2010. december 1., szerda

Bella István: Esik a hó

Esik a hó, gyorsul szívverésem,
kócsag sétál sűrű hóesésben,
mintha nem is a hó, vérem hullna,
egyenest a szívemből tolulna,
úgy lökődik, hullámzik, úgy rezdül,
– el akar ragadni mindenestül.

Esik a hó, lassú hintózással,
nem is hintó, szitakötőszárnyak,
nem is szitakötő, a verőfény
hunyorog, hunyódik eltűnődvén,
az se, hópénz: föld szitál szememre
– én hunyorgok halálra neszelve.

Esik a hó, ólomsörét hullik,
az a kócsag el akar indulni,
az a szitakötő szállna egyre,
pupilláim léggömbjébe veszve,
az a föld itt keringne szívemben
– ne hagyj földre hullni, szeress engem!


3 megjegyzés:

  1. verset, képet és zenét is mindig olyat választasz, ami rögtön rabul ejt.Milyen jó, hogy ilyen közel van ez a tavacska!
    Az elszáradt hortenzialevelekbe pedig teljesen beleszerettem, van amit lepréseltem és gyönyörűen megtartotta színét, van ami kunkorodva csak megszáradt magától, nem tudok betelni velük:)
    Itt is szakad a hó..és tényleg felgyorsult a szívverésem tőle, teljesen beleszédültem.

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok (ne haragudj Éva, hogy Ciripnek is köszönök;)

    De jó nektek, nálunk egész nap ömlött az eső, fújt a szél, de nem hagytam ám magam!!
    A zenét nem hallom, mert le van halkítva a gépem, hiszen itthon mindig szól vmi...:) Klassz ez a tó!! És gyönyörű a vers...

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok, Lányok! Itt egész nap esett a hó a már amúgy is sok régire. Szerencsére nem az ónos eső kapott el minket, mint az ország többi részét. Mínusz 2 fok van, így nem is olvad. Kb. 20 cm hó esett ma, puha, friss, tiszta, mesekönyv illusztrációs, téli nosztalgia képeslapos. A karácsonyi fények bevilágítják.
    Máskor gyorsan fölszállok egy buszra este munkából jövet, hogy minél előbb itthon legyek. Ma gyalog jöttem, megütögettem fenyőágakat, hogy rám hulljon a hó.Nem tudtam ellenállni neki, arcot is mostam benne. Szebb nem leszek, de olyan jól esett!:-)
    Fognom, éreznem kellett.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu