2021. december 17., péntek

A lélek ablakai


Mindegy hogy egy ablak kicsi vagy nagy,  falba vagy tetőbe épített, a lényeg, hogy átláthassunk rajta. Ez a funkciója. Az embereknek is van ablakuk, a lelkük ablaka.
Ha magamba tekintek az én ablakomon át, számomra az egyik legfontosabb dolog, hogy az emberek tudják elfogadni a másikat, és nem folyamatosan és mindenáron a maguk képére formálni őket, hogy nekik legyen könnyebb  élni, és ne legyenek megoldásra váró súrlódások. Ez már nehéz lehet, sokan menekülnek  is előle.
A másik ember elfogadása olyannak amilyen, megkönnyíti az életet. Az volt a vágyam sokszor, hogy elfogadjanak. Sok rossz tapasztalatom van ezen a téren. Sokszor formálni akartak mássá, mint amilyen alapból vagyok. Persze, kompromisszumkészségre is szükség van, anélkül nem megy, de elfogadás is kell. Így nem billen ki a mérleg nyelve.
Élni és élni hagyni! Különös kegy, ha ennek a tudása a birtokunkban, és másokban is megvan. Nekem nagy szükségem van és volt rá. 
Ezt is látom a saját  ablakomon át, ha magamba nézek.




21 megjegyzés:

  1. Nagyon igaz! Én is azt vallom, hogy élni és élni hagyni. Ezt találtam meg Apóban. Ettől is működött olyan jól a házasságunk és persze még sok mástól, de ez nagyon fontos volt mindkettőnknek.
    Én sokat tanultam az előző házasságomból és igyekeztem nem elkövetni a régi hibákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megtaláltad Apóban az élni és élni hagyni igazságot.Fontos dolog.
      Tanulni sohasem késő. Te ezt megtetted, és ez jó.

      Törlés
  2. Képzeld irtam egy regényt huszonegyvalahányéves koromban - a Nyugati utazásaimról (nagybátyámhoz) - és ez volt a cime Ablakok (persze szimbolikusan...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te még regényt is írtál? Mindig is megvolt az írásra való hajlam benned. Ki kellett magadból adnod a nyugati világra való betekintéseidet. Milyen nagy szó lehetett akkor odamenni, és te ezt le tudtad írni az Ablakokban.

      Törlés
  3. Éva, eleinte, főleg az első párválasztáskor, tapasztalatok híján sokszor megesik, hogy elfogadás helyett a másik megváltoztatására törekszünk... Főleg az erősebb fél. Egy idő után rájövünk, hogy nagyjából hiábavaló. Ilyenkor vagy jön a kölcsönös kompromisszum, vagy a szakítás. Valaki felsorolta a múltkoriban, hogy mi kell egy tartós kapcsolathoz: magunk és a másik tisztelete, testi-lelki vonzódás - és nem utolsó sorban: humorérzék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hiábavaló, felesleges dolog a másik megváltoztatása. Az már nem ugyanaz az ember, ha mindig szerepet kell játszania valaki kedvéért.Ezt nem várhatja el másiktól senki.Kellemetlen helyzetbe hozni állandóan a valakit, hogy mindig készenlétben legyen a másik kedvéért, a megfelelésért.Hosszú távon ez úgysem megy. Szakítás a vége, ha nincs elfogadás.
      Jó, hogy leírtad, hogy mi kell a tartós kapcsolathoz.Egyetértek velük.

      Törlés
  4. Kedves Éva 50 év házassággal a hátam mögött az egymás elfogadása az élni és élni hagyni vált be de mindemellett az hogy mindent meg tudunk a mai napig beszélni.Mi a menyeinket is el tudtuk fogadni olyannak amilyenek . Mondjuk nem volt nehéz nagyon kedves jó emberek.Így szivesen jönnek haza nincsenek súrlódások és annak külön örülök hogy a két menyem is elfogadta és szereti egymást. Kívánok neked szép napokat Áldott Adventet Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsike, örülök, hogy ennyire bevált az egymás elfogadása, és az élni és élni hagyni "szabály". Ezek szerint ez a jó és hosszú házasság egyik titka. A menyek is úgy viszonyulnak hozzátok egészen biztosan, ahogyan ti is hozzájuk és ők is egymáshoz. Boldog család lehettek. Gratulálok hozzá.
      Neked is szép napokat és áldott Adventet kívánok.

      Törlés
  5. drága Éva, kérlek bocsáss meg, hogy a blogodat használom erre, nagy bajban vagyok: KERESEK EGY VERSET, sürgősen szükségem lenne rá és égen földön nem találom. Arra gondoltam, hogy olyan sokan olvasnak itt - akár magyartanárok, akár irodalomkedvelők - hogy talán kis esélyem van rátalálni erre a versre: nem tudom a szerzőjét, nem tudom a címét sem, és a google sem segít. Azt tudom, rövid ütemes kis vers, és arról szól, hogy két vándorlegény megy az úton, az egyik mindig nyavalyog, a másik meg biztatja és kitartó, és a refrén valami füttyögés...kérlek segítsetek, nagyon kérem

    VálaszTörlés
  6. tudom, hoyg NEM Petőfi és nem CsehTamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több mint egy órát keresgéltem én is a Google-on, de nem találtam semmit. Nagyon sajnálom.Szerettem volna megtalálni neked a verset, de én sem ismerem.
      Hagytam Alíznál egy kommentet, ő magyar szakos, hátha tud segíteni. Vagy esetleg benéz ide valaki, aki ismeri.Jó lenne!

      Törlés
    2. nagyon köszi, kedves tőled, remélem megtaláljuk, mert fergeteges vers

      Törlés
    3. sajnos nem tudom...de Mahler irt vándorlegény dalokat (szöveget is hozzá)

      Törlés
    4. Alíz! Köszönöm, hogy benéztél hozzám a válasszal.

      Törlés
    5. Éva (isten éltessen névnapod alkalmából ♥) MEGTALÁLTAM A VERSET, AMIT ANNYIRA KERESTEM: SZÉP ERNŐ VERSE:
      https://hycry.wordpress.com/category/versek/szep-erno/page/2/

      Törlés
    6. Örülök, hogy megtaláltad.:) Biztosan sok időd ment rá. Tényleg jó vers.

      Törlés
  7. én is köszönöm, (és mindenkinek, aki próbált segíteni)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon nehéz lecke az elfogadás megtanulása... még nem végeztem vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, idő kell hozzá. Szerintem, egész életünkre szóló feladat, de egyszer sikerül, a kapcsolatok minőségéból látjuk.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu