2021. december 9., csütörtök

Tél






Ma reggelre megint hóba borultak az utcák. Mikor reggel felhúztam a redőnyt, szinte vakított a fehér szín. Nem számítottam rá. Ez már olyan hó, hogy lapátolni kell, nem csak porcukor hó, ami éppen csak  beborítja a földet egy kis dekorációként. 
Sokkal nagyobb, mint múltkor volt. Nagyon szép. Sajnálom, hogy nem mehetek ki, mert félek, hogy elcsúszom.
Hétfőn dietetikushoz megyek, remélem, addig rendeződik a helyzet, és nem lesz síkos minden, mert sok lépcsőn kell hozzá mennem.
Úgy látszik az idei télen többször esik, mint máskor, legalábbis itt.

41 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a táj, a fák, az utca, sajnos, hogy csak bentről nézhetjük, persze nem mindenki és milyen jó nekik. :)
    Drukkolok Neked, hogy hétfőre már ne csússzanak az utak, vigyázz nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen sétáltam volna, de nem tudok, pedig nagyon szép az utca. Régen esett ekkora hó. Ma boltba akartam menni, de nem vállaltam be. Köszönöm a drukkolást, szükségem lesz rá.

      Törlés
    2. Ha jön M, akkor talán le tudsz majd menni, segít és ott lesz melletted, támaszt nyújt. :)

      Törlés
    3. Biztosan segít majd. Ma elmegyek egyedül a boltba, pedig jeges a járda. Remélem, hogy sikerül.

      Törlés
    4. Jaj, amikor hazaértél jelezz valahogy, hogy jól vagy!

      Törlés
    5. Nem csodálkozom. Ha nem létszükséglet, ne menj. Nagyon veszélyes. Úgy segítenék, de messze vagy és bagoly mondja verébnek, hiszen én is ebben a cipőben járok. A szemét nem megy le magától, én meg nem merek lemenni vele. Talán holnap...?

      Törlés
    6. Megjöttem, mert létszükséglet volt, nem volt már itthon szinte semmim.Alig tudtam hazajönni, de megúsztam esés nélkül.

      Törlés
    7. Bátor vagy! Örülök, hogy megjöttél és elintézted amit kellett. :)

      Törlés
    8. Nem tudom miért nem tudják eltakarítani rendesen a járdát.Ez már nemtörődömség. Minden ház ha rendbetenné a maga járdáját, jó lenne, de nem. A bolthoz vezető lépcsők is fedve voltak jeges hóval. Alig tudtam felmenni rajtuk.

      Törlés
    9. Köszönöm, hogy örülsz.:)

      Törlés
  2. Szépek vagytok. Itt valami daraféleség hullott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt még mindig megvan a nagy hó. Mínusz 2,6 fok van, nem olvad.

      Törlés
  3. Radnóti Miklós:
    Decemberi reggel

    A vastag ég szobánkba lép
    és puhán feldőlnek tőle mind
    aprócska tárgyaink.

    ....

    VálaszTörlés
  4. Hohó, ez már igazi tél! De jobb a meleg szoba biztonságából nézni...
    Itt hideg szélrohamok rázzák a redőnyöket, esik az eső...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még mindig tele vannak az ágak hóval, és az előttem lévő tér is fehér.Nem olvad a hó.
      Remélem, egyszer ti is kaptok egy kis havat. Kell a hangulathoz.
      Nálatok inkább őszi idő van.

      Törlés
    2. Rendben, most látom, hogy otthon vagy, tehát minden rendben volt az utcán. :)

      Törlés
    3. Nem voltam még a boltban.

      Törlés
    4. Igen, láttam. Bár tudnék segíteni!

      Törlés
    5. Megjöttem a boltból. Nincsenek rendesen eltakarítva a járdák és a lépcsők. Nagyon féltem, de megúsztam.

      Törlés
    6. Most viszont sokkal nagyobb az önbizalmad és nyugodtan dőlhetsz hátra, mert megvetted, amit kellett. Örülök nagyon!

      Törlés
    7. Közben jött egy hókotró, és feltolta éppen előttem a járdára az útról a havat.
      Megtettem, amit kellett.Most már csak a hétfői dietetikushoz menéstől félek. Legalább 20 lépcsőn kell lemenni hozzá.Ha nincsenek letakarítva, nem tudom, hogy jutok el hozzá. Mindig van, amitől félek, és ez nem jó. Most egyelőre örülök a mai napnak, aztán csak lesz valami.

      Törlés
  5. Pár esés után én is félek, megértelek, óvatos lesz az ember. Ha nem stabil az időjárás, kérjél inkább új időpontot. Csodás a havas világ, csak hordoz veszélyeket is.Itt inkább csak mutatta magát a hó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy! Gondolkoztam az új időpont kérésén, de mi van, ha le van takarítva a lépcső, és felesleges volt az aggódás.Teljesen tanácstalan vagyok. Meglátom milyen idő lesz hétfőn reggel.

      Törlés
  6. hű, micsoda képek! Nálunk minden fekete, nyoma sincs hónak! :(

    én meg azt tanácsolnám, hogy a bevásárlást intézd a boltból, vannak boltok, honnan házhoz hozzák a rendelést , biztos, nálatok is!!!! a cipekedés SE kellemes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mit nem adnék most, ha itt sem lenne nyoma most a hónak. Nagyon veszélyes.Könnyeben lehetne közlekedni. Jeges a hó és a járda, ez a legveszélyesebb.
      Már Borka is ajánlotta a boltból házhoz rendelt árut. Regisztráltam a Tescoba, de még nem mertem rendelni. Egyszer talán rászánom magam. Nagy könnyebbség lenne.

      Törlés
    2. Éva, a mi itteni Tesco házhoz szállításunkkal maximálisan elégedett vagyok. (Sose jártam oda, mert messze van, nem is ismertem így a kínálatukat.)Tavaly mire végre sikerült időpontot foglalni, utána a veszélyes időszakban végig onnan rendeltem. Még friss, pultos húst is, szebb volt, mintha én válogattam volna.:) Mióta be vagyunk oltva, már a környékbeli boltokban vásároltam, de ma megint a Tesco hozta a hiányzó dolgokat (pici unokánk végre itt van, így inkább nem mentünk a tömegbe.)
      A cipekedés miatt is jó megoldás. Nemcsak ha csúszós az út.
      Nyugodtam próbáld ki, érdemes.
      rhumel

      Törlés
    3. Éva, a Tesco-t én is csak ajánlani tudom, bátran rendelhetsz tőlük. Én csak arra szoktam figyelni, hogy ún. sajátmárkás cikket (aminek a nevében van a Tesco) ne rendeljek, de az egyéb választékuk ugyanaz, mint a többi bolté. Bejelölöm, hogy nem engedélyezek helyettesítő terméket semmiből, és akkor nem ér meglepetés, hogy az esetleg épp hiányzó cikk helyett a tesco-s cikket küldik.

      Törlés
    4. Rhumel, Ági! Egyszer kipróbálom. Itt az ideje. Köszönöm a tanácsokat.
      Rhumel örülök, hogy ott van a pici unokád. Milyen élmény lehet!

      Törlés
  7. I wish we had snow for Xmas! We used to have some when I was young, we had white Christmases but now it’s very rare to have a white Xmas. Nice photos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. White Christmas is nice.I do not remember when it was last time here. Now there is a lot of snow. The disadvantage of it that it is very slippery. When I was young there was more snow also here.

      Törlés
  8. Éva, igazi mesebeli fotókat hoztál, nagyon szép 😍
    Közben olvastam a kommenteket, hogy alig mertél elindulni a boltba. Ilyenkor még azoknak is veszélyes lehet, akik aránylag stabilan tudnak menni, hisz sokszor elég egy rossz mozdulat.
    Megértem, hogy féltél, de szerencsére nem történt semmi baj! Máskor is légy óvatos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még mindig megvan a hó, nem olvadt el. Nagyon féltem elindulni, de sikerült épségben hazaérni.Nem takarítják az utcákat rendesen, ez is veszélyforrás.
      Igyekszem óvatosnak lenni, de elég egy rossz mozdulat, ahogy írod.

      Törlés
  9. Fél 8-ra mentem a dietetikushoz, szerencsésen megjártam az utat.Előtte nem jól aludtam, mert az időjárás jelentés azt írta, hogy nyugaton eső és havas eső várható. Figyeltem az ablakot, hogy kopog-e az eső. Ha így lett volna és lefagy, akkor itthon maradtam volna. De semmi ilyen nem történt. A lépcsők, amiktől féltem szépen le voltak takarítva.
    Szimpatikus volt a hölgy, mindent elmagyarázott, ami fontos volt, és kérdezhettem is. Nem adott napokra lebontott diétás mintaétrendet, amihez ragaszkodni kell. Én állítom össze, hogy melyik nap mit akarok enni. Természetesen az alapvető szabályokat betartva. Gondolom, hogy ti is ezt teszitek, akik cukorbetegek.
    A reggeli lehet ugyanaz, mint a vacsora kis variációval. Hideg étel. Féltem, hogy vacsorát is főznöm kell, ahogy láttam pár helyen abban a bizonyos étrendben. De nem!
    Szerencsés volt a napom, nem kellett volna félnem tőle előtte.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, örülök, hogy nem csúszott, hogy szimpatikus volt a hölgy, hogy nem kell vacsorát is főznöd!
      Tegnap vettem egy PurPur kenyeret rád gondolva, kíváncsi voltam, hogy milyen. :)
      Én a kocsival szoktam így lenni, hogyha nagyon csúszik, akkor inkább nem megyek vele, csak akkor, ha életveszély lenne, inkább nem kockáztatok.
      És ha hazajön végre Apu és olyan állapotban, hogy lehet vele sétálni, akkor a gyalogosságot sem, amikor csúszik.
      Szeretem a telet, de a kiszámíthatatlan útviszonyokat (gyalog és kocsival is), és az azzal járó kellemetlenségeket nem.
      Minden jót kívánok neked!

      Törlés
    2. Ne is sétáljatok édesapáddal, amikor csúszós az út.Kár kockáztatni.
      Már elolvadt a hó, ami itt esett, most vizesek a járdák, de nem fagy, úgy hogy lehet közlekedni.
      Én is szeretem a telet, de mióta rossz a járásom, és bizonytalan vagyok, azóta már nem annyira, de csak akkor, ha ki kell mennem. Bentről még mindig szép.Ez a mostani is szép volt.
      Minden jót Apukádnak és neked is.

      Törlés
    3. Nem fogunk, bár nagy az igénye a menésre. :) Lassan hazajön, bár az orvossal másfél hete nem tudok beszélni, mert nincs, mert ügyel, és nem hív vissza, csak nővérekkel tudok beszélni, és egyre jobban van, már jönne haza. :)
      Köszönöm Kedves Éva, neked is! :)

      Törlés
    4. Remélem, minél előb hazajön, és akkor nem lesz gond, hogy az orvosal beszélj.Bár jó lenne, hogy többet megtudj. Neki egy beteg a sok közül, nem úgy mint neked, hogy ő az apukád. Örülök,hogy egyre jobban van, és már menne haza.

      Törlés
    5. Örülök, hogy megnyugodtál! :)

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu