2011. április 30., szombat

Napsütésben, esőben

Szemlér Ferenc: Minden vagyok


Minden vagyok és mindennek
az ellenkezője is,
az égi derű vagy ború
a béke vagy a háború,
az igaz és bizonnyal a hamis.
Vagyok a jó és mellette a rossz,
a vigyázó s aki oroz,
a vegyület vagyok és az elem.
Az energia vagyok s az anyag,
a bátorság s a félelem,
szorgos vagyok s hanyag.
Vagyok a kedves s az utálatos,
a gyűlölet vagyok s a szeretet,
kire rálépnek és aki tapos,
ki torkig telt s ki nem kap eleget.
Vagyok a sötét és vagyok a fény,
az elavult s a friss.
Én te vagyok és én vagyok csak én...
minden vagyok és mindennek
az ellenkezője is.



A mai ebéd után erdei séta napsütésben a közelben minden részletre figyelve, a  nagy egészben is elmerülve. Felmentünk egy kilátóba, majd egy padon ültünk, feküdtünk, napoztunk, beszélgettünk, hallgattunk...M. olvasott is a padon, én ilyen helyen nem tudok. Más köti le a figyelmem.



Majd nem is olyan sokkal később hazafelé...



Kajuk Gyula (Trendo): Autózás esőben


Cseppek csapódnak
a szélvédőre
ebből már nem lesz
szép tavaszi nap
a megnyitott keskeny
ablakrésen át
a huzat a füstbe belekap
aztán eljátszik
a selymes füstkarikával
bár mint nyűgös gyermek
elunja oly hamar
karcsú ujjaid
a rádión babrálnak
erősödik a hangzavar
aztán beúszik valami dallam
lassú ütemű nyugodt szívverés
apránként elfogy a hazafele-út
köztünk a szó most oly kevés

19 megjegyzés:

  1. Szinte hihetetlen, hogy ezek a
    fotók mind egy napon készültek...
    Igazán szép tavaszunk van :)))

    VálaszTörlés
  2. Autózás esőben

    Cseppek csapódnak
    a szélvédőre
    ebből már nem lesz
    szép tavaszi nap
    a megnyitott keskeny
    ablakrésen át
    a huzat a füstbe belekap
    aztán eljátszik
    a selymes füstkarikával
    bár mint nyűgös gyermek
    elunja oly hamar
    karcsú ujjaid
    a rádión babrálnak
    erősödik a hangzavar
    aztán beúszik valami dallam
    lassú ütemű nyugodt szívverés
    apránként elfogy a hazafele-út
    köztünk a szó most oly kevés

    VálaszTörlés
  3. Kati, gyors zivatarok ideje! Fülledt meleg volt, érezhetően készülődött valami az erdőben is, ami aztán le is csapott nagyon hirtelen.

    VálaszTörlés
  4. Trendo, nagyon szeretek esőben autózni. Persze, nem én vezetek, így könnyű csak a cseppeket figyelni.Szólt a zene valóban,ablakrésen esőillat jött be( füst nem volt!) néha beszélgettünk, amúgy csend.
    Már megint elhoztad a versben, amit átéltünk.
    Köszönettel.

    VálaszTörlés
  5. Éva, nagyon tetszik az összeállításod, a világ a képeken keresztül. Én sem tudnék így olvasni, csak ha minden nap ugyanabban a kertben élnék - akkor már ismerném és talán nem kellene mindig újat felfedezni.
    Trendo verse gyönyörű, nagyon illik a hangulathoz, amit hoztál:)

    VálaszTörlés
  6. M. én is csak úgy tudok olvasni, ha semmi nem vonja el a figyelmem. Van aki fodászhoz, orvosi váróba is visz könyvet. Engem ott a látvány, a történések kötnek le.Erdőben is van történés, és részese akarok lenni.

    VálaszTörlés
  7. Májusi eső a legszebb képekben, versben, köszönöm:)

    VálaszTörlés
  8. Negra, szeretem az illatát.Ma egész nap esett, ablak néha nyitva volt. Nem régen voltam kinn.Van valami fáradt illat levegőben: pocsolyák, ázott,hervadt virágok, sáros járda, föld párolgása.Szél nyakamba fújta a vizcseppeket a levelekről, pedig éppen nem is esett akkor.
    Biztosan van valami defektem:-), de tetszik, ez a szomorúan szép akármi!

    VálaszTörlés
  9. Szó sincs defektről! Igen jó hangulata tud lenni az esős időnek. Az ázott föld és növények illata.....felfrissül a levegő, a színek...mind-mind finom :-)))
    Szerencsések vagytok, hogy jutott ma napfény is nektek :-)))

    VálaszTörlés
  10. Egy gyerekkori ének jutott eszembe: "erdő mélyén, esti csendben, hallod a csalogány édes-bús dalát, szívedbe zengi bánatát"....többszörös kánonban kellett énekelnünk a zeneiskolában.
    Nagyon jó fotókat hoztál nekünk: én hallottam a csendet, amit néha madárcsirip tört meg, éreztem a friss erdő "zöld" illatát, és láttalak Titeket nyugalmas pihenésben.
    Jó volt ma, vasárnap este nézegetni a fotóidat, mikorra az időjárás egy kevésbé szimpatikus arcát mutatja.

    VálaszTörlés
  11. Az eső pont olyan, mint mi. Van, hogy jókedvű, vidám, csapongva kacagó, van, mikor szomorúan sírdogál.

    VálaszTörlés
  12. Trendo!Ezért lehet egy időjárási jelenségről sokat írni. Látszólag témahiány, valójában több. Önmagunk elemzése és kitárása.

    VálaszTörlés
  13. Dorka, nem énekeltem soha kánomban ezt a dalt. Talán ha hallanám a dallamát, akkor rájönnék, hogy ismerem is.

    VálaszTörlés
  14. Alterego, megnyugtattál, hogy nem defekt.:-) Mindig van bennem egy kis magyarázkodási kényszer, ha a látszólag rosszban is el tudok merülni. Semmi depresszió, az említett defekt egyebek nálam.... Szerintem!:-)))
    Egyszerűen a jó másik oldala, és néha többet ad, mint a szépnek elkönyvelt jelenség, legalábbis számomra.
    A kettő együtt kell ez életben. Bármelyik taszítása felesleges.

    VálaszTörlés
  15. Hát én most itt éneklem, de sajnos nem hallod::))
    Na jó, kikerestem Neked a youtubon:
    http://www.youtube.com/watch?v=tdAkIErFN84

    VálaszTörlés
  16. Dorka, köszi!:-)Persze, hogy ismerem.
    Helyesek a gyerekek.
    Zeneiskolába nem jártam, de énekkarba igen az általános iskolán belül.

    VálaszTörlés
  17. Szemlér Ferenc sorait először olvasom, küzdelmes időszaka lehetett életének, amikor ezt írta. Valóban tükrözi a hangulatát, mint az időjárási kép, amit megmutatsz. A fotózott helyek, mint általam feljárt helyek ismerős képként látom a monitoron. A padon végigfeküdni, majd néhány felülés után az égbe nézve hallgatni a rigót, kakukkot, fakopáncsot érezni a természet nagyszerűségét oly csodálatos.

    VálaszTörlés
  18. Balkezes, éreztem, hogy a Szárhalmi erdőben és a Tómalom környékén kocogtál, sétáltál már. Miért is ne?
    Ismerős élmények. Én nem kocogtam, de egy kis emelkedő már testedzésnak számít számomra. Megtettem!:-)

    VálaszTörlés
  19. Ez benne a legszebb, hogy a hely, ahol járunk-kelünk élményt nyújtanak. Egy kis mozgás jóleső felszabadultságot adnak a szabadban.
    Mindenki maga érzi meddig esik jól a mozgás, emelkedőnek fel pedig séta.:-)
    Aztán jönnek a gondolatok, amit egy kis mozgás adott a megélt élményekkel, fotókkal.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu