2011. április 4., hétfő

"Kincs"


Vasárnap kimentünk a  régiségpiacra.
M. most volt velem másodszor ott, és az első után igényelte nagyon is, hogy menjünk újra. Ugyanis van ott egy árus, aki német nyelvű könyveket ad el. Jobbnál jobbakat, ami M. érdeklődését is felkelti. Hosszan böngészgetett, válogatott, és 4 db  a táskájába került. Most az érdekli, hogy került ennyi válogatottan jó könyv az illetőhöz. Legközelebb megkérdezem. Ha a férfi beszél németül, akkor M. teszi meg. Ha titok- amit nem hiszek-, akkor nem kapunk választ. Szerintem nem fogja titkolni az illető, én hagyatékra tippelek.
Egyszerűen tudni akarom a tárgyak történetét. Ezért is jó régieket venni, mert  vannak történeteik. Másképp nézek akkor már rájuk, megismerkedtem velük.
Van egy kollégám, aki csak régi edényekből hajlandó enni, ilyen megfontolásból. Mert a réginek lelke van. Előszeretettel megy bolhapiacokra, és gyűjtöget. 
Én is vettem magamnak "kincset". Egyetlenegy csészét annak ellenére, hogy megfogadtam, semmi sem kell. Nem lehet ellenállni egy Zsolnaynak, ha tényleg alig kérnek érte valamit.Délután kávéztam is belőle.


29 megjegyzés:

  1. Imadom a piacokat, es nagyon szep a cseszed:)
    Azon melaztam, hogy igy, akik egymas blogjait olvasgatjuk, milyen sok hasonlo, kozos tulajdonsag van bennunk, es ennek a tudatanak a hianyaban talalunk egymasra, csak szep lassan rajzolodnak ki, hogy jee en is:)Erdekes:)

    VálaszTörlés
  2. Tudod ez valami csoda! Zsolnay mániámnak kész kényeztetés. És......
    hófehér arannyal. Királyi gyönyörűség.

    VálaszTörlés
  3. A férjem annak idején a Zsolnay gyárban dolgozott, mivel alapból kerámikus. Mennyi szépet láthatott. Én is gyűjtöm a zsolnay régi csészéket, miebegyet. Kár, hogy annyira tönkretették a gyárat, alig csinálnak valamit. :(

    VálaszTörlés
  4. Vasárnap Veszprémben piacoztam, főleg ovisoknak való cuccokat szoktam venni, remek zsírkréták, vízfesték, amit töredékért veszek meg a honi árnak.
    Egy helyes tejes kancsónak nem tudtam ellenállni. Fotó is lesz róla alkalomadtán.
    És! Azt a fajta vastag falú nagy kaspót sikerült megvennem, amire évek óta vágyom! KÉK!

    VálaszTörlés
  5. Ágnes,én is vallom, hogy a hasonló tulajdonságúak megtalálják egymást.
    A nem hasonló tulajdonságúak is, de hamar el is felejtik a találkozást, míg a hasonlók maradnak.

    VálaszTörlés
  6. György! Egy darab királyi gyönyörűség volt.Nem hagytam azt az egyet sem ott.
    Nagy a gyűjteményed már?

    VálaszTörlés
  7. Márta!
    Kék, vastag falú kaspó? Megnézném egyszer egy képen!:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép a csésze! Én sem hagytam volna ott! Nemrég nekem is eszembe jutott a sok hasonlóság, amiról Ágnes írt! Igen, valószínüleg ezért olvassuk egymás blogját! Örülünk a közös jegyeknek!:))

    VálaszTörlés
  9. A fejlécben terítő-fotó van? Mutathatnál majd róla még képet! Tetszik ez a hímzés-fajta!

    VálaszTörlés
  10. Tipitá, nem az a bizonyos terítő, amit egyszer vettem a bolhán, és írtam is róla.
    Említettem, hogy elmentünk újra Rustra vasárnap. Van ott egy hotel, meélynek az udvarán is szépen megterítik az asztalokat. Van fedett része is, kapualja is. Nagyon szeretem a dekorációikat. Lehet mászkálni, nézelődni,sőt, nem titkolt mosollyal egyeznek bele abba, hogy a turisták fotózzanak.Bizonyára büszkék rá, joggal.
    Nem volt könnyű olyan részt találni, ahol nem voltak vendégek, de találtam, ahol nem zavartam.
    Ez a terítő az egyik ilyen helyen lévő asztalon volt.
    Megígértem Neked, hogy csinálok fotót az én terítőmről. Még nem használtam, de fogom, és akkor kép is lesz.

    VálaszTörlés
  11. Én is örülök a szerzeményednek !!! :)
    Ha eddig nem jutottam odáig, hogy én is menjek ilyen helyre , akkor legalább itt gyönyörködök szép darabokban.
    Arról a két ékszertartóról van már fönt képed ?

    VálaszTörlés
  12. Leginkább a közös jegy az össztartó erő blogberkekben. A nem közös jegy csak akkor tart össze egy ideig, ha kultúráltan tudják megbeszélni a más véleményt a felek. Amint ez nem megy, abban a pillanatban borul minden, és elég sokáig tartó harc is kialakulhat.
    Sok újdonságot ezzel nem mondtam!

    VálaszTörlés
  13. Ez a finom kis csésze örül, hogy
    most már nálad lakik :)))

    ***

    Aranyos az a kis fehér virágos
    szív is - oldalt.

    VálaszTörlés
  14. A bloggerek közti összetartó erő fontos, ahhoz hogy kedve legyen az embernek itt nyomot hagyva szót váltani. Valóban az, mint ahogy az embernek vágya megtalálni egy helyet, ahol még más nem fényképezkedett vagy jól érezte magát. De fontos az is, hogy saját magunk értékeit, ne tegyük ki prédának, ahogy nem rég egy rádiós műsorban is felhívták a közösségi oldalak szereplőinek a figyelmét. Sajnos van aki teljesen más célból látogatja az ilyen oldalakat. Egy pincében is kellemetlen volt észrevenni a külső behatolás nyomát, igaz semmi nem tűnt el. Szerencsémre meg az oda hozzájárulás nélkül behatolóéra.

    VálaszTörlés
  15. Kati, a virágos szív is a már emlegetett kis osztrák városkából való. Szemünket és lelkünket is pihentető zugok vannak ott.
    Olyan látvány ez kisvárosban, mint amit lakáson belül is el tudok képzelni, és itt-ott meg is valósítok.
    Kis pinenősarkokat, polcrészletet, amihez elég egy virág, egy szép üveg, mécsesek, itt-ott csipke. Női szemmel nézem persze teendőket.:-)

    VálaszTörlés
  16. Azt tudom, hogy ez nem az a terítő, mert abban más szinek vannak. De ez is nagyon szép!

    VálaszTörlés
  17. Balkezes, nagyon jól fogalamztál. Van egy mondás, amit lehet, hogy nem pontosan idézek, de a lényege az, hogy a kapcsolatok a beszélgetések által gömbölyödnek, kerekednek ki.
    Blogban van rá lehetőség. Azt is észrevettem, hogy nem is kell sokat írni ahhoz, hogy sokan elmondják a véleményüket. Hiszen egy-egy sor, kép asszociációkat indít el.
    Az, hogy értékeiket ne tegyük ki prédának, megfontolandó.Nem igen tesszük.

    VálaszTörlés
  18. Gabi, nincs még fenn kép. Nem tudom lesz-e, mindenem nem fotózom le!:-)

    VálaszTörlés
  19. Kovtama, nem tudtam, hogy a férjed ott dolgozott. Kíváncs vagyok milyen lehet ilyen helyen dolgozni.
    Egy idő után már nem érdekes egy Zsolnay vagy egyre inkább?

    VálaszTörlés
  20. igazi kincs, finom, szépséges ez a csésze, és nagyon eltalált a fotó is, gratulálok,

    mikor vannak ezek a piacok, és hol???, mert nyáron tuti, hogy elmegyek arra, mert szerintem nincs két egyforma bolha, ahány város, annyiféle....a PECSA is mindíg kincsesbánya nekem, de néha ráunok, és egy-ergy először látott "piac" elvarázsol . külföldön is elcsábulok:)

    VálaszTörlés
  21. Katalin, nem nagy piac,talán csalódnál is benen. Sokszor sokat kell nézegetni, hogy ráakadjunk valamire, ami igazán kell. Meg aztán vissza is fogom magam. Most pl. ez az egyetlen egy csésze volt, amit vettem kemény 200 ft-ért.:-)Alj nem volt hozzá, azt régebben vettem, majdcsak jó lesz valamire alapon. Illik hozzá, összepárosítottam most őket.
    Nem akarok felhalmozni. Mert megint kezdődik a felhalmozás, selejtezés, felhalmozás, selejtezés....... Soha nincs vége!
    Egy-egy apróságot veszek. A piac abban a városban van vasárnap délelőttönként, ahol lakom.
    Most már csak az a kérdés, tudod-e hol lakom.:-)

    VálaszTörlés
  22. Lelke van a csészédnek:) Megérte minden szempontból megvenned. Merre van a bolhapiac? A Tűztoronynál? Két éve nyáron, vasárnap délelőtt "találkoztunk" a Szentháromság szobor körül ilyen kirakodó vásárral. Kicsi volt, irgalmatlanul tűzött a nap, mégis sokan voltak....:)

    VálaszTörlés
  23. Igen, régen ott volt a bolhapiac a Tűztoronynál. Mióta a Fő teret felújítják( 2.nyár lesz idén, már majdnem kész), átköltözött a valódi piacra, a Buszvégállomás mögé. Talán most nagyobb is. Nem tudom mennyivel, mert akkor, ami a Fő téren volt, nem jártam bolházni.

    VálaszTörlés
  24. 2 éve nagyon kicsi volt, kb. 10 vásározóval, de nézelődő sok volt, főleg turisták. És piszok drága volt minden....Lehet, most nagyobb, és szerintem inkább ott a helye, ahol most van. Mi nagyon csodálkoztunk, hogy került a Szentháromság alá???

    VálaszTörlés
  25. Dorka, most olcsó a piac. Átlagár 2-300 ft. Egy Zsolnay csésze 200 Ft, egy angol könyv 200 Ft...
    Sok-sok eladó van, tele a piac velük.

    VálaszTörlés
  26. Érdemes volt benéznem, én is kincset találtam a Te kis piacodon :) Egy gondolatot a Triangle következő folytatásához.
    Ölel: Trendo

    VálaszTörlés
  27. Örülök neki!
    Viszontölel: Éva:-)
    U.i.:
    A Triangle-t pótolnom kell. Nagy lemaradásom van. Megyek majd hozzád olvasni.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu