2011. április 14., csütörtök

Saját példány

"A Napsütötte Toszkána folytatásában ismét a hangulatos Cortona melletti házban találjuk magunkat. A házigazdák már igazán otthon érzik magukat Olaszországban. Újdonsült barátok, szomszédok jönnek át a felújított házba, hogy finom toszkán borokkal öblítsék le az egyszerű alapanyagokból készített ínycsiklandó étkeket, melyek receptjeiből ezúttal is bőséges ízelítőt talál az olvasó.
Toszkána után az írónő elkalauzol bennünket Szicíliába, majd a termelői borairól híres Veneto tartományba, végül körbejárhatjuk a Trasimeno-tó környékének varázslatos vidékeit is.
Ez a különleges műfajú könyv, amely egyszerre útleírás, szakácskönyv, társadalomrajz és lírai-filozofikus hangvételű regény, ugyanazt a hangulatot árasztja, mint a nagysikerű Napsütötte Toscana.
Frances Mayes lenyűgöző részletességgel ír a virágoskert rendezéséről, a zöldségeskert kialakításáról, találkozásáról a környékbeliekkel, az olasz nyelv szépségeiről. Vele együtt ott ülünk a kerti székben, érezzük a rózsák illatát, hallgatjuk a kabócák cirpelését, látjuk az utat szegélyező ciprusfákat, s a receptek olvasása közben kedvünk támad a konyhánkba varázsolni a toszkán konyha jellegzetes ízeit."

( A könyv fülszövege – író nincs)

 
Szerettem volna ezt a könyvet saját tulajdonomban is tudni, miután egy könyvtári példányt elolvastam, de sietnem kellett vele, mert közben megérkezett rá egy előjegyzés. Már nem tudtam újra olvasni és mazsolázgatni még tovább, ahogy szerettem volna.
Kovtama ajánlotta a Vaterát könyvek vásárlására is. 
A könyv az enyém már.


9 megjegyzés:

  1. A fülszöveg olvasása után azt hiszem ezt nekem is meg kell szereznem! Jó mazsolázást! :)

    VálaszTörlés
  2. De örülök:) Ha közelebb lennénk egymáshoz, akkor a kertben, kezünkben capuccinoval együtt olvashatnánk.:):)

    VálaszTörlés
  3. Most " A szőlőkirálynő" bűvöletében leledzem, utánna következhet ez a könyv is :-)))

    VálaszTörlés
  4. Nekem is megvan:) hú, de jó volt olvasni annak idején mindkettőt::)) Most megnéztem a könyvespolcomon: 8 hasonló témájú könyvem van (mindegyik vagy Provanceban vagy Itáliában játszódik) - egy időben nem bírtam ellenállni nekik. Most már ellent tudok állni:( - anyagi megfontolásból....sajnos....
    Marad a könyvtár, még jó, hogy az van!

    VálaszTörlés
  5. Most nagyon szelesen mosolygok:)En tegnap regisztraltam a Vateran, es most itt Nalad is errol olvasok.En is ott talaltam meg egy mesekonyvet.
    Lehet csak en erzem igy, de ezek nekem olyan erdekes esemenyek:))

    A konyv is jol mutatkozik be.

    VálaszTörlés
  6. Tipitá, nekem is van még pár ötletem arra, még mit szeretnék saját tulajdonban.Mert a nagyon jók kellenek.Tudod, hogy bármikor újra olvassam az egészet, vagy csak egy-két lapot, hogy jól érezzem magam.
    Kovtam, jó lenne. Versenyt olvasnánk a részleteket.
    Alterego, a Szőlőkirálynő még vár rám. Múltkor kerestem a könyvtárban, de kint volt valakinél. Nem jegyeztettem elő, majd egyszer hozzám kerül. Van most bőven más olvasnivaló.
    Dorka, meg kellene számolnom, hány hasonló könyvem van. Most éppen ezt a korszakom élem. Volt is,lesz is más, de ezek azt hiszem örök kedvencek maradnak. Anyagi megfontolás? Igen, az van. Éppen azon agyalok, hogy van pár könyvem, ami már nem kell már, elviszem az antikváriumba, hátha beveszik, és a pénzen veszek olyat, ami nagyon kell.Mert akarom őket!!!:-)
    Ágnes, ez érdekes, te is éppen mostanában regisztráltál?! Most kezdem felfedezni a Vaterát. Eddig hallottam csak, hogy van ilyen, most már a hasznát is láttam.Úgy érzem, még fog örömet okozni nekem is.

    VálaszTörlés
  7. Ágnes, mielőtt a saját blogomba jöttem, olvastam a bejegyzésed arról a bizonyos könyvről.

    VálaszTörlés
  8. A Szőlőkirálynő nekem is megvan:) Van már belőle film is, sajnos nálunk nem vetitették még és dvdn sincs, pedig már kerestem a neten is.

    VálaszTörlés
  9. Éva, nem írtam, de veled örülök :-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu