2012. január 25., szerda

Vasárnapi erdei sétánk

 

Lator László: Ágban, erekben, levelekben

Szél jön. Eső jön. Fellegek 
zavaros folyama hömpölyög. 
Üveges sugarak hasogatják 
hajnali tájon a ködöt. 

Hegyek testében egyre mélyebb 
árkokat szaggat a vihar. 
Bozót burjánzik televényben 
mohón ölelő karjaival. 

Homályos, párás üregek, 
gyökerek kemény szoritása, 
keserű nedvek erjedése, 
csírák örökös pattogása, 

türemlik, árad, kihasad 
burkából e növényi lét, 
magát tápláló vad tenyészet 
sodrában remeg a vidék. 

Szikár növények növekednek. 
Gyér szavainknak ága nő. 
Ágban, erekben, levelekben, 
héjában őriz az idő.




Vasárnap délelőtt napsütésben főztem, délután eleredő esőben sétáltunk egy erdőben.
Páfránnyal, mohával takart, fanyar illatú volt a hely januárban, és az eső illett is hozzá. 
Ilyennek képzeltem gyerekkoromban azokat az erdőket, ahol a beszélő állatok élnek, és gombák kalapja alá húzódnak az eső elől mielőtt hazaérnek a faragott bútorral berendezett fák odvába. Ahol kockás a dunyhahuzat, és kövérre tömött a párna. Persze, ebben nagy szerepe volt a jó mesekönyvek egész oldalakat is betöltő illusztrációinak is.
De szerettem őket!:-)

6 megjegyzés:

  1. Úgy tűnik, kedves Éva, hogy azoknak a mesekönyveknek a világa egy életre megmaradt benned, a csodaszép fotóidban, a szavaidban...

    VálaszTörlés
  2. Flora, teljes bele tudtam merülni a régi mesekönyveim színes, nagy,egész oldalnyi illusztrációiba.Abban a világban éltem szinte velük.Én is olyan ágyat, kockás ágyneműt szerettem volna. A nyuszimamának fehér csipkés gallérja volt és szép hosszú köténye.
    Az is tetszett.:-)

    VálaszTörlés
  3. Lám-lám, a téli,s a felületes szemlélő számára, csupasz erdőben is megtaláltad a szépet :-)

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép minden kép!!!!!A vers lenyűgözött!!!!
    Nagyon kellenek ezek a mesék, és én is,nekem is,olyan párna,dunyha és kötény ...igen.:)Ez így jó!

    VálaszTörlés
  5. Szép estét, Marvin, Alterego, Mammka!
    Régebben többet mászkáltam erdőben, valahogy az utóbbi időben kimaradt. Talán azért is esett ennyire jól, és azért is, mert mesésebb volt, mint más erdő!

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu