbozon.:-)
    Tényleg vigyél haza a vízből, nem fogod megbánni, hogy lesznek otthon tartalékaid.Vasárnap el kelene enni egy újabb adagért.
    Figyelemmel kísérem ám, hogy te sokat kocogsz, mozogsz. Javul a térdem, valami rendszeres mozgást ki kell találnom most már magamnak.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu